K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2009, 21:04   #1
Henriette_Dyrr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 13
Styrke: 15
Henriette_Dyrr er ny på vejen
Når nok bliver NOK

Aalborg Kommune skærer på kontanthjælpsområdet

Socialrådgiverne er sure
Besparelserne vil ramme de svageste i samfundet mener blandt andet socialrådgiverne.

Socialrådgiverne gik i dag mandag klokken 16 til fyraftensmøde for at diskutere, hvad de skal stille op med kommunens planer.

- Lige nu er det en mangeårig praksis kommunen vil fjerne alene af økonomiske hensyn. Vi frygter at det vil ramme fagligheden i vores arbejde. Godt socialarbejde koster penge og lige nu er det de svageste i samfundet Aalborg Kommune rammer, siger socialrådgivernes tillidsmand Lasse Olsen.

Læs evt. mere her: http://www.tv2nord.dk/default.asp?Pa...&NewsID=221684


_________________________________________________

Socialrådgivere i Aalborg Kommune nedlægger arbejdet

Sure socialrådgivere
Socialrådgiverne er sure over, at Aalborg Kommune tirsdag formiddag forventes at vedtage besparelser på syv millioner kroner på kontanthjælpsområdet i kommunen.

Læs evt. mere her: http://www.tv2nord.dk/default.asp?Pa...&NewsID=221694

KH
Henriette
Henriette_Dyrr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 21:24   #2
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Red face

Det er da godt at der nogle socialrådgiver som siger stop. Dem skal vi have nogle flere af. Jeg har længe gået og tænk på hvornår de dyktige og kompetente socialrådgiver/Jobkonsulenter/læger og med flere. Siger fra.

Det er da på tide at de også viser at de ikke ville finde sig i det mere, lige som os som bliver berørt af det. Det er kun på den måde at vi for alt den korruption og svindel ud af systemmet og man begynder at lave noget ordlige arbejde, som jeg mener faktiks over tid ville komme både os og staten til gode. Da jeg syndes at der er formeget svineri.

Hvor for skal vi gå rund og opfinde den dybetalerken når ting kan gøre på både en human måde og kan spare penge samtidig.

1. Det er jo vigtig at man først undersøger borgernes baggrund først.
2. Der ud fra kan man jo sætte ind der hvor man kan se det halter.
3. Også skal vi jo have tiltro til videnskaben og læger tilbage i systemet da de har en expertise som socialrådgiver har brug for. Og vi skal jo ikke gå rund med den selv justidst. Hvor har vi så ret samfundhende. 4. Så skal vi have alle de som arbejder på kommune som går og tro did og dat væk.
5. Tro er noget som høre hjeme i sit privat liv og i kirken. Videnskaben lyver jo ikke det gør menneskeheden.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 25-05-2009 kl. 21:27.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 12:03   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hatten af for sagsbehandlerne i Aalborg
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 13:18   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Socialrådgivere protesterer mod besparelser

26.05.09 - Socialrådgivere valgte tirsdag morgen at demonstrere mod foreslåede besparelser på syv millioner kroner på aktiveringsområdet. Socialrådgiverne frygter, at det vil gå ud over den socialfaglige indsats.

I alt 125 socialrådgiverne og 40 kontanthjælpsmodtagere var mødt op for sammen at gå mod beskæftigelsessekretariatet i Sønderbro, hvor politikerne i Aalborg Kommunes beskæftigelsesudvalg blandt andet skal diskutere planerne om at skære i den nuværende aktiveringsindsats.

Besparelser, som ifølge socialrådgiverne, vil få alvorlige konsekvenser for de svage ledige i kommunen.

- Bliver besparelserne vedtaget, vil det betyde en stor forringelse af vores arbejdsvilkår, og det vil også gå ud over kontanthjælpsmodtagerne, siger Lasse Olsen, tillidsmand for socialrådgiverne på Jobcenter Øst i Aalborg.

Han tilføjer, at kommunen gennem de seneste år har leveret en stærk og målrettet indsats overfor de svage ledige og opnået gode resultater.

Også Søren Andersen, formand for Region Nord i Dansk Socialrådgiverforening er ærgerlig over, at man nu risikerer at ødelægge en stærk socialfaglig indsats.

- Socialrådgiverne har tidligere fået ros af Aalborg Kommune for gennem en stærk socialfaglig indsats at få de svage ledige i arbejde og samtidig tjene 120 millioner kroner hjem til kommunen. Nu frygter jeg, at man vil smide det gode arbejde ud med badevandet, siger Søren Andersen, som er

Han håber, at politikerne har lyttet til morgenens protester og dropper besparelserne.

Baggrunden for besparelserne er, at antallet af kontanthjælpsmodtagere i kommunen er steget med 15 procent fra september sidste år. Nu lægges der derfor op til en række tilpasninger i forvaltningen.

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2285
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 22:47   #5
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hvor er det godt & flot af dem!
I min kommune skal de nu spare ca. 50 millioner på udsattte børn og voksne.
Har læst a l t, mødereferater og bilag... Har næsten kvalme hele tiden, men skriver inde på gruppen :'(
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så bliver jeg fyret fra mit job Ole-Oliver Dit og Dat 9 11-04-2013 09:41
Nøj, jeg bliver gal... Te-pigen Politik og Samfund 1 05-02-2013 10:07
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
Når barnet bliver 18 sun-lady Politik og Samfund 7 05-07-2008 09:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension