K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2011, 09:21   #431
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Dem får jeg først når det er bestemt om jeg får forlængelse og derfor skal jeg også i en ny arb.prøvning samt de indhenter nye lægepapirer, som også skal indgå i ovrevejelserne. De siger, at det dem har liggende nu er for gamle.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 09:28   #432
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder altså helt forkert!

Hvad er begrundelse for nye papir; lægepapir bliver ikke for gamle!
Har du IKKE fået lavet speciallægeerklæringer eller GH?

Eller har du kun fået status? du bør således insistere på ovenstående!

Vedr. arbejdsprøvning!
Altså den du skal igang med?

Du skal altså ikke vendte flere mdr på genoptagelse af sygedagpengene, når BAN har skrevet at du skal have dem genoptaget!

Prøv at ringe at spørge BAN. den der har behandlet din sag!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 16:19   #433
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Enig med Popia.

Hvad så nu får du sygedagpenge eller kontant hjælp hver den 30/31 eller første ?

Det er 3 mdr. siden de oprindeligt set burde have tage stilling til forlængelse af dine sdp. og nu prøver de at trække den endnu længere ud eller hvad ?

Jeg ville også straks ringe eller allerhelst skrive til BAN. Skriv hvad du er ude for og hvad kommunen kommer med som "løsning" og fremtid. Spørgsmålet er om dette er overensstemmigt med deres/BAN´s afgørelse.

Som jeg ser det "væver" kommunen, men jeg glæder mig til at høre om hvilken ydelse du pt. er på. For hvis du er på sdp. skal du så tilbage betale differencen til kh. hvis du ikke bliver/blev forlænget ?

Hvad med partshøring ? Det er så måske ikke lige "oppe" da du skal i arbejdsprøvning og have hentet nye læge papirer? Starter de forfra eller hvad ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 16:48   #434
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
EE

Jeg har sendt en privat besked til dig.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 20:58   #435
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Lægepapirer kan nu faktisk godt blive for gamle!
I princippet kan der jo ske en hel masse, både godt og skidt, i løbet af f.eks. et halvt år!
Jeg ville få en pensionsansøgning direkte tilbage i hovedet, hvis jeg ikke som minimum havde en nyere (max 3-4 mdr) statusattest fra egen læge eller anden primær behandler til at sige, at der ikke er noget nyt siden sidst.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 21:32   #436
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Lægepapirer kan nu faktisk godt blive for gamle!
I princippet kan der jo ske en hel masse, både godt og skidt, i løbet af f.eks. et halvt år!
Jeg ville få en pensionsansøgning direkte tilbage i hovedet, hvis jeg ikke som minimum havde en nyere (max 3-4 mdr) statusattest fra egen læge eller anden primær behandler til at sige, at der ikke er noget nyt siden sidst.
Mine lægepapirer var min. 2 år gamle da min sag røg til pensionsnævnet, så intet er umuligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 21:35   #437
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tror også at de i td´s sag bare prøver at hitte på hvad de skal gøre, td. kontakter BAN på mandag for at høre hvordan det hele skal foregå og hvad der kan være rigtigt i forhold til kommunen.

Det er åbenbart meget sjældent for kommunerne at få tilbagevist sdp. sager ? Ikk Andersine ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 21:37   #438
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, det ved jeg ikke, har kun været ude for, at § 17 sager er røget videre til BAN, og her har de ikke fået medhold, hvad jeg jo sådan set ikke synes er så underligt.

Jeg har personligt aldrig fået afslag på en pensionsindstilling jeg har sendt afsted (kun lige en midlertidig pause, til jeg havde fået en ny status), så jeg og borgerne har ikke lige haft brug for at klage over det...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 21:46   #439
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Andersine85, dette handler jo om sdp, som er et helt andet afsnit og det er det kommunen ikke er vant til.

Var det en pensions sag §17 så kunne den syltes, men ikke når det gælder sygedagpenge, der bør der være en overholdelse af frister mv. fra kommunens side i forhold til BANs tilbagevisning.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 22:16   #440
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ja, enig! Men det er jo så åbenbart nogle kommuner der kan have svært ved...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension