K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2010, 22:29   #271
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Men IØVRIG - HELD OG LYKKE I MORGEN - håber du kommer ind til en sød og god læge, som har tid til dig og forstår dig...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 12:56   #272
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
De vil ikke operere mig

Har nu været til undersøgelse på Neurokirurgisk afdeling på OUH og ja, som overskriften siger, så vil de ikke operere mig.

Det er der flere årsager til, hovedårsagen er, at rygmarven ikke er klemt eller skadet, min førlighed er ikke truet, men jeg har i stedet nogle nerver/nerverødder i klemme.
Desuden er det den nederste af de 4 prolapser der var på tale til operation, da den er den største og den der klemmer, men da jeg har tre andre prolapser "ovenpå", så vil en stivgørende operation belaste de 3 prolapser yderligere.... og det var absolut ikke tilrådeligt. Operationen ikke ville kunne fjerne alle gener, men kun generne fra nakken ud i armen, og det skulle så ses i forhold til, at jeg har de andre prolapser i nakken. Desuden var der min unge alder og de forandringer jeg har.

Jeg har nogle ret udtalte forandringer for min alder, forstået på den måde, at jeg er faktisk for ung til at have dem. Jeg er godt slidt. Men han kunne ikke sige hvad præcis de forandringer er, om det er slidgigt eller hvad... det skal speciallægen der har henvist mig finde ud af.

Han spurgte om min lænd og om problemer derfra og jeg fortalte om de gener og smerter jeg har, men ud fra hans undersøgelse at dømme, tilskrev han det problemerne i nakken. Der vil jeg så tage fat i min praktiserende læge og få undersøgt det nærmere.

Jeg er ret forvirret lige nu, for på sin vis er jeg lettet over ikke at skal opereres, men samtidig er jeg rundt på gulvet hvor jeg så står omkring kommunen og hele min sag.
For jeg har jo stadig smerter og problemer selvom jeg ikke bliver opereret, min hverdag hænger stadig ikke sammen, jeg kan stadig ikke lave ret meget i hjemmet uden jeg skal lægge mig ned og hvile mig.

Jeg ved godt man ikke skal snakke højt om sådan noget, om man mon fejler noget mere, men jeg tænker bare på hvad hulan der er galt når hele min krop smerter når jeg har lavet noget. Jeg kører hurtigt træt både fysisk og psykisk, jeg får ondt i knæ, ankler, lænd, albuer... har det nærmest som når man har ondt under en influenza.

Jeg kan være dage om at restituere ovenpå fysisk og psykisk aktivitet... og jeg har haft det sådan i et par år nu.

Så selvom jeg ikke kan opereres og kommunen måske mener at så kan jeg sgu godt både det ene og det andet, så kan jeg jo ikke.

Nåh...men... Neurokir. afd. skriver til den speciallæge der har henvist mig og så får jeg svar fra ham og videre besked på hvad der skal ske... det bliver jo så genoptræning og det må jo så være speciallægen der skal sætte det i gang hos kommunen... sådan forstod jeg det i hvert fald på lægen på Neurokir. da jeg spurgte.

Spørgsmålet er så bare... hvad gør jeg nu? Jeg ved både min socialrådgiver på kommunen og min sagsbehandler på fagforeningen sidder og venter på jeg kommer med en tilbagemelding... hvad hulan skriver jeg uden at jeg lyder for ynkelig og uden det lyder som, at nu kan jeg bare det hele?

Selvom jeg havde en bisidder med, så glemte jeg halvdelen af hvad jeg ville sige, jeg glemte at sige jeg ville have kopi af journalen og af det der bliver sendt til speciallægen. Jeg må ringe eller maile til dem.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 10-03-2010 kl. 13:03.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 14:13   #273
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det er jo netop DE ting bisidderen skal huske for dig!
Når jeg er bisidder, så er det mig der husker på alle de løse ender som kopi af journaler ect, og alle de andre ting som vi sammen har drøftet inden mødet, så den jeg er bisidder for, har ALT på plads når vi forlader mødet.....
Bare lige et fif til den rolle bisidderen også har...

Uha, der er vel ikke så meget at melde tilbage på, andet end det du også har gengivet her. Når du får kopier/referat af mødet, ser det nok lidt mere overskueligt ud på skrift og kan gøre en tilbagemelding lidt lettere.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 22:49   #274
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen det er jo netop DE ting bisidderen skal huske for dig!
Når jeg er bisidder, så er det mig der husker på alle de løse ender som kopi af journaler ect, og alle de andre ting som vi sammen har drøftet inden mødet, så den jeg er bisidder for, har ALT på plads når vi forlader mødet.....
Bare lige et fif til den rolle bisidderen også har...

Uha, der er vel ikke så meget at melde tilbage på, andet end det du også har gengivet her. Når du får kopier/referat af mødet, ser det nok lidt mere overskueligt ud på skrift og kan gøre en tilbagemelding lidt lettere.....
Helenekr...ja, jeg ved det godt. Det er lige så meget min egen fejl at jeg ikke fik informeret min veninde bedre. Hun har aldrig prøvet at være direkte bisidder før, og jeg er bestemt heller ikke vant til at have nogen med, så det var ret uvant for os begge. Det var også i sidste øjeblik jeg fandt ud af, at det nok var smart at have en med, så det var med en dags varsel.

Men så har jeg også lært det

Nej, der er nok ikke andet at gøre end bare at skrive, at jeg blev ikke tilbudt operation og at jeg nu afventer brev/tilbagemelding fra speciallægen...og at jeg ikke kan sige noget om hvad næste skridt bliver før jeg hører fra ham. Det må kommunen sgu stille sig tilfreds med i første omgang.
Er sygehuset ikke for længe om at sende svar til speciallægen, så hører jeg fra ham hurtigt. Han er nemlig kvik til at sende svar til en.

Men indrømmet, jeg er hundeangst for hvad kommunen finder på... især fordi jeg fungerer så dårligt i dagligdagen som jeg gør. Spørgsmålet er hvornår jeg skal smide min dagbog på bordet og "bevise" at det står så skidt til som det gør.

Tak for din respons
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 10:22   #275
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Spørgsmål

Jeg går nu og venter på at høre fra den speciallæge der henviste mig til neurokirurgisk afd.

Jeg har stærkt på fornemmelsen, at nu jeg ikke kan opereres, så henviser han mig til Rygcenter Ringe. Den fornemmelse er blevet bakket op af en anden bruger herinde, som har haft et lignende forløb hos selvsamme speciallæge.

Jeg har så et spørgsmål til transporten...skal jeg selv betale den frem og tilbage fra Odense til Ringe (her senere på året bliver det så til Middelfart fra Odense, da hele Rygcenter Syddanmark enheden bliver samlet på Middelfart Sygehus) ?

Det kan jo godt gå hen og blive en ret stor udskrivning hvis jeg skal gå til genoptræning, men jeg har 23 km til Ringe og jeg har 48,5 km til Middelfart og kan derfor ikke få godgørelse fra sygehuset.

Så jeg vil lige høre hvordan jeg står med transportudgifterne, så jeg er forberedt når jeg taler med speciallægen.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 20:28   #276
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

vil når /hvis du skal gå til genoptræning, kontakte stedet og spørge vedr. kørsel frem og tilbage. ( jeg fik brev kort tid efter, hvor der var et tlf.).

det var dem der sørgede for min transport.( genoptræningsstedet).

dette har de gjort, hver gang jeg har været i et genoptræningdforløb

har aldrig selv skulle sørge for transport eller have udgiften på denne og det uanset afstanden..
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 20:53   #277
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
hej

vil når /hvis du skal gå til genoptræning, kontakte stedet og spørge vedr. kørsel frem og tilbage. ( jeg fik brev kort tid efter, hvor der var et tlf.).

det var dem der sørgede for min transport.( genoptræningsstedet).

dette har de gjort, hver gang jeg har været i et genoptræningdforløb

har aldrig selv skulle sørge for transport eller have udgiften på denne og det uanset afstanden..
Jeg er ikke helt sikker på det bliver genoptræning lige med det første, Ringe Rygcenter skal nok udrede mig yderligere tror jeg. Det finder jeg forhåbentlig ud af når jeg taler med speciallægen.

Men rart at vide, at man ved genoptræning kan få transporten betalt. Det kan jo hurtigt gå hen og blive en stor udskrivning i et i forvejen stramt budget, hvor jeg også betaler min psykolog og medicin selv.

Tak for dit svar, futtefreja
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 14:11   #278
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Nåh ja, det blev som forventet

.... kort brev fra speciallægen og en kort telefonsamtale.

Neurokirurgen der havde undersøgt mig havde foreslået fysioterapi, men da jeg har haft problemer siden i sommers med nakken og med skulderen i over et år, så mente speciallægen, at jeg skulle til Rygcenter Ringe.

Så nu venter jeg på det.

Ang. mine smerter, min dårlige smertedækning og de problemer jeg nu har fået med lænden (en gammel skade der er blusset voldsomt op og som ofte giver mig problemer) gad hverken min egen læge eller speciallægen tage sig af.

Blev spist af med gigtpiller (Diclon) hos egen læge i torsdags, skal tage dem sammen med Pinex og forebyggende mavesårsmedicin, da jeg ikke tåler gigtpiller og tidligere har haft mavesår. Og ja, hvad kan jeg sige, det har ikke hjulpet på smerterne overhovedet.

Så nu er jeg bare givet videre i systemet som alle de andre gange... føler mig sgu snart som et stykke kvæg man ikke ved om skal på græs, blive i stalden og yde som de andre eller skal på slagtehuset... har i hvert fald efterhånden lige så meget at sige som en ko.... det jeg siger bliver enten ignoreret eller ikke taget alvorligt.

Suk, siger jeg bare... skulle nok mere sige MUUUUUUUH !
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 10:24   #279
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Varsling

Håber nogen ser det her selvom min tråd er så monsterlang, ellers må jeg smide det ud i en selvstændig tråd

Jeg går lidt og undrer mig. Skal ydelseskontoret ikke sende en varsel ud med et vis antal uger, at man falder for varighedsbegrænsningen for sygedagpenge?

Jeg har nemlig ikke fået noget varsel endnu, det har jeg nemlig fået de andre gange (kors, lyder som om jeg har været konstant på sygedagpenge) og der fik jeg dem et par måneder i forvejen.

Nu udløber min forlængelse af sygedagpenge efter §27. stk. 1 punkt 2 her d. 30. april og jeg har intet hørt eller fået fra kommunen omkring det.

Eller får man ikke noget når det er en forlængelse?

Min sagsbehandler på fagforeningen siger at kommunen SKAL forlænge mig efter §27. stk. 1 punkt 4 (den nye med revalidering, pension eller fleksjob) da sociallægen allerede i oktober 2009 har lavet en vurdering på, at jeg har varig nedsat arbejdsevne på det psykiske, så selvom jeg ikke er endelig udredt på det fysiske og heller ikke arbejdsprøvet/afklaret, så kan kommunen ikke kaste mig mellem to stole og smide mig på kontanthjælp.

Om det så passer, ved jeg ikke endnu (jeg håber jo), men under alle omstændigheder skal jeg vel have besked om varighedsbegrænsningen og senest d. 15. april vel have at vide om jeg bliver forlænget eller hvad og hvis ikke hvad jeg så skal leve af.

Har jeg ikke forstået det rigtigt?

Kan ikke lige spørge min sagsbehandler på fagforeningen, hun har ferie denne uge, men ville da blive glad hvis en af jer kan svare på om jeg er helt forkert på den eller hvad.

Ellers må jeg jo lige gribe fat i min sagsbehandler på fagforeningen på mandag og spørge hende...og hvis jeg har forstået rigtigt, lige bede hende om at bide kommunen en ekstra gang i struben. Hun bed nemlig lige fra sig for et par uger siden bl.a. pga. den løbende aktindsigt kommunen ikke overholder

H.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 10:38   #280
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
varsling af sygedagpenge stop tror jeg først jeg fik cirka en måned før de stoppede.
men hvad siger din sagsbehandler i kommunen.
men da klart du kan forlænges, når du er under behandling.
Men jeg kan se du har varig nedsat arbejdsevne på det psykiske
så kommer du vil heller ikke på det ordinære arbejdsmarkedet igen

min sagsbehandler kunne ikke forlænge mine. Netop fordi en læge havde skrevet varig nedsat arbejdsevne, men indstillede mig til pension, en uge før de stoppede

som jeg stadig venter svar på 8 månder efter, men har får stadig sygedagpenge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension