K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2009, 21:11   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er også en rigtig sund tanke!

Det ville være så frygteligt for sådan et barn at blive kastebold i kommunens hænder. Så hellere forblive barnløs.
Kommunerne er heller ikke altid lige skrappe til at få anbragt børnene så de bliver fornuftige mennesker!!! Det er der desværre talrige eks på.

Og sikke også en sorg man ville påføre sig selv, pyha....der er ingen vindere i sådan nogle sager.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 21:32   #32
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Kan ikke sige andet end jeg er enig
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 22:35   #33
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er også en rigtig sund tanke!

Det ville være så frygteligt for sådan et barn at blive kastebold i kommunens hænder. Så hellere forblive barnløs.
Kommunerne er heller ikke altid lige skrappe til at få anbragt børnene så de bliver fornuftige mennesker!!! Det er der desværre talrige eks på.

Og sikke også en sorg man ville påføre sig selv, pyha....der er ingen vindere i sådan nogle sager.
nej kan huske i tv nyhederne mener jeg det var der var en der sagde hvis hun mistede 5000 kr eller mere kan ikke huske beløbet så ville hun ikke gøre wtf de får alt betalt i forvejen + mere til mange gør det kun for pengene ved af afaring men lige frem sige på tv så vil hun ikke jounalisten sagde jammen gør du det ikke før de børn jo sagde hun men så kan det ikke betale sig omg siger jeg bare

ok ja er enig med komuen ikke altid gør det rigtigt men nu må vi huske der er også mange gode eks på det har gjort det godt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 11:50   #34
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Ja jeg syndes de gange jeg har haft besøg,fra min Kommune har de været søde og ikke mindst venlige,, og det var som hun havde bedre tid, til at gemengå de forskelige ting.

Men ned på kontoret var der meget støj, fra andre sagbehanler og andre kienter.
så jeg er ikke i tvil hvor jeg helst vil holde møder.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 12:17   #35
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg tror der er stor forskel på hjemmebesøg.
Nogle får en aftale med sagsbeh. om, at møder kan foregå i hjemmet fordi borgeren ikke er særlig mobil eller ikke har det godt med at komme på kommunen, i disse situationer vil det nok oftest opleves positivt.

Men i andre situationer kan "tilbuddet" om hjemmebesøg nærmest blive fremsat som en trussel og i sådanne situationer kan jeg godt forstå, at borgeren takker nej til tilbuddet om hjemmebesøg.

For næsten 3 år siden var jeg i en arb.prøvning hvor en værkstedsleder var overbevist om at mine rygsmerter var p.g.a. noget jeg gjorde derhjemme, og flere gange hørte jeg hende sige, i en meget skarp tone, at "så må jeg jo komme på hjemmebesøg".
Hun fortalte også, at hun tidligere havde været på hjemmebesøg hos en anden der var i arb.prøvning, og at hun der havde oplevet, at der var fuld musik på anlægget og masser af gæster.

Hver gang hun kom med sine trusler om hjemmebesøg lod jeg fuldstændig som ingenting, men tænkte mit, for hun kunne da komme lige så tosset hun ville, men hun skulle da ikke forvente at blive lukket ind.

Senere i forløbet blev jeg så spurt om de måtte komme på hjemmebesøg, og takkede pænt nej.

Ved slutmødet, hvor sagsbeh. deltog, gav værkstedslederen udtryk for, at det var trist jeg ikke havde villet have hjemmebesøg, fordi at man ved sådan et hjemmebesøg nemt kunne komme til at snakke om nogle andre ting, fordi der måske hænger et billede af min mormor på væggen.

Og så kunne jeg da ikke lade være med at tænke, hvad det dog har med en arb.prøvning at gøre.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 13:01   #36
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa min kærestes familie har problemmer med at passe den mindste på 10, det vil sige min kærestes far bor alene sammen med lillesøsteren som har en anden mor end min kæreste da hans døde da han var 6 og han var flyttet hjemme fra da hun blev født. De har haft kommunen på siden hun blev født pga de ikke kan finde ud af at passe hende og de blev så skilt for 2 år siden så kommunen kommer kun hos faderen som ikke kan finde ud af af passe hende kommunen kommer 3 gange om ugen og hjælper med rengørring, madlavning, sender hende i skole osv, de kommer til sådan noget famillierådgivning her i kommunen men nu er det sådan at da de har kommunen på er de også begyndt med os, det vil sige min kæreste er psykisk syg pga han ikke har fået noget hjælp til at bearbejde hans mors død og han får idag den hjælp han skal have i diskrikspsykiatrien men da kommuen er på hos hans far er de begyndt at kigge os i sømmende også ikke der hvor min kæreste er tilknyttet altså dem i psykiatrien, han får FP og den hjælp han har brug for.
Det er min sagsbehandler der har fundet ud af det at de har kommunen på og nu skal de tjekke os også. Må de det bare fordi der er andre i familien der har problemmer.
Der har ikke været problemmer med min kærestes opdragelse eller noget da han var barn kun at han ikke fik hjælp efter sin mors død men han er altid blevet passet og haft et pænt hjem.
Jeg selv kommer fra en tryg familie med en mor og stedfar der altid har været der for mig, jeg har så altid haft mine problemmer da jeg er født for tidligt og været meget syg men vi har heller aldrig haft kommunen inden for døren. Det er her siden sommers at vi føler kommunen ser os i sømmende da vi har været til et møde ang den bette om vores bekymringer for hende.
Jeg stoppede på Integro i maj og blev overflyttet til ny chance og det var der det hele startede og er nu i dag i det der hedder unge team og har snakket med hende som ville komme og fik jo at vide det var fordi der stod i min sag at vi var nogle rodehoveder og trænget til en kærlig hånd til hjælp til dette osv.
Vi vil gerne have børn engang skrev tidligere i tråden at vi havde valgt det fra men det er også lige før hvis kommunen skal tjekke en i hovede og ende at man kan blive godkendt til at være forældre til ens egne børn elller om de går ind og fjerner det. Så vil i hellere undvære.
Håber i forstår os, jeg har været på kontanthjælp i 10 år efterhånden siden jeg var 18 og har prøvet forskellige uddannelser, aktivering, arbejdsprøvninger,praktiker osv og er alle gangene knækket sammen psykisk og døjer også med det fysiske, det er først nu at de kan se at det skal være flex/pension jeg skal visiteres til men det kan de så heller ikke blive enige om min vejleder i ung team siger pension og min sagsbehandler i jobcentret flex.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 15:50   #37
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
selfølgelig forstår vi dig kan kun sige respect til detm ed børn i ikke vil have som jeres situation er osv men bare forde hans far osv har besøg/har haft besøg af komunen betyder ikke at det samme skal ske for jeg bare forde han har kan de sgu ikke sige så skal i også have men kan kun sige typisk fr-havns komene de er ikke rigtige kloge
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobkonsulent på hjemmebesøg?? Ninja Dit og Dat 12 31-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension