K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2010, 15:35   #181
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej præcis Zuza! Og vi har derfor fået et langt alvorligere problem som vi kendte det fra den gang lægekonsulenterne heller ikke havde et speciale, og udtalte sig om ting de slet ikke havde forstand på.

Jeg kommer netop fra en rundbordssamtale hvor både lægekonsulent og sociallæge var repræsenteret, og jeg kan kun sige (som alm bisidder) at det nu er blevet endnu sværre at kæmpe mod systemet. ALT hvad jeg og ham jeg er bisidder for, har fremskaffet fra div læger, hospitaler mm, bliver skilt ad og testet som gjaldt det livet.

Jeg lavede en sepperat tråd omkring lægekonsulent og sociallægen. Linket tyvstjal jeg fra sagsbehandlerens opslagstavle

PS
Hvorfor linket er til Århus kommune aner jeg ikke, for jeg hapsede sedlen i København, hehe...
Men det går nok ud på ét.

Sidst redigeret af Ninja; 26-01-2010 kl. 15:38.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 16:48   #182
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
Åhnejaltså....nu får jeg det da bare HELT vildt dårligt af at læse det her...

min sag er på vej i pensionsforum'et, men ikke afgjort endnu, og det I skriver gør mig bestemt bekymret :-S

*edit* der skal ikke så meget til at vælte os af pinden....:suk:

Sidst redigeret af Odense66; 26-01-2010 kl. 17:01. Årsag: tilføjelse
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 17:02   #183
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg kan da se jeg skal have kigget efter i mine papirer om det er en lægekonsulent eller sociallæge der har vurderet min sag, men min socialrådgiver siger selv sociallæge og har heller ikke rettet det i sit svar på den mail jeg sendte til hende i går

Nåh, har lige noget helt andet jeg håber I kan svare på.

Jeg har i dag fået indkaldelse fra Klinisk Neurofysiologisk afsnit under Neurologisk afdeling på OUH. Jeg er henvist fra speciallæge F. O. Petersen her i Odense til en EMG - en undersøgelse af musklers og nervers funktion.

Det er så fint nok, det vidste jeg at jeg ville, men.... jeg har fået en tid 4. maj.

Da de ikke kan give mig en tid inden for en måned som ventetidgarantien foreskrive man skal, kan jeg benytte mig af det frie sygehusvalg... og da ingen sygehuse i Region Syddanmark heller ikke kan give mig en tid inden for en måned, står der i brevet jeg har ret til det udvidede frie sygehusvalg.

Jeg kan se på den medfølgende liste at Holstebro Regionshospital har en ventetid på anslået 3 uger ellers er det 7 uger forskellige steder, bl.a.i Vejle.

Mit spørgsmål er nu, kan kommunen tvinge mig til at få foretaget den undersøgelse på et andet sygehus fordi ventetiden er kortere?

Vil det skade min sag og min afklaring at jeg venter til jeg kan komme på OUH? Mine sygedagpenge udløber 1. maj.

Jeg spørger fordi jeg har 10 minutters gang til OUH, kender sygehuset og føler mig efterhånden tryg ved at komme der (har arbejdet der og havde i lange perioder direkte angst ved at komme der).

Jeg kan slet slet ikke overskue at skal tage til fx Vejle eller helt til Holstebro som jeg bare ikke kender. Jeg har det i forvejen skidt med at køre i tog og bus, så en lang tur til Holstebro eller Vejle er da ikke lige det jeg har det bedst med.

Jeg ved godt jeg har været i Middelfart, det var også en prøvelse for mig hver gang jeg skulle afsted med toget, men det var nemt nok at finde derhen, for sygehuset ligger 10-15 minutters gang fra toget og jeg havde fået forklaret hvor jeg skulle hen osv.

Men HVIS det er det eneste rigtige at vælge et andet sygehus, så skal jeg nok gøre det. Så vil jeg forsøge om jeg kan komme til Vejle og få undersøgelsen foretaget der... og så må jeg se om jeg kan finde en der kan tage med mig så angsten ikke løber helt af med mig.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 26-01-2010 kl. 17:04.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 19:07   #184
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Er ikke hel sikker på om sagsbehandler kan forlange du får taget behandlingen et andtet sted pga. ventetid på OUH.
Men da dine sygedagpenge udløber 1 ste maj, vil jeg personligt tage kontakt til et med kortere ventetid, af heensyn til dig selv. Håber du forstår hvad jeg mener
Håber du kan få en til at tage med dig på hospitalet og din angst ikke bliver værre.

Mange
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 00:16   #185
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
Jeg var den 30/9 sidste år involveret i et trafikuheld og i den forbindelse skal jeg udredes både på hjertemedicinsk og på neurologisk afd...
jeg fik også tilbudt en tid på OUH der lå 3 måneder fremme i tiden, og valgte derfor at bliver overflyttet til Vejle Sygehus....i det jeg troede at det kun var en enkelt, måske to gange jeg skulle derover...

men det har vist sig at være MANGE flere gange, og al den transport frem og tilbage er altså opslidende...

SÅ hvis du synes du kan vente...så vil mit råd være at holde fast i den tid du har fået på OUH...alene pga logistikken er SÅ meget nemmere
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 09:24   #186
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej

Er ikke hel sikker på om sagsbehandler kan forlange du får taget behandlingen et andtet sted pga. ventetid på OUH.
Men da dine sygedagpenge udløber 1 ste maj, vil jeg personligt tage kontakt til et med kortere ventetid, af heensyn til dig selv. Håber du forstår hvad jeg mener
Håber du kan få en til at tage med dig på hospitalet og din angst ikke bliver værre.

Mange
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odense66 Se meddelelser
Jeg var den 30/9 sidste år involveret i et trafikuheld og i den forbindelse skal jeg udredes både på hjertemedicinsk og på neurologisk afd...
jeg fik også tilbudt en tid på OUH der lå 3 måneder fremme i tiden, og valgte derfor at bliver overflyttet til Vejle Sygehus....i det jeg troede at det kun var en enkelt, måske to gange jeg skulle derover...

men det har vist sig at være MANGE flere gange, og al den transport frem og tilbage er altså opslidende...

SÅ hvis du synes du kan vente...så vil mit råd være at holde fast i den tid du har fået på OUH...alene pga logistikken er SÅ meget nemmere
Hej begge to

Har sovet på det i nat og ved stadig ikke hvad jeg skal.

Jeg fik skrevet længere oppe, at mine sygedagpenge udløber 1. maj, det er så den 26 ugers-forlængelse jeg har fået.

Jeg har luret på Vejles hjemmeside og ja, jeg kan godt se, at selv på Neurologisk afdeling skal jeg igennem en ambulant forundersøgelse først før jeg reelt kan komme til den EMG, så kan tiden jo hurtigt blive lige så lang som på OUH... der står nemlig på den liste jeg har fået udleveret, at der er ca. 7 ugers ventetid, men den kan jo selvfølgelig være blevet kortere eller længere.

Jeg må indrømme, at jeg er helt blank...
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 15:29   #187
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Nåh, kan fortælle, at jeg fik taget tyren ved hornene og gik i gang med at finde ud af hvad hulan det der frit sygehusvalg og udvidet frit sygehusvalg er for noget.

Snakkede over msn med min veninde, som har været igennem samme undersøgelse og hun var en stor hjælp.

For mig var det jo som at vælge mellem pest og kolera, angst for kommunen og angst for at handle på det brev.

Til sidst fik jeg taget mig sammen og ringede til visitationskontoret i Region Syddanmark og efter 25 minutters ventetid (og deraf følgende angst, hjertebanken og svedeture) fik jeg fat på en vældig flink dame, der hurtigt fik fundet et andet sted med kortere ventetid.

Jeg var så nervøs for at jeg måske skulle helt til Holstebro sygehus eller til Mølholm privathospital i Vejle, men Privatklinikken Bondovej her i Odense har 2 ugers ventetid... så det bliver det

Det tog mig så også lige over to timer at få det gjort, inkl. snak med veninde, ventetid osv.

Men nu kan kommunen i hvert fald ikke brokke sig over, at jeg først kan komme til EMG-undersøgelse 4. maj på OUH, det bliver noget hurtigere på privatklinik... til gengæld skulle det så ikke undre mig, at de vender det til DERES fordel, at jeg har handlet på min angst
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 16:47   #188
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej hla72

Nej hvor godt, du fandt et sted med kort ventetid, og samtidigt i din egen by.
Hvor heldig kan man være
Godt du fik taget tyrene ved hornet, det hele skal nok blive godt

Håber det bedste for dig.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 19:13   #189
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hla 72, Så skal du bare sige at du fik hjælp af en meget god veninde der har stor forståelse for din angst; men at du da ville have foretrukket at det var kommunen/sagsbehandler, der havde hjulpet dig med at finde en bedre løsning

Stak selv den i snotten på min egen sagsbehandler, da han blev lidt for 'morsom'
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 27-01-2010 kl. 19:18.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 19:45   #190
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej hla72

Nej hvor godt, du fandt et sted med kort ventetid, og samtidigt i din egen by.
Hvor heldig kan man være
Godt du fik taget tyrene ved hornet, det hele skal nok blive godt

Håber det bedste for dig.
Tak skal du have, nu håber jeg den går glat igennem og jeg ikke skal omvisiteres endnu engang

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Hla 72, Så skal du bare sige at du fik hjælp af en meget god veninde der har stor forståelse for din angst; men at du da ville have foretrukket at det var kommunen/sagsbehandler, der havde hjulpet dig med at finde en bedre løsning

Stak selv den i snotten på min egen sagsbehandler, da han blev lidt for 'morsom'
Hehehehe... det må jeg gøre
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension