K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2010, 10:53   #121
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Åhhhh hvor er ventetiden dog lang..... er der nogen der kan sige, om det er godt eller dårligt, at der går så lang tid, inden der kommer et evt. svar fra kommunen ?????

Knuzzzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 13:50   #122
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen, jamen, er du blevet utålmodig

Det var da rart at høre

Jeg formoder at det er svaret på klagen over stop af dine sygedagpenge i utide du går og venter på ?

Der er jo ikke andet for end at tage fat i dem og høre hvad der sker !!

Jeg havde selv fat i kommunens egne jurister da jeg rykkede op på min sag, så ring til dem og høre hvad der sker, hvis det altså er det du venter på.

Hvad med din fagforening hjælper de eller hvad ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:11   #123
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej EE

Ja det er den afgørelse jeg venter på, for det hele er helt uoverskueligt.

Jeg er som tidl. skrevet kommet på KTH og har søgt en §34, fik brev idag om, at jeg kun kan få 350 kr. i hjælp til husleje + el.... det hjælper jo ikke en dyt når vi har en husleje på 6500 kr., så det haster snart med at få en afgørelse.. de har indtil 7/12 til at svare, ellers ved vi ikke om vi kan blive boende i vores lejlighed.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:18   #124
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen tag fat i dem og følg op til du høre fra dem.!!

Doggerbanke, herinde røg jo også selv ud sdp. i utide og er nu tilbage igen, hans fagforening HK ville ikke tage ham "tilbage", ikke fordi HK er bedre end Krifa, slet ikke, men hør evt. Doggerbanke, hvad han gjorde for at komme tilbage. Hans tråd er ikke så gammel og måske stadig i "indbakken".

Men ryk, ryk og ryk, der sker ikke en s... med mindre man selv tager fat. Jeg syntes da sagtens at du kan kontakte dem allerede nu og høre om de er klar med et svar.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 25-11-2010 kl. 14:21.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:28   #125
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej EE

Hvem skal jeg kontakte derinde???? Har talt med en anden SB på kommunen og hun kunne kun se, at de skal lave en revurdering og at den ikke er påbegyndt endnu.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:32   #126
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Sikke noget hø, hvor lang tid skal de bruge på at lave denne revurdering, er det (blot) indtil d. 7/12 eller længere ? Det positive er vel at du ikke har fået reelt afslag, men at kommunen revurdere din sag igen, med ny tilkomne dokumenter eller hvad ?

Kan ikke lige gennemskue om du har indsendt hvad der er blevet indhentet herefter ? Men er det enten eller d. 7/12 eller hvad ?

EE

Sorry jeg logger ud om lidt, men der kommer nok flere på til at hjælpe :-)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:38   #127
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej EE

Der er slet ikke indhentet nogen papirer andet end den GH de har bedt om. Det det hele drejer sig om er, at de har stoppet SDP uden at lave RP, indhentet yderligere lægepapirer eller lavet en arb.prøvning på mig. Det er det klagen går ud på smat den meget korte frist fra besked til stop... 2 dage... deres sidste dag er 6/12.

KNuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 23:18   #128
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

I realiteten har kommunen jo så sagt at du kan stå til rådighed for det ordinære arbejdsmarked, men hvad siger din fagforening til det ? De vil højst sandsynligt afvise dette da du ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet 100 % pga. dit helbred. Jeg mener at det var således at Doggerbanke66 kom tilbage i sygedagpenge regi, så hvis de skulle gå hen og afvise din sag i revurderingen så må du kører herpå og din fagforening må tage tyren ved hornene og kæmpe din sag, for de kan vel umiddelbart heller ikke have dig i deres fold !!??

Du bør ikke blot acceptere kontanthjælpen, på det grundlag der er i din sag. Din fagforening kan ikke bare sige at kommunen "måske" har ret i at lukke for dine sygedagpenge, gør de det så må du melde dig ledig og søge dagpenge. Jeg ved godt at det ikke er vejen frem, men får du ikke "lov" at komme tilbage til sdp. med begrundelse om at du er "for rask" hertil, så må det blive hårdt mod hårdt.

Jeg vil dog tro at revurderingen vil resultere i enten en dårlig forklaring og begrundelse som jeg vel har anført i det ovenstående, alternativt vil kommunen indføje at der skal indhentes yderligere lægelig dokumentation, hvis de altså ikke tager dig tilbage i sdp. regi.

I mellemtiden syntes jeg dog at du skal tale med din fagforening om hvad der så skal gøres hvis kommunen holder på deres. Gider de stadig ikke gøre noget, så melder du dig bare ledig og hæver a-kasse, så kan de lære det.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 23:44   #129
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

JO jeg har min fagforening med mig og e siger også, at hvis kommunen siger nej, vil den gå videre til ankestyrelsen... det var i hvertfald det de sagde da vi sendte klagen.
Nu skal jeg til psykiater d. 14/12 så må vi se hvad han siger om det er noget jeg kan bruge videre i sagen og kommunen er da velkommen til at hente yderligere papirer, for det har de ikke gjort endnu.

SB på kommunen sagde, at jeg kunne vælge mellem at raskmelde mig eller gå på kontanthjælp.

Jeg har talt med Krifa og de siger jeg ikke er rask nok til at stå til rådighed og min læge siger også at jeg er syg, så nu må vi se hvad der sker.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 23:49   #130
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Pas på med at sige, "så nu må vi se". Fagforeningen kan være én stor håndvask og i realiteten kan det være svært at stole på dem, for de vil jo heller ikke have en halvt syg person i deres "stald".

Du bliver nødt til at vænne dig til at køre hårdt mod hårdt, de skal ikke stå at hytte deres, nogen af dem og forøvrigt er det vel ikke ankestyrelsen der er næste skridt, men BA - Beskæftigelses ankenævnet og her er der altså mange måneders ventetid !!

Jeg så i en tråd - af hans samme, "den stille" at han har fået fri proces ved en advokat, jeg vil sige at det er der du er hvis kommunen afviser deres ansvar d. 7/12. Fagforeningerne, er solgt når det angår sygedagpenge og de gør deres for at vaske hænder.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension