K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2010, 21:41   #131
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Prøv i morgen og ring til hovednummeret og oplys dit cpr nummer, så er jeg sikker på at du i løbet af i morgen har fået navnet på din nye sagsbehandler. Uden sved på panden om man så må sige.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 22:27   #132
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Prøv i morgen og ring til hovednummeret og oplys dit cpr nummer, så er jeg sikker på at du i løbet af i morgen har fået navnet på din nye sagsbehandler. Uden sved på panden om man så må sige.
Yes Ma'm... skal jeg nok
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 01:08   #133
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
godt så!!

Nej, men det er da forsøget værd, når man tænker på alternativet med mailen der skal sendes rundt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 21:11   #134
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Opdatering på min sag.

Nåh, hold godt fast... her kommer der så en laaaaaang opdatering på min sag.

Jeg sendte en orientering til min sagsbehandler på fagforeningen og min socialrådgiver på kommunen d. 11. december omkring hvordan det var gået på Middelfart sygehus og at de ikke kunne gøre mere for mig, og hvad min læge og jeg var blevet enige om der d. 11. december. (jeg skrev om det på min blog http://heidi-l.dk/?p=3414)

Først den 22. december fik jeg respons fra kommunen og det var, at nu jeg alligevel skulle til læge 6. januar, så ville hun fremsende en anmodning om en ny status. Ja ja... i mine øjne virkede det mere som de sidste krampetrækninger og afskedssalut inden hun stoppede.

Der skete ingenting hen over julen, jeg lå syg lige før jul og kom først i gang med at tage Cymbalta 22. december, og de gav mig bare de vildeste bivirkninger. Det havde nær ødelagt hele min jul og jeg takker min mor for at være så sød og forstående (vi holdt jul sammen).

Fik tilsendt en henvisning fra min læge til speciallæge F.O. Petersen mens jeg lå syg ,men jeg fik først fat i ham d. 5. januar, til gengæld fik jeg så en tid allerede d. 7. januar. Så det kalder jeg dælme hurtig ekspedition!

5. januar var jeg ved psykolog og fik en masse ting sat på plads i mit hoved, men jeg er stadig ikke kommet videre med den *biip* §82, for nu er det nye satser, priser er steget og bla bla bla.. Skruen uden ende og jeg har bare ikke haft overskud til at se på det.

6. januar var jeg ved egen læge, hvor jeg bl.a. blev taget af Cymbalta igen. De havde ingen effekt what so ever på smerterne og bivirkningerne var så store, at der ikke var grund til at fortsætte og se om de hjalp på min angst og depressive tanker. I stedet blev jeg bedt om at snakke med speciallæge F.O. Petersen om hvilken medicin der evt. kunne bruges i stedet for. Så nu er jeg ved at trappe ud af Cymbalta, hvor jeg tager en hver anden dag til slutningen af måneden og jeg er tilbage på Cipralex 10 mg.

Min socialrådgiver havde som "lovet" sendt en anmodning om en status og min fagforening havde bedt mig bede min læge om at holde tingene adskilt, altså det fysiske for sig og det psykiske for sig. Min læge synes det var grotesk, at der allerede skulle laves en igen, men efter en god lang snak, blev vi enige om hvad vej vi nu går... og vi går efter FP! Der bakker han mig 150% op og det var ham der bragte det på banen og sagde, at det er det eneste rigtige nu, for jeg har brug for at få noget stabilitet og ro på til især at lære at leve med mine smerter, min psyke osv.

Han mener også , at mine smerter er nu at betegne som kroniske og udsigten til de bliver bedre er meget meget dårlig. Jeg skal regne med, at jeg aldrig bliver 100% god igen, men skal lære at leve med smerterne på et eller andet plan med medicin som hjælp. På det psykiske plan er jeg nu der hvor jeg ikke skal presses yderligere og det kan kommunen takke sig selv for, med den måde de har kørt min sag under de sidste to lange sygemeldinger.

Selvfølgelig er jeg godt klar over, at det ikke bare sådan er til at få FP i dag og jeg ikke kommer udenom arbejdsprøvning. Det har min læge og jeg også snakket om. Jeg ved også godt, at det er ikke noget jeg skal sige højt til min nye socialrådgiver, når jeg en gang er så heldig at komme til en samtale hos vedkommende. FP-kortet holder jeg tæt ind til kroppen og det er faktisk kun min psykolog (han har vidst det længe) og nu min læge der ved, at det er det jeg ønsker.

Men min læge ville skrive i sin status, at det nu er på tide at kommunen får set socialmedicinsk på min sag, at der bliver indhentet relevante speciallægeerklæringer og en psykiatrisk vurdering på mig.

7. januar fik jeg endelig min status fra min fysioterapeut. Den tror jeg vil komme mig ret meget til gode på lang sigt og især fordi jeg selv har betalt for den!

7. januar var jeg som sagt hos speciallæge F.O. Petersen, og han var ikke i tvivl om at jeg har smerter. Han lavede et par test på mig og konkluderede bl.a. at jeg har næsten ingen kraft i ringfinger og lillefinger på højre hånd og at det meget vel kan være pga. en nerve i klemme et sted eller noget nervepåvirkning.
Så han henviser mig til MR-skanning af nakken på OUH og en EMG-undersøgelse (nerve-muskel undersøgelse) på neurologisk afdeling. Der er jeg så ikke klar over om det også bliver OUH.
Jeg fik også en snak med ham omkring medicin, som min læge havde bedt mig om. Han udskrev så Tegretol 100 mg dagligt og dem har jeg taget i en uge nu, og har jeg ikke bivirkninger kan jeg godt gå op til 100 mg både morgen og aften.

MR-skanningen har jeg allerede fået indkaldelse på, har fået en tid d. 21. januar... sådan

I dag fik jeg kopi af den status min læge har skrevet og sendt til kommunen og der står bl.a.
Citat:
Man må efterhånden sige, at sygehistorien har vist at både de psykiske og legemlige problemer er stationære og vedvarende.
Citat:
Samtale og medicin hvad angår de psykiske problemer vil kun kunne stabilisere hende. Belastninger og påvirkninger af en hver art vil kunne medføre yderligere psykiske problemer.Hvad angår de legemlige problemer med smerter i nakke og ryg (der mener han jo skulder,men jeg har også rygproblemer, det står i min status fra min fys.) som efterhånden har udviklet sig til kronisk smertesyndrom er der heller ikke afgørende behandlingsmuligheder.
Senere skriver han (det er en ordentlig smøre han har sendt afsted)
Citat:
Patienten har ikke haft nogen tilknytning til det almindelige arbejdsmarked siden 2005.Sygehistorie og varighed betyder, at patienten ikke vil kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet på almindelige vilkår.
Jeg tror nu det er tiden for mere socialmedicinske tiltag med henblik på afklaring af patientens erhvervs- og restevne.
Og han slutter af med
Citat:
Der er ingen tvivl om, at samlet set er patientens erhvervsevne betydeligt nedsat, og der findes som sagt ikke håb for helbredelse og prognosen er på lang sigt forværring, især ved flere psykiske og legemlige belastninger af patienten. Hun må leve med situationen.
Jeg vil derfor foreslå arbejdsprøvning også, men allerede nu begynde at overveje indhentelse af lægeerklæring fra speciallæge, psykiatri og reumatologi mhp. på atvurdere om der er grundlag for førtidspension.
Det er hård læsning, hele den status, men jeg har det også sådan, at nu må kommunen sgu snart vågne op.

Jeg kan dog ikke lade være med at bekymre mig, for virker ordet FØRTIDSPENSION ikke som en rød klud på dem, når det ikke kommer fra dem selv?

Kan jeg frygte, at de bliver endnu mere på tværs nu fordi min læge har skrevet det?

Og tiden går jo, kan tingene overhovedet nåes inden 26-ugers forlængelse udløber 1. maj? Og kaster de mig så bare af sygedagpengene uanset om jeg er afklaret eller ej?

Jeg er dog glad for, at både min læge og psykolog bakker mig op i mit ønske om at få FP, selvom det måske bliver en ulidelig og umenneskelig kamp jeg skal igennem. Men jeg orker faktisk ikke mere, for så længe jeg også skal kæmpe mod systemet, så er der ikke overskud til at få ro på sit liv og holde fast i den rest af energi og livsmod man måske har... uanset hvor lidt det så end er.

Det slider meget på mig der her, især alt det med af og på medicin er en plage. Jeg er totalt smadret, har stadig store smerter, er træt og energiløs. Det føles bare som skruen uden ende og totalt pineri og jeg ønsker bare snart at få noget ro på så jeg kan trække vejret igen og få noget mere balance i livet.

Håber I kom igennem min laaaaaaaaaange smøre.... men sådan ligger landet nu.

Tak fordi I læste med

Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 15-01-2010 kl. 22:26. Årsag: småfejl
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 22:27   #135
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Neeej, det virker ikke som en rød klud!
Mine seneste sagsbehandlere har hele tiden sagt, at førtidspension ville være MIG og at de håbede jeg fik den. Det var sågar en sagsbehandler der i sin tid sagde, at jeg skulle søge den førtidspension så jeg kunne få ro i mit liv.

Omvendt vil jeg tro, at de netop tænker sig mere om, nu hvor de ved at din læge er med i sagen og også selv vil tjekke dine muligheder for førtidspension. Det betyder jo på godt gammelt dansk, at så kan de ikke 'bare' gøre med dig hvad de har lyst til. Det forpligter dem til at tage sig mere sammen, hvilket jo er dejligt!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 23:09   #136
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Neeej, det virker ikke som en rød klud!
Mine seneste sagsbehandlere har hele tiden sagt, at førtidspension ville være MIG og at de håbede jeg fik den. Det var sågar en sagsbehandler der i sin tid sagde, at jeg skulle søge den førtidspension så jeg kunne få ro i mit liv.

Omvendt vil jeg tro, at de netop tænker sig mere om, nu hvor de ved at din læge er med i sagen og også selv vil tjekke dine muligheder for førtidspension. Det betyder jo på godt gammelt dansk, at så kan de ikke 'bare' gøre med dig hvad de har lyst til. Det forpligter dem til at tage sig mere sammen, hvilket jo er dejligt!
Åh, det er da rart at vide, at det ikke virker som en rød klud. Det havde jeg ellers fået indtryk af ved at læse flere steder her på siden. Men det er måske hvis man søger selv? (eller også har jeg nok bare misforstået det )

Yes, jeg håber dælme også, at den her status vil få dem op af stolen og i gang med noget... for som du siger, det forpligter dem til at tage sig sammen... og det trænger de gevaldigt til.

Tak for at give mig håb og indgyde mod
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 23:05   #137
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Bare et enkelt spørgsmål

Hvor højt vægter egen læges ord hos Odense Kommune? Nogen der ved det?

Kom til at tænke på det fordi, da jeg var sygemeldt i 8 måneder i 2008 nægtede min daværende socialrådgiver at indhente noget overhovedet fra min praktiserende læge. "De har alligevel ikke et ord at skulle have sagt," var hendes holdning. Selvfølgelig er det ikke noget jeg har på skrift, men jeg kan bevise, at intet er indhentet, for der foreligger intet i min sag.

Men under den her sygemelding og min forlængelse (været sygemeldt siden 20. april 2008) har min læge lavet en LÆ255 (attest om mulighed for at varetage et arbejde) i juni 08, status i august 08 og senest en status her 6. januar i år.

I seneste status lægger han overhovedet ikke fingrene i mellem, hvilket jeg også har skrevet længere oppe i min laaange opdatering.

Jeg har så fået at vide af flere jeg har talt med om min sag, at min læges ord vejer meget tungt på kommunen, at hans mening faktisk er noget de retter sig efter, at det handler ikke om kommunens mening om mig, men hvordan min situation er med lægelige øjne.

Jeg har så bare fået indtryk af, at det er kommunen der suverænt bestemmer uanset hvad... og at især Odense kommune kan være ret stride hvad det angår.

Så er der nogen fra Odense der har været igennem tovtrækkeriet eller sidder i det, der kan fortælle mig hvordan Odense kommune vægter og vejer egen læges ord? Eller kommer det helt an på den socialrådgiver man er så (u)heldig at ende hos?

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 23:17   #138
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der bør da ligge papirer fra egen læge, ellers kan kommunen ikke få refusion fra staten.

Men måske papirerne ligger og flyder et andet sted i kommunen end i din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 23:25   #139
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Der bør da ligge papirer fra egen læge, ellers kan kommunen ikke få refusion fra staten.

Men måske papirerne ligger og flyder et andet sted i kommunen end i din sag.

Zuza, der blev ikke indhentet noget overhovedet fra min praktiserende læge, ikke engang en lægeerklæring da jeg var sygemeldt i 8 måneder i 2008. Der blev indhentet en udtalelse fra min psykolog, det er det eneste, den fik kommunen i september. Jeg blev sygemeldt 4. april.

Jeg snakkede også med min praktiserende læge om det, da jeg var oppe og få lavet min status her d. 6. januar i år. Han har heller intet fra 2008
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 23:33   #140
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den ér også tricky!

Altså din læge er en brik i et større puslespil - han er en tunge på vægtskålen om man så må sige, man han har ikke nogen egentlig indflydelse på selve afgørelsen.
Men SELVFØLGELIG skal de rette sig efter din læge, dine læger er jo de eneste der kan tale din sag. Uden læger, ville retssikkerheden jo ikke kunne holdes.
Så JO, de skal da bestemt arbejde udfra din læges udtalelser. Men NEJ, din læge har ingen indflydelse på afgørelsen.

Det med de manglende lægepapirer er et meget velkendt problem. I de år jeg har haft løbende aktindsigt, har der ALDRIG været ét eneste lægepapir i mellem. Men da jeg fik ressourceprofilen til partshøring, havde sagsbehandleren vedlagt lægepapir (og hold nu fast!) helt tilbage fra 1992, ialt 52 (læs 52!) A4 sider lægepapirer jeg ALDRIG havde set før, aldrig havde vidst eksisterede, aldrig havde vidst var blevet indhentet!!!!

Jamen jeg var chokeret!!!
Jeg havde kunne fået sagen kørt hjem på §17 på det foreliggende, så let som at klø mig i...ja...røven.

Jeg er SÅ blevet holdt for nar, år efter år pga mine psykiske problemer, og min tyrkertro på at systemet var sundt, retfærdigt og godt.

Jeg hardirrede simpelthen da alle de der 'guldkorn' ankom med posten og jeg kunne læse sort på hvidt hvordan jeg var blevet røvrandt på det groveste, og hvordan de havde kastet mig rundt blot for at trække tiden ud. 21 år på kontanthjælp - og aldrig stået til rådighed for arbejdsmarked!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension