K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2010, 19:44   #11
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
ny lovgivning

Kære alle på K10.
Det er mit indtryk der hersker en stor usikkerhed og utryghed angående fremtidig lovgivning, hvilket er fuldt forståeligt med de politiske udmeldinger der kommer.
Anbefaling.
Beskæftigelsesminister komiske Inger har nu lagt nogle tanker frem på ministerists hjemmeside. På samme side findes mulighed for at følge
med i kommende lovforslag. følg med der;

www.bm.dk

Let og ligetil
MVH
Flemming
Stadig fri socialrådiver
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 22:28   #12
NKK
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Flemming.

Tak for din præcision. Det er lige netop denne helt præcise type fakta jeg er ude efter, for at vi ikke taler forbi hinanden til møder i kommunen.

Jeg kan jo om nogen forstå et kommunen ingen penge har, det er jo derfor jeg er opsagt fra mit job i kommunen.
Jeg forstår derfor også at kommunen vil gøre alt der er muligt for at få så mange penge retur som muligt.

Men man skal kalde tingene ved rette navn.

Dvs. ikke blot skrive at :" - ny lovgivning byder, at personer der modtager ledighedsydelse, skal deltage i en form for aktivering enten som virksomhedspraktik eller kommunal aktivering, - "

Når det i virkeligheden burde hedde,: ny lov byder kommunen, at personer på ledighedsydelse skal aktiveres, for at kommunen kan modtage 65 % i stedet for 35 % refusion.

Altså loven dikterer tilsyneladende ikke at jeg SKAL deltage i aktivering.

Kommunen ønsker at jeg gør det, for ellers får den kun den lille refusion!

Jamen så skal de sige det sådan!

Flemming, - du burde have et stort kram for at dele din viden med os! Tusind tak.
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 13:22   #13
trudi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
trudi er ny på vejen
Jeg har det sammen problem med kommunen. Min sagsbehandler påstå, at jeg skal enten i praktik eller på kursus eller aktivering.
Jeg har været på 2 praktikpladser og på kursus - faktisk har jeg været i gang siden januar i år. Lige nu er jeg helt udkørt. Kan kommunen sætte mig på en kursus nu med det sammen? Kan jeg nægter det?
trudi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 13:36   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære trudi

Velkommen til k10

Hvis vi herinde skal kunne komme med gode råd,

og være i stand til at besvare dit spørgsmål,

skal du oplyse noget mere om dig selv.

Hvilken ydelse er du på, og hvorfor ?

Hvor længe har du været på den ?

Har du problemer med helbredet ?

Har du aktindsigt (= at du selv har ALLE papirer, som kommunen har i din sag) ?

Giv lidt flere oplysninger, så kommer de ærede medlemmer herinde sikkert med gode råd til dig.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 13:45   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
som det er så har komunerne fundet et huld i loven hvor de kan sende folk i aktivering sundheds aktivering osv kun forde de tjener penge på det siger vi nej så ryger vores ydelse ikke andet end have en god læge der kan stoppe det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 14:02   #16
trudi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
trudi er ny på vejen
Kære Florken,
jeg har en sjælden neurologisk sygdom. Symptomerne er nogenlunde som med sklerose. Diagnosen har været en problem, det er en meget lang historie. men jeg fik godkendt fleksstatus i 2006. Denne gang har jeg fundet en praktik og blive fast ansat som fleksjobber. Desværre har det været alt for meget "papirkrig" for min arbejdegiver - det er nemmere for ham at bruge "sort" arbejdskraft og jeg bliver fyret efter 2 år.
Jeg er medlem med min sygdom i det små handikap gruppen og ved, at jeg er den eneste af det 30 mennesker her i landet med dette sygdom (syringomyeli). Fordi jeg er tysker og bor kun i 15 år her i landet, kan jeg ikke gå på førtidspension.
Siden november 2008 er jeg på ledighedsydelse.
Inden jeg fik godkendt fleksstatus har jeg været på sygedagkursus og på kursus til kontanthjælpmodtager (med navnet: kvalitet i livet!!!). I år har jeg også i kort tid været på jobsøgningskursus (jeg har flotte ansøgninger i min skuffe - men ingen steder at sende det hen). Jeg kender kommunens kurser - det giver ingen mening.
Jeg har kontor og læreruddannelse.
Jeg har alle mine papir - masser af - fordi jeg er nu "i systemet" i 7 år.
Lige nu er jeg i en praktik jeg selv har fundet (sommerhusudlejningskontor). Men her i efterårsferie har det haft så travlt, at det gik over min helbred. Hele tiden ringer telefonen, vi sider der med 5 mennesker, det snakker sammentidlig i telefon, kunden kommer ind ... Min koncentration er nu helt i kælderen. Jeg har b.a. som skånehensyn: Frarådes arbejde som kræver upåvirket overblik og koncentration.
Nu har jeg meldt mig syg for 1 1/2 uge siden og venter på en ny undersøgelse hos neuropsykolog.
Jeg har hørt, at kommunen kan kræver en aktivering, selv når man er sygmeldt. Er det rigtig?
Kan jeg bare siger, at jeg kan ikke klare dette praktik?
trudi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 14:09   #17
trudi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
trudi er ny på vejen
Desuden har jeg også problemer med industri pension. Der fik jeg sidste år besked, at jeg nu bliver vidende medlem, men jeg kan godt indbetale privat. Jeg har været før vidende medlem og da jeg fik arbejde igen, har jeg egen været "normalt" medlem igen. Fordi jeg ikke har haft råd til det, har jeg ikke betalt. Nu fik jeg at vide, hvis man er som fleksjobber en gang ud af industri pension, har man aldrig mere ret til en ydelse når man kommer på førtidspension. I deres brev har det ikke advaret mig om dette. Jeg har nu klaget over det til industri pension og bed om, om jeg ikke må indbetale det med tilbagevirkende kraft, fordi, det har ikke givet mig oplysninger om det. Hvis jeg har vist det ville jeg under alle omstændigheder har indbetalt privat.
trudi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 02:04   #18
trudi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
trudi er ny på vejen
Sikken hjælp! Jeg har ikke forventet meget - men det her kan man godt kalder ingenting! Jeg skal nok finde på andre muligheder- men her er nok ingen hjælp!
trudi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 09:21   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære trudi

Jeg er rigtig ked af, at du ikke har fået nogen hjælp.

Jeg tror det er fordi dine spørgsmål er stillet i en tråd, der handler om "nye regler".

Det vil være en god idè at oprette "din egen tråd".

Måske kan du kopiere dine indlæg og sætte dem i ?

Lige nu har jeg ikke nogen gode råd til dig,

men måske de ærede medlemmer herinde kan hjælpe ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 10:55   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Trudi, ej heller jeg er inde i reglerne omkring fleks.

Men jeg vil da skyde på at hvis din læge siger at din tilstand vil blive forværret af aktiveringen, så kan de ikke kræve det.

Men syge-aktivering som sådan kan de altså godt kræve, eller det heder vel nærmere frivillig tvang, inden deltager du eller også lavere/ingen ydelse udbetalt.
Det jo ikke stort anderledes end for alle andre syge og handicappede, de har samme "valg" og kun netop forværring kan give en fritagelse.

Og dog, selv om at du får sådan en udtalelse fra din læge, er du ikke sikret, for så kan kommunen finde på at sige at det er en speciel sammensat aktivering, specielt stilet til syge mennesker, med dine skånebehov... gør de det hjælper det ikke noget med fritagelse på baggrund af forværrelse fra egen læge, da dine skånebehov jo er opfyldt til fulde, og så kan du jo heller ikke opleve forværring af din tilstand, vel da? (er lidt ironisk)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lovgivning?! simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 19-08-2013 15:12
Lovgivning Vanilje Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-01-2013 17:19
Ny lovgivning 2010 SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 17 10-11-2009 00:51
ang. ny lovgivning...01.07... anetta Nyt om loven 0 17-06-2008 12:42
Lovgivning Lotte A. Spørgsmål ang fleksjob 9 19-04-2008 00:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension