K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2010, 15:01   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Stop af sygedagpenge

Hejsa.
Jeg har et spørgsmål ang. stop af sygedagpenge.
Jeg blev sygemeldt 20 Okt 08 og var sygemeldt frem til den 1.5.09 derefter blev jeg delvis raskmeldt, først på 10, 15 og 18 timer over en periode frem til jul. Den 10 Okt 09 lukkede kommunen for mine sygedagpenge, og jeg blev fyret. Den 1.3.10 raskmelde jeg mig og arbejde en lille måned, hvor jeg kunne mærke at min tilstand blev forværret, derefter kom jeg på Arbejdsmedicilsk afd SVS. Der vuderet de at jeg skulle arbejde med skåne funktion, samt på nedsat tid. Jeg melder mig syg igen og stopper på mit arbejde den 30.4.10

Jeg har først her i weekenden fået svar fra kommunen om genoptagelse af sygedagpenge, med afslag.

Jeg har ikke været i arbejdsprøvning eller noget.Er dette lovligt fra kommunen side, og er der nogen der kan fortælle mig hva jeg skal gøre.??
Modtager ingen indtægt , da jeg ikke kan få Bistand og A-kassen ikke vil betale dagpenge når jeg er sygemeldt...!!!
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 15:36   #2
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Hejsa ette74
og velkommen til "klubben"


Nu er jeg ikke en af de "erfarne" her fra forummet (endnu ;O),
men dem skal du nok høre fra også...


Jeg tror, du skal præcisere fakta, om din situation lidt mere:

f.eks.
hvilken begrundelse har kommunen givet for ikke at forlænge sdp??

Har du før haft snakket med kommunen om, hvad dine muligheder er,
hvis du ikke kan klare ordinær beskæftigelse/ job??
Hvordan mener kommunen så, at du skal afklares??

Flere kommuener mener nemlig, at man kan afklares i kontanthjælpssystemet,
selvom man ikke kan få kontanthjælp (hvis gift og lign.)...
om det så er "lovligt" kommer an på, hvordan dit sdp-stop tidligere er foregået... osv.

Det bliver nemt indviklet, hvis der er flere syge-perioder og flere diagnoser,
der måske har udviklet sig som tiden er gået...

Nu skriver du heller ikke noget om, hvad du fejler?
hvad du videre skal gøre afhænger også af dette...


Hæng på! Der er helt sikkert flere svar på vej!!


Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 21:10   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Hejsa.
Jeg har et spørgsmål ang. stop af sygedagpenge.
Jeg blev sygemeldt 20 Okt 08 og var sygemeldt frem til den 1.5.09 derefter blev jeg delvis raskmeldt, først på 10, 15 og 18 timer over en periode frem til jul. Den 10 Okt 09 lukkede kommunen for mine sygedagpenge, og jeg blev fyret. Den 1.3.10 raskmelde jeg mig og arbejde en lille måned, hvor jeg kunne mærke at min tilstand blev forværret, derefter kom jeg på Arbejdsmedicilsk afd SVS. Der vuderet de at jeg skulle arbejde med skåne funktion, samt på nedsat tid. Jeg melder mig syg igen og stopper på mit arbejde den 30.4.10

Jeg har først her i weekenden fået svar fra kommunen om genoptagelse af sygedagpenge, med afslag.

Jeg har ikke været i arbejdsprøvning eller noget.Er dette lovligt fra kommunen side, og er der nogen der kan fortælle mig hva jeg skal gøre.??
Modtager ingen indtægt , da jeg ikke kan få Bistand og A-kassen ikke vil betale dagpenge når jeg er sygemeldt...!!!

Hej,

I forhold til at man skal være i arbejde 13 uger for at optjene ret til sygedagpenge, der er det nok et problem i forhold til dig, da du som det ser ud kun har været beskæftiget i 8 uger iht. dit seneste ansættelses forhold.

Hvilken indtægt har du haft fra okt. 2009 - 1/3 2010 ?

Der kommer nok andre til der ved bedre, men hvad skriver kommunen i deres aflslag omkring genoptagelse af sdp. ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 10:58   #4
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Det skal lige siges,at jeg har været ansat og arbejdet i samme bhv.som pædagog og TR siden jan 2003 og frem til Maj 2010,I Okt 08 kommer jeg til skade med min skulder på arbejdet, den er anmeld som arbejdsskade men ikke godkendt endnu.Løbenende er der kommet skader i nakken samt ryggen og bækken.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 17:38   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå alt her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 23:37   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Mit bud går også på, at du ikke har optjent ret til sygedagpenge, da du ikke har været i arbejde/ledig ved en A-kasse i 13 uger, og det er et krav for at kunne få sygedagpenge.

Kan lige tilføje, at du godt kan søge fleksjob selvom du ikke får en ydelse. Nogle kommuner smøler lidt med de sager, fordi de ikke har penge ude, andre er meget hurtige da de jo ellers kan "frygte" at du vil nå at komme ind i systemet, og derved koste dem penge
Men i hvert fald er det en mulighed.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 07:57   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Øhh, Andersine jeg kan ikke læse nogle steder at ette 74 er visiteret til fleks, er det bare mig eller ?

Det ville jeg bare lige have på plads og hvis hun ikke er hvorfor hun så må søge fleks ?.

Ette 74, jeg håber du følger din tråd på sidelinien og slår til hvis der er mere du vil vide eller byde ind med.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 09:27   #8
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Mit bud går også på, at du ikke har optjent ret til sygedagpenge, da du ikke har været i arbejde/ledig ved en A-kasse i 13 uger, og det er et krav for at kunne få sygedagpenge.

Kan lige tilføje, at du godt kan søge fleksjob selvom du ikke får en ydelse. Nogle kommuner smøler lidt med de sager, fordi de ikke har penge ude, andre er meget hurtige da de jo ellers kan "frygte" at du vil nå at komme ind i systemet, og derved koste dem penge
Men i hvert fald er det en mulighed.
Jamen jeg har jo arbejdet 13 uger( endda Flere år) inden jeg fik en skade på mit arbejde, og har fået sygedagpenge knap et år, hvor af jeg har arbejdet delvis raskmeld det halve. Jeg fåstår ikke hvad du mener med jeg ikke har arbejdet i 13 uger

Det jeg vil vide er om det er lovligt at man lukker for sygedagpengene selvom at der ligger Lægeparpir på at jeg ikke kan arbejde på fuldtid mere og det skal være med skånebehov, samt sagen stadig ligger til afgørelse i arbejdsskadestyrelsen.

jeg er ikke visiteret til flex, eller andet, ikke været i arbejdsprøvning m.m.
har fået at vide at jeg bare skal tage mig sammen og det ikker er deres arbejde at få mig motiveret til at få et job.For deres lægekonsulent siger at det vil jeg godt kunne klare
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 13:06   #9
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Er der nogen som kan hjælpe??????
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 19:32   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

For at få sygedagpenge, skal dine seneste ansættelse have lydt på en uafbrudt ansættelse i 13 uger. For mig lyder det som om at din seneste ansættelse "kun" lyder på 8 uger ?? Det højst sandsynligt derfor, at du ikke kan få genoptaget dine sygedagpenge og hvis ikke så bed din kommune om en forklaring.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension