K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2009, 17:26   #21
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Curls: Men jeg kommer jo ikke til at stå til rådighed for arbejdmarkedet...
Men i de papire jeg fik tilsendt står der
"Dispentation kan gives, hvis det vurderes, at din arbejdsevne kan afklares inden for 26 uger" og den burde jeg jo kunne komme under med svar om 12 uger..
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 17:47   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
hmmm det kan jeg godt se det med rådighed... hvad med §28:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Hvis de mener, at de stadig ikke har fået afklaret din sag, mener jeg nemlig at det er kommunens problem. De SKAL have afklaret dig inden for de 52 uger.... De bør allerede inden de 52 uger finde ud af, om du skal på revalidering, komme på fleksjob eller førtidspension......

Andre der har et bud?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 18:35   #23
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Skriv / ring at du ønsker at beskæftigelses ankenævnet sagsbehandler din sag som en hastesag, da det omhandler egen forsørgelse og at du står uden indtægt grundet langsom sagsbehandling i kommunen.

Beskæftigelses ankenævnet har mulighed for at fortage en formandsafgørelse i sådanne særlig klagesager, der skønnes at haste.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 21:35   #24
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Curls, du har ret, for det var sådan jeg fik min sagsbehandler til at bakke ud, da han prøvede at fortælle mig at forlængelse af sygedagpengene afhang af min fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 01:32   #25
Kriskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Ringsted
Alder: 48
Indlæg: 46
Styrke: 16
Kriskat er ny på vejen
Jeg læser ivrigt med her...jeg sidder nemlig i samme båd som du gizmomis...

Afslag på forlængelse af sygedagpenge.....uden nogen afklaring på noget...så står i ingenmandsland pt...

Men jeg skal så sandelig da anke

Og hvad jeg har forstået på det skulle det være nok at skrive at man er uenig i deres afgørelse og anker...MEEEN kan være mig der er galt på den ( hvis andre herinde ved jeg har fået noget i den gale hals, så sig det endeligt så jeg ikke giver helt gale råd )
Kriskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 08:55   #26
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Udkast

Nedenstående kunne måske bruges som dele af jeres anke;

Citat:
Hermed skal jeg anke stop af sygedagpenge, efter sygedagpengelovens §28 som siger;

Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Da jeg således hverken er afklaret i forhold til revalidering, flexjob eller førtidspension, mener jeg således ikke mine sygedagpenge kan stoppes.

Jeg har ved henvendelse til Bente Daneskjold-Samsøe konstateret, at hun har en tid om 3 måneder. Jeg formoder at det derfor er muligt for ? kommune at bestille en speciallægeerklæring hos hende indenfor denne tidsramme, for derved at kunne opnå tilstrækkelig dokumentation i min sag, jf. Retsikkerhedslovens §10, som siger;

Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.

Da denne (eller anden speciallægeerklæring) åbenbart er nødvendig i forhold til afklaring af mig, formoder jeg at jeg kan oppebære sygedagpenge i ventetiden, ligesom det er ? kommune der afholder udgiften til denne erklæring.
Det er mit bud på hvad en anke KUNNE indeholde - men jeg er hverken socialrådgiver eller jurist, så hvad siger I andre?

Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 10:49   #27
Kriskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Ringsted
Alder: 48
Indlæg: 46
Styrke: 16
Kriskat er ny på vejen
Nu har jeg ledt som en vanvittig, men kan ikke finde den §28 i sygedagpengeloven...? Nogen der kan hjælpe med et link evt?
Kriskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 11:09   #28
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
ups sorry

her er den

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 19:54   #29
Sailaka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Indlæg: 27
Styrke: 16
Sailaka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sailaka Se meddelelser
Selvom man har fået diagnosen fibromyalgi og en arbejdsprøvning har vist en rest arbejdsevne på kun et par timer om dagen, kan der desværre stadig være lang vej til en afklaring (førtidspension).

Det store problem i dag er, at en sagsbehandler simpelthen har for mange klienter på en gang og at der altid er nogen klienter, som er mere syge end en selv (måske endda døende) og derfor ifølge sagsbehandleren skal afklares først.

Når sagsbehandleren så endelig får tid til at gå igang med at forberede ens førtidspensionssag, finder vedkommende hurtigt ud af, at diverse speciallægeerklæringer/arbejdsprøvningsresultater er blevet for gamle (sådan nogle skal helst ikke være ældre end 4 måneder) og derfor skal man igen arbejdsprøves og til nye lægeundersøgelser.
"Sjovt" at det jeg selv skrev dengang, nu er blevet til virkelighed i forbindelse med min egen sag. Det tog min ny sagsbehandler hele 6 måneder at finde ud af, at man åbenbart skal have haft diagnosen fibromyalgi i mere end 3 år, før den bliver taget alvorligt (hvor står det egentligt henne?). Samtidig er alle mine speciallægeerklæringer blevet for gamle (ja det er jo klart, når kommunen er så langsomme i sagsbehandlingen). Allerede i oktober måned sidste år fik jeg skrevet og udfyldt min del af ressourceprofilen i forbindelse med en aftale med sagsbehandleren, om at denne ville påbegynde arbejdet med at søge om en førtidspension til mig, men INTET er der sket i min sag før nu, hvor hele situationen altså nu pludselig er blevet nulstillet.

Med andre ord: De 19 ugers helvede jeg i sin tid kæmpede mig igennem i forbindelse med afklaringskursus og arbejdsprøvning, har været til ingen verdens nytte. Det samme kan jeg sige om psykiater og reumatolog undersøgelserne.

Nu skal jeg så hele turen igennem igen med nye lægeundersøgelser og en ny arbejdsprøvning. Det har jeg meget svært med at overskue og endnu sværere med at acceptere. Jeg må være ærlig og sige, at jeg er bange for, at arbejdsprøvningen varigt vil forværre mit helbred endnu engang, for det kan jeg jo føle på min krop, at den sidste gjorde og den ligger efterhånden et par år tilbage.

Min sagsbehandler skriver i et brev, at fordi jeg kun er i 30'erne, så kræves det, at man virkelig er invalideret for at opnå førtidspension og at sagsbehandleren ikke vurderer, at jeg er det. Brevet læste jeg lige efter, at jeg havde kæmpet mig igennem en almindelig tøjvask, hvor jeg var blevet nødt til at holde pause med at lægge det tørre tøj på plads pga smerter i hele overkroppen. Jeg må indrømme, at jeg først troede, at brevet var ment som en sen aprilsnar, for hvordan kan man dog komme til en sådan konklusion, når man ikke er uddannet læge og tillige ligger inde med speciallægeerklæringer og en ret udførlig konklusion fra en arbejdsprøvning der i mine og andres øjne beviser det modsatte?

Jeg overvejer nu at søge førtidspension via §17 (som sagsbehandleren i brevet skriver, at jeg vil tabe), eller at få fat på en advokat, for jeg er ret stædig og det her svineri og kassetænkning fra kommunens side vil jeg simpelthen ikke finde mig i, men det er jo svært at gå igang med kampen, når de fysiske og økonomiske ressourcer er så små.

Sidst redigeret af Sailaka; 17-04-2009 kl. 21:44.
Sailaka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 20:30   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sailaka Se meddelelser
Jeg overvejer nu at søge førtidspension via §17 (som sagsbehandleren i brevet skriver, at jeg vil tabe), eller at få fat på en advokat, for jeg er ret stædig og det her svineri og kassetænkning fra kommunens side vil jeg simpelthen ikke finde mig i, men det er jo svært at gå igang med kampen, når de fysiske og økonomiske ressourcer er så små.
Man skal ikke tage det for gode vare når en sagsbehandler siger sådan...

I mit eget tilfælde var det chefen for afdelingen der fortalte mig at hun selv skulle afgøre min pensionssag og at hun ville give mig et afslag med det samme...
Så hun mente at jeg skulle lade være med at søge en §17 på forliggende grundlag...

Jeg gik op med min ansøgning og den selv samme chef måtte et par måneder senere tildele mig pensionen....

Så lad være med at tro på dem...

Man skal bare være sikker på at kommunen har papirer nok på en til at de kan træffe en afgørelse..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp sygedagpenge Iboo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-09-2012 11:47
Hjælp til spg om sygedagpenge.. Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2012 00:30
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02
Sygedagpenge-Hjælp popiae Alt det andet 22 02-09-2008 08:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension