K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2009, 12:53   #11
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg vil lige tilføje at der faktisk i Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område (LBK nr. 1047 af 27/08/2007):

[/QUOTE]§ 11. nr.2. Myndigheden kan anmode personer, der søger om eller får hjælp, om at lade sig undersøge hos en læge eller blive indlagt til observation og behandling som led i sagsbehandlingen.

Men når man så læser Retssikkerhedsvejledningen (VEJ nr. 73 af 03/10/2006), så står der under punkt 70 følgende:

"Behandling kan være en betingelse for at få hjælp. Behandlingen skal efter al erfaring med rimelig sikkerhed kunne medføre en forbedring af helbredstilstanden og/eller arbejdsevnen og må selvfølgelig aldrig efter al erfaring indeholde nogen væsentlig risiko for borgerens liv og førlighed."[QUOTE]

Læg især mærke til den sidste del i vejledningen, for hvis den medicin der er tale om har kendte bivirkninger som du der beskriver, så kan de ikke stoppe kontanthjælp eller nægte hende at søge førtidspension ... Hvor er din mors læge i alt dette?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 08:55   #12
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
§ 11. nr.2. Myndigheden kan anmode personer, der søger om eller får hjælp, om at lade sig undersøge hos en læge eller blive indlagt til observation og behandling som led i sagsbehandlingen.

Men når man så læser Retssikkerhedsvejledningen (VEJ nr. 73 af 03/10/2006), så står der under punkt 70 følgende:

"Behandling kan være en betingelse for at få hjælp. Behandlingen skal efter al erfaring med rimelig sikkerhed kunne medføre en forbedring af helbredstilstanden og/eller arbejdsevnen og må selvfølgelig aldrig efter al erfaring indeholde nogen væsentlig risiko for borgerens liv og førlighed."[QUOTE]

Hyanna, jeg vil helt utrolig gerne vide hvor du har fundet dette.
Min mor vil nemlig bruge det i en klage hun er ved at lave, og hun har brug for en kilde
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 11:08   #13
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Klund .... Hmmm, kan se at der er ændret i lovgivningen, så at den første henvisning jeg gav dig, og som står under 'nyttige links' er ændret pr. 10/12 i år; men det ændrer ikke ved lovgivningen omkring pligten til at lade sig undersøge, behandle osv. (jeg har tjekket!) Her er et direkte link til LBK nr. 1203 af 10/12/2009, Kap 3 §11 nr. 2 (du kan bare henvise til lov i klage):

https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=126303#K3a

Til gengæld gælder Retssikkerhedsvejledningen stadig, og som er den din moder skal bruge, hvis sagsbehandler fastholder krav om farlig medicin

Jeg skriver lige igen ... Retssikkerhedsvejledningen (VEJ nr. 73 af 03/10/2006)
Her er link: (det er nr. 70)

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=20693#K12

Disse link er taget fra Retsinformation, som står oppe under nyttige links, og det er især vejledningen til lovgivningen som er vigtig for din moder og andre, da det ikke er første gang vi ser en lille 'kontormus' til sagsbehandler med magtsyge, der leger læge, og prøver at tvinge folk ud i risikable 'foretagener', med henvisning til selve lovgivningen, som de ikke selv skal bære konsekvensen af (sikkert også derfor vejledningen, trods alt, er lavet), og hvor de ikke har læst vejledningen, der hører til lovgivningen eller også gør de det med vilje

Derfor er det blevet lidt af en kæphæst for mig at få oplyst K10's medlemmer om denne vejledning, så folk ikke står totalt magtesløse over for magtsyge sagsbehandlere

Men igen, har I talt med din moders læge? ..... Hvor er h*n henne i al det her?

De bedste ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 15-12-2009 kl. 11:10. Årsag: ang. af nr.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 15:53   #14
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Hej Klund .... Hmmm, kan se at der er ændret i lovgivningen, så at den første henvisning jeg gav dig, og som står under 'nyttige links' er ændret pr. 10/12 i år; men det ændrer ikke ved lovgivningen omkring pligten til at lade sig undersøge, behandle osv. (jeg har tjekket!) Her er et direkte link til LBK nr. 1203 af 10/12/2009, Kap 3 §11 nr. 2 (du kan bare henvise til lov i klage):

https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=126303#K3a

Til gengæld gælder Retssikkerhedsvejledningen stadig, og som er den din moder skal bruge, hvis sagsbehandler fastholder krav om farlig medicin

Jeg skriver lige igen ... Retssikkerhedsvejledningen (VEJ nr. 73 af 03/10/2006)
Her er link: (det er nr. 70)

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=20693#K12

Disse link er taget fra Retsinformation, som står oppe under nyttige links, og det er især vejledningen til lovgivningen som er vigtig for din moder og andre, da det ikke er første gang vi ser en lille 'kontormus' til sagsbehandler med magtsyge, der leger læge, og prøver at tvinge folk ud i risikable 'foretagener', med henvisning til selve lovgivningen, som de ikke selv skal bære konsekvensen af (sikkert også derfor vejledningen, trods alt, er lavet), og hvor de ikke har læst vejledningen, der hører til lovgivningen eller også gør de det med vilje

Derfor er det blevet lidt af en kæphæst for mig at få oplyst K10's medlemmer om denne vejledning, så folk ikke står totalt magtesløse over for magtsyge sagsbehandlere

Men igen, har I talt med din moders læge? ..... Hvor er h*n henne i al det her?

De bedste ønsker fra Hyanna
Tusind tak skal du ha'

Min mors læge vil gerne hjælpe, men det er nogle love fra kommunen der står ivejen mener jeg. Noget rigtigt rod! Men håber virkelig det kan løse sig.
Fantastisk at du vil hjælpe. Hvis det ikke var fordi jeg er bundfattig -
Så havde jeg sendt dig en æske Chokolade
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension