K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2009, 23:31   #21
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Tusind tak for jeres svar.
Havde det ikke været for dem var min klage vist havnet det forkerte sted:-)

Og ja jeg vil klage over sagsbehandlingen som i mit tilfælde er helt grotesk.
Jeg har ikke noget jeg endnu vil anke men blot klage over:-)

Her er i korte træk det jeg indtil nu har fået noteret og som skal med i min klage.
Så kan I læse med egne øjne hvorfor jeg klager. Det hele specificeres naturligvis mere ud i selv klagen.

Sygemeldt d. 22.12.03

Henvist til skiftesporet d. 17.05.04

Praktik plads d. 18.10.04 som dog stoppes den 12.11.04 da jeg ikke kunne holde til det hverken fysisk eller psysisk. Var der i 15 timer pr. uge.

Praktik plads d. 16.11.04 på 20 timer pr. uge.
Stop d. 03.01.05 pga. for mange smerter og psykisk dårligt.

Forlænget sygedagpengene efter § 22.1.1 (det anses for overvejende sandsynligt at der kan iværksættes revalidering)

Operation af ben d. 21.04.05(operationen havde desværre ingen effekt)

25.07.2005 Fundet revalideringsberettiget og starter derfor forløb på CSl d. 15.08.2005 stopper dog hurtigt dette forøb da jeg har det psykisk meget dårligt.

11.04.06 STOP af sygedagpengene efter § 8 stk. 1 nr. 3
(udeblivelse fra opfølgnings møde)
Et møde jeg ikke havde fået noget af vide om og derfor anker jeg naturligvis stoppet af sygedagpengene.

30.06.06 Ændres afgørelsen af det sociale nævn og jeg får igen sygedagpenge.

Søger selv pension d. 7.4.2007 da jeg ikke magter mere og dette i samråd med min læge.
Jeg får desværre afslag og smides ud af systemet.
Da min sag hverken har en opdateret ressource profil osv. vurdere ankestyrelsen af jeg igen er berettiget til sygedagpenge d. 19.12.06

Sygedagpenge forlænget igen efter § 22-1.1

22.08.07 stopper kommunen endnu engang mine sygedagpenge fordi de mener jeg arbejder i min mands virksomhed og jeg derfor blot er syg for sjov:-)

02.04.08 vinder jeg ankesagen over kommunen vedr. stop af sygedagpenge pga. min mands virksomhed.

08.08.2008 Overgår min sag til anden aktør da kommunen ikke længere at have med mig at gøre:-)

03.12.2008 Virksomhedspraktik i 3 mdr. Stop d. 26.02.2009

Ja og siden er der så intet sket i min sag.
Har gentagne gange skrevet til anden aktør men svar udebliver.
Det eneste jeg har fået ud af alle mine henvendelser er at jeg har fået aktindsigt:-)

Så ja jeg vil klage, både over kommune og anden aktør i og med at de ikke vil tage en beslutning i min sag.
Jeg er syg og har diagnoser og speciallægeerklæringer osv. på det hele.

Håber ikke det virker alt for uoverskueligt men det er min sag i en nødeskal.

MVH Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 23:39   #22
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Det er overhovedet ikke uoverskueligt at læse, for du har sat det rigtig godt op

Jeg sidder så bare her totalt målløs og tænker... snart 6 år... SEKS ÅR!!!??? Det er dælme godt nok lang tid du har vandret rundt i det system. Kan godt forstå hvis du er træt af systemet... ja alt.

Jeg er dybt rystet over, at du ingenting hører overhovedet fra hverken kommune eller anden aktør. Hvordan i alverden vil de retfærdiggøre det?

Jeg håber virkelig du får noget ud af din klage, for det er da helt grotesk det der.

Masser af god karma, kampgejst og gode tanker herfra
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 16:53   #23
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Tak for dine kram og gode tanker...de luner

Ja magen til redelighed.
Man kan sgi snart ikke finde hoved og hale i det hele.
Jeg har dagen idag siddet og skrevet min sag og opdelt det hele i punkter for bedre at kunne overskue det.
Det jeg kan se når jeg får det sat op på denne måde er at jeg igennem flere år bliver syltet imellem hvert tiltag, jeg tror at de ganske simpelt ikke aner hvad de skal stille op med mig.

For måske at kunne forstå dette er her mine diagnoser.
Diagnoser jeg alle har papir på fra special læger og psykologer.

Svært hypermobil.

Fibromyalegi har dog endnu ikke speciallæge erklæring på dette men er i medicinsk behandling.

Kronisk skinnebensbetændelse i begge skinneben.

Opereret i højre skinneben uden effekt.(en operation de sjældent laver men da mit var så slemt ville de give det en chance)

Opereret 3 gange i knæled pga. af slidgigt og menisk.

Lændesmerter pga. slidtgigt

Slidgigt i venstre hofte.

Scoholiosis columna(rygskørhed i let grad)

Slidgigtforandringer i rygsøjlen.

Smerter i hænder og arme.

Depression og i svær krisetilstand. Både min egen psykologs vurdering og uvildig psykologs udtalese fra psykiatrisk sygehus.


Så ja det var vist det hele.....pyha det ser skrækkeligt ud når man får det sat op således...lige til at blive syg af.

Knuser Chnevide.

Skulle der være nogen der har nogle gode råd til min klage modtager jeg meget gerne:-)
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 19:04   #24
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Chnevide.

Først en massesikken dog en situation at stå i, kan sagtens følge dig.
Gode råd har jeg desværre ikke, da jeg kan se du har fået dem af andre
Men det er som der er skrevet om mange gange her på k10, det er hårdt at
være syg, samtidigt med at skulle kæmpe en kamp med kommunen.
At stå uden indtægt fordi man er syg, burde ikke være rigtigt.
Håber du klarer det, selvom det kan hele kan virke uoverskueligt.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 10:49   #25
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Futtefreja og tusind tak for kram og gode ønsker til fremtiden.

Ja det er hårdt men ser man bort fra den økonomiske tryghed er der også et andet aspekt, nemlig mennesket bag hele denne redelighed.

Jeg er totalt ødelagt.
Jeg magter ganske simpelt ikke mere og det ikke kun med hensyn til min sag men også bare det at være sammen med andre og være noget for dem.
Det er skrækkeligt men fakta.

Det skulle forbydes at man må behandle folk på den måde i 6 år, men jeg er nødt til at tro på at det kun kan gå fremad.

Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 20:53   #26
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Chnehvide
Det er nemlig lige det de glemmer, at se mennesket bag
samt de menneskelige omkostninger det kan have for den enkelte og en familie.
Er næsten selv i samme situation, det har desværre mange omkostninger, men vil kæmpe til det sidste, så længe jeg kan.
Rigtig god weekend
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 11:55   #27
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Gorbodja. Jeg er ny her og det er tilladt at kalde mig en arrogant skid (sagt med et glimt i øjet). Glem alle de anbefalinger der hidtil er sat ind på tråden. Det er blot spild af din tid og forplumrer sagen yderligere.

Ved manglende lovpligtig opfølgning, kan du indberette dit jobcenter direkte til Arbejdsmarkedsdirektoratet. Her fører de kontrol med de kommunale jobcentre, altså hvorvidt de lever op til deres forpligtelser, herunder opfølgende samtaler/kontakt. Anbefalingen kommer sig af aktuel skrivelse fra direktoratet, rettet til mig, hvor det oplyses at min sag er udtaget til stikprøvekontrol. I skrivelsen understreges, at det ikke er mine forhold der gøres til genstand for nærmere undersøgelse, men derimod jobcenterets dispositioner eller mangel på samme.

Hvis direktoratet finder fejl og mangler, vil det ikke alene medføre påtale - kommunen risikerer tab af refusion. Det har de respekt for. I det omfang du ikke gider skrive indberetning, kan du nøjes med at nævne Arbejdsdirektoratet overfor jobcenteret. Jeg sætter en halvtredser på, at det i sig selv sætter tryk på sagen, lige med det samme.

Generelt: lad nu være med at køre jeres sager på jobcenterets præmisser. Skrot dem, gå udenom, tag sagen ud af deres hænder - tak til de der læste med.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 13:37   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Peter Hansen


Ved manglende lovpligtig opfølgning, kan du indberette dit jobcenter direkte til Arbejdsmarkedsdirektoratet. Her fører de kontrol med de kommunale jobcentre, altså hvorvidt de lever op til deres forpligtelser, herunder opfølgende samtaler/kontakt. Anbefalingen kommer sig af aktuel skrivelse fra direktoratet, rettet til mig, hvor det oplyses at min sag er udtaget til stikprøvekontrol. I skrivelsen understreges, at det ikke er mine forhold der gøres til genstand for nærmere undersøgelse, men derimod jobcenterets dispositioner eller mangel på samme.
Vil det sige at du har fået en meddelse om at du er udtaget til stikprøve kontrol og har du så fået udfaldet af vide ?

Spørger fordi jeg også er udtaget til stikprøve kontrol og jeg fik intet at vide overhovedet , heller ikke da refusion for mig blev stoppet , og det er jo ellers en meget relevant og interessant viden ..
Citat:
Hvis direktoratet finder fejl og mangler, vil det ikke alene medføre påtale - kommunen risikerer tab af refusion. Det har de respekt for. I det omfang du ikke gider skrive indberetning, kan du nøjes med at nævne Arbejdsdirektoratet overfor jobcenteret. Jeg sætter en halvtredser på, at det i sig selv sætter tryk på sagen, lige med det samme.
Er du sikker på at man kan indberette selv og i så fald hvordan gør man det og ikke mindst hvordan kan man være sikker på at de er lydhøre og ikke skrotter din henvendelse lodret ..

Jeg kan godt se at du har en point i det du siger ,men vil da også mene at det lige er modigt nok at sige at alle andre råd skal overhøre for hvis man læser hvordan en sag skal klages så foregår det via Kommune og jeg har ikke nogen steder kunne finde noget om at man kan klage direkte til arbejdsmarkedsdiroktoratet ... og det er det du mener man skal ikk ? eller har jeg misforstået noget ?

Kan man melde en sag selv ja så ville det jo være genialt og nok meget mere effektivt ...
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 14:22   #29
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Yup, jeg blev orienteret om at Gestapo...øhhh undskyld, Arbejdsdirektoratet har fokus på netop mit journalnr. og at oplysninger i sagen vil blive behandlet efter reglerne i Persondataloven. To stks. A-4 ark vedlagt. Hvis det her nyt for de fleste, vil jeg selvfølgelig gerne gengive ordlyden af det brev Arbejdsdirektoratet har fremsendt, stemplet 9. september 2009.

-------------------
Peter Hansen
XXXXXXXXXXX XX
XXXX XXXXXXX XXX

Orinetering om Personadataloven og Arbejdsdirektoratets visitationstilsyn

Du har været til samtale i din kommune, hvor kommunen skulle vurdere, hvor tæt du var på arbejdsmarkedet, og hvilke tilbud du eventuelt skulle have for at komme i arbejde. Kommunen har oprettet en sag om dette.

Din sag er udtrukket til visitationstilsyn i Arbejdsdirektoratet.

Det får ikke betydning for din ret til kontanthjælp eller starthjælp, at din sag skal gennemgås i direktoratet.

Direktoratet ser alene på, om kommunen har foretaget de sagsbehandlingsskridt, som fremgår af Arbejdsmarkedsstyrelsens bekendtgørelse nr. 1692 af 18. december 2006 om visitation og det individuelle kontaktforløb.

Direktoratet vedlægger orientering om Arbejdsdirektoratets visitationstilsyn og Persondataloven.

Du kan se mere om visitationstilsynet på direktoratets hjemmeside: www.adir.dk under temasiden om visitationstilsynet.

Du kan kontakte din kommune for yderligere information eller ringe til undertegnede.

Med venlig hilsen

Helle Schnedler Mühldorff
ekspeditionssekretær
38 14 82 30
--------------------

Længere er den ikke. Det kan undre at du ikke har modtaget tilsvarende - hvordan kan du så vide at din sag er udtaget til stikprøve?

Der lægges ikke op til at borgerne kan forvente særlig orientering om udfald. Den del forbliver et mellemværende for det lokale jobcenter og direktoratet. Det vil heller ikke være muligt at ekstrahere oplysninger om udfald via forvaltningsloven, da jobcenteret vil henholde sig til bestemmelserne om interne arbejdspapirer. Jobcenteret er ikke interesseret i at den slags havner hos lokalpressen o.lign. Kunne blive pinligt.

Vedr. indberetning: selvfølgelig kan enhver foretage indberetning - uden formel garanti for at offentlig myndighed reagerer. I tilfældet Arbejdsdirektoratet tør de ikke andet, ellers kunne den uartige borger finde på at skyde mails af til Beskæftigelsesministeriet....og så ruller lavinen.

Misforstå mig ikke. Jeg er varm tilhænger af at systemets afgørelser udfordres, hellere een gang for meget end een gang for lidt. Det jeg vil ind på er, at man med fordel kan sprænge rammerne for klageadgangen og give dem en grim overraskelse. Hvis man alene lader sig diktere af skrankepaverne på jobcenteret og lader dem opstille grænser for det mulige (herunder sagsbehandlingstid mm.), så har de folk hvor de vil have dem, ie. under kontrol. For CHNEVIDEs vedkommende er der, ud fra hvad jeg kan læse, brug for et ekstraordinært hug, der ikke følger de almindelige klagekanaler.

Hér et sjældent eksempel på at bureaukratiet kan vendes mod bureaukratiet, mens borgeren kan læne sig tilbage og afvente slagets gang.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 14:42   #30
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske man er "heldig", hvis man bor i een af nedenstående kommuner.

Citat:
02. september 2009

Nyhedsbrev til kommunerne nr. 15/2009
Fokus på problemkommuner - kommuner, der skal omfattes af det målrettede og intensiverede visitationstilsyn i 2. kvartal 2009, er nu valgt
I nyhedsbrev nr.13/2009 orienterede direktoratet om, at visitationstilsynet fremover skal intensiveres og målrettes de kommuner, der især har problemer med at holde jobsamtalerne til tiden. Direktoratet orienterede endvidere om kriterierne for det nye tilsyn.

Direktoratet har nu efter en dialog med beskæftigelsesregionerne udvalgt de første kommuner, der ligger inden for målgruppen, til tilsynet. Det drejer sig om følgende kommuner, hvor der især har været problemer med rettidigheden:

Fredericia, Kerteminde, Vejen, Gladsaxe, Glostrup, Roskilde, Solrød, Silkeborg, Viborg, Skanderborg, Vesthimmerlands, Mariagerfjord og Morsø.

Udvælgelsen af kommunerne er sket blandt de kommuner, hvor andelen af jobsamtaler, der holdes til tiden, var under 90 pct., jf. rettidighedsopgørelsen i Arbejdsmarkedsstyrelsens www.Jobindsats.dk vedrørende 2. kvartal 2009, udtrukket den 17. august 2009.

Den enkelte kommune vil blive orienteret om hvilke sager/cpr.numre, der er udtrukket til tilsynet.
http://www.adir.dk/sw32943.asp

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Opfølgning under arbejdsprøvning V_Brask Alt det andet 11 15-12-2009 23:16
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45
Sådan straffes kommuner ved manglende opfølgning på fleksere zuza Politik og Samfund 2 11-03-2008 13:26
Manglende opfølgning lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 20-01-2008 17:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension