K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2014, 23:32   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Bodrum

Jeg har sendt 1ste viceborgmesteren i Rebild kommune et link til denne tråd.

Du nævner folketingspolitikere.

Her skal vi være bevidste om, at hvis der bliver stillet et §20 spørgsmål, eksempelvis, hvad sker der så?

Det samme som at stikke fingeren i Vesterhavet, når vi trækker fingeren op igen. Intet!

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 23:42   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Den unge mands far udtaler på Facebook

Lars Søndergaard Som Mathias far må jeg indrømme at denne sag har været meget hård ved hele familien, Mathias er gået fra at være elite sportsmand til at være helt afhængig af andres hjælp… Jeg forstår bare ikke hvorfor Mathias skal have Rebild kommune til at gøre det hele så svært for ham, når man sætter en borger i et ressourceforløb er det med henblik på at udvikle deres arbejdsevne og komme ind på arbejdsmarkedet eller starte op på en uddannelse (taget fra Beskæftigelsesministeriet),

Hvordan f….. kan rehabiliteringsteamet så komme til den afgørelse når Mathias har forsøgt uddannelse som web-integrator med alle mulige hjælpemidler til rådighed i 2012, hvor hans tilstand var langt bedre end i dag, dette måtte stoppe på grund af stærke smerter der endte med akut indlæggelse direkte fra skolen af og ind på sygehuset,,, herefter har Mathias også været i arbejdsprøvning/praktik på et ældrecenter, her måtte han ligge i en hospitalsseng med vendelagen for at kunne klarer sine smerter, efter ½ time stoppede arbejdsprøvningen i hospitalssengen, og det hele endte med at han faldt hjemme i indkørslen pga. nerveudfald og smerter,, det skal oplyses at Mathias i perioden har fået ren morfin i døgn behandling netop for at undgå dette ,, så hvorfor ressourceforløb ? sagen er nem at gå til, da alt er afsluttet, konservativt, kirurgisk, træningsmæssig og hos tværfaglig smerteteam, derudover 3 ugers ophold på Montebello hvor han var så ringe at bølgerne fra de andre patienter væltede ham når der var bassin træning ,, linjer i Mathias papirre som :::

Tilstand er nu stationær, der kan ikke peges på flere behandlingsmuligheder ::: Passes ikke på vil han reagerer med smerteforværring i dage op til uger ::: Hvor man har fundet behandlingsmulighederne for udtømte ::: Hans situation er så dårlig at han ikke ville kunne klarer sig selv ::: Det er gået støt ned af bakke siden august 2013 ::: Funktionsevne vurderes varigt meget væsentligt nedsat ::: situationen må betegnes som stationær ::: Ikke yderligere behandlings muligheder :::

Arbejdsmæssig er der en slet prognose ::: Han er meget svag og har alvorlige helbredsforhold der nedsætter funktionsevnen ganske betydeligt ::: Han kan ikke arbejde i nogen form for arbejde, hverken ordinært eller med støtte eller særligt tilrettelagt (flexjob) ::: En halv time i arbejdsprøvning har medført ekstra indtag af morfin som nu begynder at påvirke hans vejrtrækning når han sover :::

Efter arbejdsprøvning nu problemer med at sidde og kan ikke gå mere uden hjælp ::: Arbejdsprøvningen er afbrudt da det vurderes for værende umuligt at arbejde videre på denne måde ::: tilstanden forværres langt mere massivt end beskrevet fra smerteklinikken ::: Når han skal i arbejdsprøvning skal sengen stå umiddelbar i nærhed med arbejdsstedet, har også brug for toiletforhøjer ::: citater slut …

Som far syntes jeg alt dette skulle være ret nemt at forstå,, når der oven i købet i den nye førtidspensionslov står at,,, ::: Hvis det er åbenlyst at du ikke kan komme til at arbejde igen, har kommunen forsat mulighed for at tilkende førtidspension. Det gælder fx hvis du har så betydelige funktionsnedsættelse, at det ikke tjener noget formål at forsøge at udvikle arbejdsevnen :::, citat slut .

… 3 år er nu gået siden skaden, de er som flået ud af hans kalender, den dejlige ungdom han skulle have haft er væk, kunne man så ikke i det mindste give ham lidt ro og en økonomi som gjorde hans liv værdigt.. MVH. Lars Søndergaard (Mathias far) …

Trist læsning.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 17:35   #13
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Peter.

Jeg ved ikke, om han har kontaktet dig, men her får du/i lige en opdatering :

http://ekstrabladet.dk/velfair/article4924970.ece

Se venligst videon i linket.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 22:01   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
For 8 år siden,.....

Kære Bodrum.

... ville jeg været blevet gal og skrevet til alt og alle.

I dag ser og hører jeg, hvad du har linket til.

I dag bliver jeg ikke følelsesmæssigt vred, men konstaterer bare, at her er endnu en ung rygpatient, som er faldet i fælden.

Naturligvis føler jeg stor empati for det jeg ser.

Nej, jeg er ikke blevet kontaktet af familien.

Jeg konstaterer med stor sandsynlighed, at Mathias modtager sin træning i praksissektoren.

Jeg konstaterer , at han går i spasmer, under udøvelse af sin øvelse. Hvilket iøvrigt er ganske normalt, især ved tetraplegikere. Mine spasmer ser helt anderledes ud, med store kraftige ryk. Nerveskader er noget underligt noget.

Jeg konstaterer, at han øver i de samme amerikanske maskiner, som raske personer, uden vejledning. Kan jo være at hans terapeut står bag kameraet.

Jeg konstaterer, at ingen kan forklare mig PRÆCIS ned til mindste detalje, hvad formålet med den øvelse, han er i gang med, skal udrette.

Hvis, der findes professionelle der læser med, er jeg meget åben for en forklaring.

Jeg konstaterer at han "svinger" sit bækkenparti når han går. Hvilket viser for mig, at hele hans bækkenparti er spændt op pga statiske muskler, uden den store blodgennemstrømning.

Jeg konstaterer, at han går med en Anthonsen skinne, imod en dropfod på venstre ben. Hvad gør man af geoptræningsforsøg imod den dropfod? Eller har man bare opgivet den?

Der er professionelle terapeuter, som fastholder at neurologiske skader ikke kan trænes.

Jeg påstår, at mange bøger er fulde af løgn.

Jeg konstaterer, at han delvis er heldig, da han sandsynligvis ikke modtager vederlagsfri behandling og modtager økonomisk hjælp fra forældrene.

Jeg konstaterer, at han sandsynligvis ikke modtager individuel behandling, men har muligvis modtaget et træningsprogram, han selv kan pusle lidt med. Jeg kan tage fejl her.

Eller i værste fald på holdtræning med en sammenblandig af forskellige diagnoser. Jeg kan tage fejl.

Jeg konstaterer, at alt hvad jeg tidligere har skrevet i denne tråd holder jeg fast ved.

Jeg kunne godt tænke mig, at Mathias`s forhåbentlige lovkrævede udleverede før udskrivning GOP, Genoptræningsplan indeholdt og hvem der har beskrevet præcis, hvilken genoptræningsforløb han ordineres.

Jeg konstaterer, at hvis Mathias skal bevilges førtidspension vælter hele beskæftigelsesministeren`s plan. Der findes mange i Mathias`s situation.

Jeg konstaterer og gentager, at Ankestyrelsen via sin Principafgørelse har givet kommunerne tilladelse til at bevilge fleksjob ned til 900 sekunder om ugen.

Jeg konstatere, at en del folketingspolitikere i offentligheden giver udtryk for, at det var ikke det de havde aftalt i den nye førtids- og fleksjob reform.

De er rystede over at kommunerne tæller minutter i bevillingen af fleksjob, mon hvordan mon de så har det med sekunders bevilling af fleksjob?

Hvorfor modtager Mathias ikke individuel behandling?

Hvis jeg var hans fader, ville jeg omgående koble en diætist på ham, Mathias er på farlig kurs, da hans BMI er på vej ud af skala.

Jeg ville ønske at jeg havde indsigt i hele Mathis`s behandlingsplan og dermed kendskab til hver eneste øvelse, han bliver udsat for.

Jeg konstaterer, at Mathias ikke er blevet instrueret korrekt eller også følger han ikke disse vejledninger, med at ham må ikke ligge på siden, som han gør.

Jeg konstatere, at jeg har skrevet til 1.viceborgmesteren, uden det ønskede resultat, desværre:

"Kære Allan Kusk, 1ste viceborgmester i Rebild kommune.

Jeg vil henlede din opmærksomhed på denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?p=309775#post309775 som kunne have din interesse.

Har du nogle spørgsmål til det skrevne står jeg til din rådighed.

Med venlig hilsen

Peter
"

Hvor jeg modtager dette svar:

"Hej Peter.- Tak for Info. Har vist ikke behov for yderlige debatter eller samtaler med dig. Jeg prøver blot at råbe op om at det her ikke kan være rimeligt. Og uanset hvad loven og div. Paragraffer siger, så giver jeg ikke op i min kamp for at hjælpe de mennesker der har det svært. Så kan du kalde mig ny og uvidende alt det du vil.. Måske er det netop det der er brug for. Kan du have en rigtig god dag. Mvh Allan Busk"

Hvor jeg sender denne undskyldning til Allan Busk:

"Kære Allan.

Tak, for din mail.

Jeg er ked .af, at jeg har formuleret mig på en sådan måde, at du har opfattet min henvendelse til dig negativt. Bemærk, at du får stor ros for dine udtalelser i indslaget fra TV.

Jeg har det samme mål som du og dit parti, måske mere end du aner. Derfor håber jeg du vil modtage min uforbeholdne undskyldning og måske læse tråden igennem een gang til?

Hvis den unge mand har fejl i sin sagsbehandling håber jeg du vil gøre brug af min viden?

Men der er ikke mange dage siden, nøjagtig den 12 juni då, at en folketingspolitiker også var i medierne og udtrykte stor undre over at mennesker fik bevilget fleksjob ned til få minutter om ugen og at det skulle der gøres noget ved. Det er bare ikke nok, da embedsmænd i Ankestyrelsen har magten gennem sine Principafgørelser, som folketingspolitikerne giver tilladelse til at udfører "det beskidte arbejde".

Ellers havde de jo lavet teksten i fleksreformen så der ingen misfortolkningsmuligheder var til stede.

Jeg har ikke den fulde viden omkring den unge mand fra din kommune, men bruger hans situation til at beskrive situationen, hvor det ene ministerium forsøger med alle midler at få den unge mand i arbejde, medens det andet ministerium fratager hans økonomiske muligheder for at modtage bare den mindste optræning.

Om der er sket fejl i hans kommunale sagsbehandling har jeg naturligvis ingen viden om, blot kan jeg konstaterer at Rebild kommune igen igen kommer i medierne.

I 10 år har jeg brug noget af mit beskedne overskud til 2 ting: retssikkerheden for de svageste, optræning for især unge rygpatienter. Min viden stammer fra min egen situation som svært handicappet som smerte rygpatient samt Dystoni patient, som bevirker at jeg modtager 100% al den vederlagsfri behandling jeg kan tænke mig. Udelukkende fordi min side diagnose findes på en diagnoseliste fra Sundhedsstyrelsen. Jeg er folkepensionist nu og har ingen økonomiske problemer.

Jeg bruger ca 60% af min tid i sengen pga smerter efter adskillige lumbaloperationer, har siddet i kørestol gennem en årrække og også delvis forladt den fordi jeg modtager den korrekte genoptræning. Det er mit ønske for den unge mand, at han også skal opleve.

Den unge mand står foran livet og bliver frataget alle sine muligheder for korrekt genoptræning. Det er mit mål, at lave dette vanvid om.

Bedste hilsner

Peter §4 patient ( Morfin bruger gennem mange år)
"

Jeg gentager:

Det er kommunen, som vurderer og afgøre en førtidspension.

Det er ikke kommunalpolitikerne.

Det er ikke lægerne.

Kun een læge må udtale sig om en eventuel førtidspension og det er den PRAKTISERENDE læge.

Ingen i Danmark kan gå, uden om Ankestyrelses Principafgørelser. Punktum

Kun en lovændring kan ændre på en Principafgørelse.

Nøjagtig, som da Ankestyrelsen udsendte en Principafgørelse, som fastslog at lumbale operationer var risikofrie.

Som beskæftigelsesministeren har sat ud af spillet, men kun i en forsøgsperiode hvor tvang i behandlingen er forbudt.

Så kære Bodrum, jeg er sgu ked af at se en ung mand, som Mathias i begyndelsen af sit liv. Jeg har selv 4 sønner, så jeg kender også til hans forældres bekymringer og vrede imod dette urimelige velfærdssystem, som både vil fløjet og have mel i munden.

En øvelse, som lykkedes for de færreste.

Triste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 15:26   #15
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Peter.

Tak for dit skrivelse, jeg videregav den unge mand tråden igår. Og jeg sagde til ham, at han skulle dele den med hans far.

Så de har læst dit skriv.

TAK
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 16:28   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der er så mange ukendte faktorer som vi ikke kender

Men faktum er, at det er "agurketid" og det er fint at Ekstra Bladet eksponerer Mathias`s forfærdelige situation.

I deres leder skriver Ekstra Bladet:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/leder...cle4926861.ece

"Bureaukraterne i Rebild henviser til en ny førtidspensionsreform, der trådte i kraft 1. januar 2013 under parolen ’Ingen førtidspension til unge under 40’. Den skal hjælpe udsatte borgere videre i livet ved at erstatte pensionen med arbejdsprøvninger og fleksjob, men misbruges af mange kommuner til at spare på budgettet".

Hvilket ikke er korrekt, kommunens sagsbehandler følger jo bare hvad Ankestyrelsen i Principafgørelse har givet dem tilladelse til og som understøttes af kommunernes embedsmandsledelse, som har stor interesse i kommunernes økonomi.

Hvilket beviser at journalisten ikke kender lovgivningen, men opfylder sin kvote med et vist antal afsnit og anslag, så daglønnen er hjemme.


Allerede i går havde de den næste unge mand, som ikke kan bevilges førtidspension

Men vi mangler ofte en Jesper Tynell P1 Orientering til at gå i dybden med sådan en sag.

De raske, sidder og bliver fortørnet i 6 minutter, over en kold sommerbajer og derefter glemmer de sagen.

Politikerne og socialudvalgsformænd kommer på banen og vil hjælpe.

Men når de ikke kender til den erfaring som vi har på k10, må jeg bare betragte det som at score billige point.

Vi har ikke viden om Mathias danner arvæv, efter sin operation.

Vi ved ikke om Mathias er erklæret "stationær" som er en betingelse for at modtage førtidspension.

Vi ved ikke om speciallægerne bruger "vattede" ord i deres erklæringer, som "formodentlig vil den videre behandling vise gode takter" som SB griber og kan arbejde videre med planen om at få Mathias i et fleksjob.

Glem ikke følgende, som vi på k10 gentagne gange om dagen oplyser til nye brugere: "Kommunen er ikke interesseret i hverken din diagnose eller hvordan du har det, men interesserer sig udelukkende for din arbejdsevne"

Der er IKKE noget der hedder "midlertidig førtidspension" så man skal vide præcis hvad der står i:

Lovgivning.

Bekendtgørelser.

Lovbemærkninger.

Ankestyrelsens Principafgørelser.

Når man kender og forstår teksten i det, kan man begynde at hjælpe.

Men så skal lokalpolitikerne gå i kødet på Folketingspolitikerne.

Som jo har ANSVARET for at medmennesker, som Mathias ikke bevilges førtidspension, fordi det jo netop fremhæves at, som udgangspunk kan unge under 40 år IKKE bevilges førtidspension.

Samtidig med at Ankestyrelses embedsmænd har besluttet, at der kan bevilges fleksjob ned til sekunder om ugen.

Trods at en del folketingspolitikere går ud i offentligheden og er overrasket over deres egen lovgivning, bliver fortolket, som den gør.

Hvis Matias var på sygedagpenge eller kontanthjælp og ikke modtog hjælp fra familien, hvor skulle han så finde økonomi til en almindelig langvarig optræning? Kan nogen svare på det? S.U.

Jeg mener at det er forfærdeligt at se på Mathias, men der findes mange tilfælde som den. Hvis Mathias skal bevilges førtidspension, som han burde efter min mening, hvad så med alle de andre tilfælde?

Jeg vil blive overrasket, hvis der falder en bevilling til førtidspension, fordi så vælter regeringens plan jo.

Lokalpolitikerne kan ikke engang klage over en Principafgørelse. Så de står i nøjagtig den samme situation, som os på k10. Vi kan blot konstaterer hvad regeringen ønsker og de har opnået deres mål.

Efter min overbevisning er Mathias`s største problem her og nu: modtager han den korrekte individuelle top professionelle optræning der findes eller ej. Det skal Mathias og hans familie tage stilling til.

Bedste ønsker for Mathias og familie.

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-07-2014 kl. 17:04.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 16:44   #17
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Jeg må give Peter ret, det er vildt irriterende når alt stort set er klart til at man kan skrive den til rehabilitering, og så kommer "sabotagen" fra en status attest eller lignende.

"Da ## har haft disse problemer i et år, må man antage, at tilstanden i nogen grad er kronisk"

BANG... så er der "håb" for Rehabiliteringsteamets ledere. lægen kunne lige så godt have skrevet.. tja måske nok stationær.. måske ikke..

Men det er jo så også færgerligt i dag, for jeg syntes at vi har bevæget os langt væk fra, hvad jeg ser som et af socialrådgiverens bedste værktøj, og det er helhedsvurdering, eller helhedsbilleder til at klarlægge hele sagen og se på hele mennesket frem for kun arbejdsevne.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 09:15   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Her ser vi, hvad det hele drejer sig om.

http://favrskov.lokalavisen.dk/store...+over+motorvej

Førtidspensionering

Mål:

Tilgangen af personer til førtidspension skal begrænses til 35 personer i december 2013, svarende til et fald på 75 % i perioden december 2011 til december 2013.

Det er hvad embedsmænd har tilladelse til på forhånd at sidde og fremtidsplanlægge for borgerne! Helt uden at ryste på hånden og bare drøfte muligheden for om hvad fremtidige syge borgere kan fejle. Det er rystende.

Afslutningsvis vil jeg håbe at Mathias`s rådgiver begynder at råde ham efter fakta.

Jeg har læst Ekstra Bladet artikel http://ekstrabladet.dk/velfair/article4924970.ece hvor der nu fremkommer for os nye oplysninger, som vi må gå ud fra er korrekt beskrevet.

Mathias er stationær ifølge en speciallæge.

Der nævnes et krav om "midlertidig førtidspension".

Hvilket er noget vrøvl, begrebet og muligheden findes ikke.

Mathias er opereret akut efter et forsøg på arbejdsprøvning i et ældrecenter, hvor han blev anbragt i en seng på stedet.

Er der indgiven en anmeldelse for arbejdsskade? Her findes der helt specifikke regler desangående samt domme som beskriver at alle er forsikret uanset hvilken ryg man tidligere har haft. Et ret væsentligt spørgsmål i Mathias`s interesse.

Kun og alene juristerne ved ASK, Arbejdsskadestyrelsen har retten til at beslutte hvad der er en arbejdsskade.

Er min mistanke korrekt om at Mathias træner på det lokale fitness center med nogle få anvisninger hvilke øvelser han skal udfører?

Hvis dette er korrekt så har Mathias et særdeles stor fremtidigt problem.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-07-2014, 16:39   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er vanvittigt hvad der tilbydes...

Mathias af genoptræning.

Jeg har fået bekræftet at den unge mand selvtræner, enten i det lokale fitness center eller ?????.

Har han da ikke modtaget nogen form for vejledning i træning af en ryg som hans?

Jeg harmes og er dybt bekymret for hans fremtid.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-07-2014, 17:55   #20
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Peter.

Tak for dit skriv.
Jeg har adskillige gange rettet henvendelse til den unge mand, om at han burde kontakte dig. Måske har han for meget imellem hænderne, til at kunne overskue det.

Men jeg kan ikke rigtig gøre mere... håber at du forstår

Jeg ved at han har læst dit skriv..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension