K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 10:01   #21
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Jeg tænker på støtte til husleje.
Jeg er 25 og bor alene. Min husleje er på 4000, og det er en 2v. lejlighed.

Kan man få støtte til medicin?


Edit: L.S. tak for indlægget. jeg suger alt til mig.

Sidst redigeret af 6000kolding; 02-11-2010 kl. 10:05.
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:19   #22
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 6000kolding Se meddelelser
Jeg tænker på støtte til husleje.
Jeg er 25 og bor alene. Min husleje er på 4000, og det er en 2v. lejlighed.

Kan man få støtte til medicin?


Edit: L.S. tak for indlægget. jeg suger alt til mig.
Det er lige præcis alle de spørsmål du kan få afklaret ved bl.a møde med sagbehandleren, da mange ting afgøres af DIN HELT PERSONLIGE SITUATION - boligmæssigt, økonomisk, osv.

Du skal derfor bruge den smule stål du har tilbage i dit nervesystem, til at få Systemet til at arbejde for dig - ikke omvendt.


(En bistandshjælp i dag er ca.kr.7000 før (lavt) skattetræk, og skal principielt dække alt, men som sagt, alle mulige forhold kan påvirke det du kan ende med at få - både positivt og negativt. Og ja, hvis du har et fast dokumenteret medicinforbrug, på over kr.ca.18.000 om året, kan der søges KRONIKERTILSKUD, men igen, det er din læge der skal hjælpe dig med det.)

Så kom nu hen og få startet på processen - viden er magt - tag den!

Sidst redigeret af L.S.; 02-11-2010 kl. 10:23.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 11:39   #23
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 6000kolding Se meddelelser
Hej igen,

Er det normalt, at de beder om kontoudtog for de sidste 3 md.?
Jeg har ikke noget at skjule (hverken formue eller noget), men synes da det er utroligt, de vil se, hvad jeg har brugt mine penge på det sidste kvartal.
nej de ser ikke på hvad du har brugt dine penge til ud over om du har boligudgifter. m. m.

men de bruger dine oplysninger til at se om du har en arv eller opsparing. så du kan leve for det i første omgang.. og hvis det ikke er tilfældet så kan du tage det helt roligt..

også vil jeg lige tilføje at du kan i banker få dem til kun at printe de oplysninger ud som de skal have .. blandt andet fra SU styrelsen x 3 måneder, leje udgifter hvis du har det x 3 måneder. osv.. så du kun vælger det de skal have..

men du bliver også tjekker over dine skatte oplysninger ved års skiftet.. så skjul ikke noget for dem...

Sidst redigeret af maja-bell; 02-11-2010 kl. 11:46.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 11:59   #24
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser

også vil jeg lige tilføje at du kan i banker få dem til kun at printe de oplysninger ud som de skal have .. blandt andet fra SU styrelsen x 3 måneder, leje udgifter hvis du har det x 3 måneder. osv.. så du kun vælger det de skal have..
.
rigtig god info Maja -Bell
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 12:07   #25
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg får udbetalt ca. 7500 kr. månedligt i kontanthjælp, altså efter skat.
Hvis ikke du allerede får det skal du søge boligstøtte.

Og så en vigtig ting: Hvis du ikke har en budgetkonto, så skal du se at få oprettet en lige så snart du ved hvad du får udbetalt i kontanthjælp m.m.
Når man har få penge at gøre godt med er det virkelig vigtigt hver måned at sætte penge ind på budgetkonto udregnet ved alle årlige udgifter (bolig, forsikring, licens osv.) divideret med 12.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 13:19   #26
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Jeg vil lige give en lille update..

Jeg har været til samtale på Jobcentret i dag. Jeg havde desværre ikke mulgihed for at få en besidder med, og det har jeg det rigtig dårligt med nu.

Hende, jeg var til samtale ved, var sådan set meget sød, men jeg er bestemt ikke tilfreds med det, hun havde at tilbyde. Hun har tilmeldt mig et ”visitation og afklarings” forløb. Nogle af jer ved sikkert, hvad det går ud på, men i det store og hele er det undervisning (fx CV og jobansøgning) og praktisk arbejde, der skal få mig tilbage på arbejdsmarkedet hurtigst mulig.

Jeg føler lidt, at jeg har fået en ordentlig mavepuster. Ved ikke hvad jeg havde forventet, men havde bestemt ikke forventet at få noget trukket ned over hovedet på den måde. Føler slet ikke jeg kan bruge det til noget. Jeg har brug for noget, der kan hjælpe mig videre med min sygdom. Jeg har ikke brug for at lære at skrive ansøgninger og CV.

Hun sagde dog også, at jeg kunne tage en snak om det med min psykiater, når jeg skal til samtale i morgen, men jeg er meget nervøs for, hvad der skal ske..
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 13:23   #27
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Kolding

Hej du

Du skal altid huske, at en aktivering skal 'tjene et formål' det er loven der anviser dette. DERFOR kan man klage over indholdet i det man tilbydes. - Såfremt, det ikke er noget man reelt har behov for at gennemgå, for at komme tættere på arbejdsmarkedet
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 14:53   #28
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tak for opdateringen
Omend den er noget nedslående...

Er du HELT sikker på, at det du skal, er det som de fuldt arbejdsdygtige der lige er blevet fyret fra arbejdet på grund af nedskæringer og ikke kan finde et nyt arbejde skal?
Jeg tænker på, at "Visitation og afklaring" også kan indeholde andre elementer som er mere hensigtsmæssige i din situation.

Nå, desværre er det jo sikkert som du skriver. I så fald skal du tage kontakt til sagsbehandleren hurtigst muligt og sige, at det simpelthen ikke går at du skal deltage i cv- og jobsøgningskursus med henblik på at komme i ordinær beskæftigelse snarest muligt. Understreg med tryk på ordene at du IKKE er i stand til at arbejde som du har nu.

Er hun ikke til at rykke må du klage til teamlederen og centerchefen. Desværre :/
Eventuelt blive sygemeldt.

Hvad sagde hun til at du sagde du havde det psykisk dårligt og at du går hos psykiater?

Tal med din psykiater om hvad denne syntes, at du skal.
Jeg er som jeg sagde for længe siden ikke sikker på at en sygemelding er det mest hensigtsmæssige.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 20:17   #29
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 6000kolding Se meddelelser
Jeg vil lige give en lille update..

Jeg har brug for noget, der kan hjælpe mig videre med min sygdom. Jeg har ikke brug for at lære at skrive ansøgninger og CV.

Hun sagde dog også, at jeg kunne tage en snak om det med min psykiater, når jeg skal til samtale i morgen, men jeg er meget nervøs for, hvad der skal ske..
PRÆCIS!! - sålænge du ikke officielt er sygemeldt, kan og vil du højst sandsynligt blive trukket rundt i manegen, til du går totalt i brædderne.

Første skridt er altså sygemeldingen, da de på Centrene har hørt samtlige "Sange fra de Varme Lande" mht, hvorfor folk "ikke kan klare" dit og dat.

Du spilder kostbar tid, ved ikke at få sygemeldingen straks.

I kontakten med systemet, er din egen stemme og mening nemlig stort set intet værd - der skal blåstemplede fagfolk på banen, og hvis du ikke finder dine egne, der er MED dig, så ender du hos Systemets folk, som I DEN GRAD er...?? gæt selv!

Sidst redigeret af L.S.; 08-11-2010 kl. 20:19.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 00:29   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan/bør skrive en mail, til sagsbehandleren, som kort opsumere mødet idag.

På den måde, kan de ikke senere bla frasige sig information, vedr udmeldning af uddannelse og din sygdom.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge stoppet den trætte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 05-03-2012 01:10
studie af hvad der sker på et jobcenter østerbro Politik og Samfund 2 24-11-2011 00:02
Afbryde studie og søge fleksjob? Fibro25 Spørgsmål ang fleksjob 4 02-03-2011 20:34
FP og studie. Bassemanden Alt det andet 6 26-06-2010 10:15
Førtidspension og studie. Peavey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 15-08-2009 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension