K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2011, 11:38   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
hej jeg har ikke modtaget partshøring endnu eller andet på skrift kun mundligt som lyder at der ses behandlingsmuligheder ved ikke hvordan det pludseligt er kommet frem for har jo længe fået samme behandling også under min afklaring hvor jeg måtte gå op i dosis i mit nervemadicin for at gennemføre.

Jeg er blevet sat mellem de to ting for rask til førtidspension og for syg til fleksjob og mine sygedagpenge kan ikke forlænges mere da alle forlængelses muligheder er opbrugte jeg skal sarte hos psykiater igen til maj har ståeet på ventelisten siden april 2010..

Så jeg skal have skrevet en klage også må jeg se hvad der kommer ud af det.

Hvor står det henne hvornår og hvordan alle forlængelses muligheder er opbrugt ??

Af §28 fremgår det jo netop at muligheden for fleks eller ftp. skal belyses inden stop af sdp.:

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Du må rykke for den partshøring og få opstillet din klage, det holder jo ikke at du skal leve under din mands forsørgelse. Jeg mener bestemt at du bør kunne forlænges eller at kommunen bør opstarte en ftp. sag iht. §18.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 08:08   #32
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg venter stadig på svar på min partshøring som jeg sendte til kommunen sammen med min fagforening skrev sammen om de fejl og mangler der er i min sag osv jeg fik oplyst af kommunen at min sag og partshøring ville blive taget stilling til i uge 17 men jeg og min fagforening har ikke hørt noget svar endnu.

Jeg syntes det er så opslidende at blive ved med bare at gå og vente og vente tør næsten ikke tømme postkassen i frygt for at kommunes afgørelse bliver at jeg stadig ikke hverken kan få fleks eller førtidspension og ingen penge

Hvor længe må de være om at træffe afgørelse efter en partshøring? som borger har man jo kun 7 dage til at svare i men er man kommune har man så en evighed til at svare???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 23:14   #33
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
jeg venter og venter på svar

jeg bliver snart vanvittigt af at gå og vente på at få svar på min partshøring jeg fik oplyst at jeg ville få svar i uge 17 men har intet hørt endnu,

jeg forstår ikke at kommunen/jobcentret bare kan lade ens sag ligge og vente heletiden uden at de har frister som vi har som borger.

Jeg har jo været til psykiater som har bekræftet jeg er i den rette behandling for min angst og dep, men hun fandt også udaf jeg har gua som jeg så skal have noget imod også noget som man også får mod adhd.

min fagforening siger det ikke er godt for min sag at jeg har fået en diagnose merre for de tror så kommuen vil have mig i en ny afklaring når jeg er kommet ordentligt ind i den nye medicin.

men jeg bliver jo ikke rask af den medicin den gør jo bare at jeg nemmere kan klare min hverdag med min mand og børn den betyder jo desværre ikke at jeg kan arbejde fuldtid eller mere end de 7 timer om ugen

jeg frygter det værste men håber på det bedste udfald hvad kan man ellers gøre for at holde modet oppe
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 21:17   #34
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
venter stadig på svar på min partshøring

Nu har kommunen haft min partshøringskommentar siden sidst i marts 2011 og de har stadig ikke truffet en afgørelse om noget som helst...

Jeg startede med at ville få svar inden og aller senest i uge 17 og så hørte jeg noget fra min sagsbehandler i torsdag´s at de havde haft min sag med på sagsmøde men de havde ikke fundet ud af noget endnu.....

For nu havde de pludselig kommet i tanke om at de vil have nye oplysninger fra min psykiater inden de tager stilling til noget.

Det er 13mdr siden jeg afsluttede min afklaring og arbejdsprøvning/ virksomheds praktik.

Min fagforening siger vi skal vente og se tiden an hvad de finder ud af.

Og kommunen har sagt de tror jeg måske kan få en afgørrelse inden sommerferien men de oplyste dog ikke hvilket årstal det var i
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 21:21   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvilken ydelse er du så på i mellemtiden ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 22:45   #36
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
jeg får mine sygedagpenge endnu heldigvis
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 23:00   #37
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
er nu afsluttet hos psykiater

jeg blev idag afsluttet hos min psykiater og kan så bare fortsætte med at vente på kommunen kommer med en afgørelse i min sag.

Min psykiater skal skrive til min sagsbehandler og hun siger min diagnoser er stationære hvad har det af betydning for min sag?

Samt mine fremtids udsigt er god hvis jeg forbliver i min medicinske behandling.

Men som hun også siger at kommunen vil have hun skal spå om min fremtid på et evt arbejdsmarkede og hvor mange timer det kan hun jo ikke gøre når hun ser mig i hendes konsultation og ikke ude i "verden"
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HMS syg og syltes(undskyld langt lidt rodet indlæg) Tzari Spørgsmål ang fleksjob 11 06-06-2009 08:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension