K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2013, 08:47   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
men man kan vel gå på handicap dating hvis man vil finde en syg
Og hvad er forskellen egentlig på, at være syg og på, at være handicappet.

Her taler vi jo hverken om influenza eller andre forbigående ting.

Mit helbredsmæssige problem sidder i ryggen, og det er mange år siden min gamle læge sagde til mig, at "det er ikke en sygdom, det er et handicap".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 11:23   #32
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
det har du helt ret i vovse, tænker bare på kørestol osv når jeg tænker handicappet men man kan jo være handicappet på så mange måder... handicappet er bare pga. medier et negativt ladet ord, ligesom kontanthjælps modtager og førtidspensionist.

Øv jeg gider hverken være handicappet, eller samfundstaber dum og doven eller have en decideret dating side til det. men er det indtryk folk får hvis jeg er ærlig og siger jeg er på pension. Og det er på trods af jeg har en studentereksamen og var ved at læse på universitetet da jeg blev syg... medierne har skabt et helvede for os

at der så er mange der ikke tror på jeg er pensionist det noget andet..... fordi jeg mest af alt ligner naboen søde pige og ikke ser syg ud på nogen måder. Men så skulle de bare se mig herhjemme i mit nattøj 24/7 på de dage hvor jeg sidder og læser om aktiv dødshjælp i holland fordi jeg bare ikke gider dette liv mere....

Hvor er min mand, mit barn og det alle andre har? jeg er hverken grim, dum eller doven..... har bare nogle smerter, og noget angst. kan ligefrem se på andre og tænke (og hold fast for er ondt) "når sådan en grim fed bla bla har familie hvorfor F.... har jeg så ikke!!!!!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 11:41   #33
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mener absolut ikke krage søger mage er sandheden. Lad os putte menneskeheden i så få kasser som muligt og lade de menneskelige værdier "bestemme".
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 14:25   #34
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Er nok en af de mest interessante tråde længe

Spændet er næsten større end i den politiske verden, hehe.

Jeg hverken kan eller vil pådutte, hvad der er rigtig og forkert, i folks pardannelse. Det er op til individet. Men når det kommer til online dating, så er det bare et kødmarked, hvor folk har deres indkøbsseddel. Det er meget meget få, der ikke kigger billede, grundlæggende info (jobtitel, ryger, forsørger, osv. osv.), og så først derefter hvis man overlever det filter, hvem er personen. Men jo mere præciseret hylderne er, jo nemmere er det at søge.

På et tidspunkt var jeg f.eks. også på XXL dating, da jeg var kloderund. Det havde jeg også en positiv oplevelse ud af. Det var rart med et sted, hvor mit XXL omfang talte på + siden. Der blev jeg fundet af et, faktisk lille kvindfolk, der godt kunne lide fyre med ekstra kød på knoglerne
Nu er det så bare det at være pensionist, der skal formidles det positive i. Der ville en dedikeret side, være en god hjælp.

Hvis man vil undgå alt det, så er online dating i det hele taget, nok ikke den bedste ide. Men der er undtagelser alle steder.

Nogen lyver og har held med det, når de senere fortæller sandheden (er set). Det har jeg slet ikke nerver til. Eller spilde tid på kontakt, hvis det så falder sammen, når det kommer frem at jeg er pensionist.

Næh, jeg syntes nu ftp/fleks folket er et sejt folkefærd. For de fleste af os, er det nærmest et eksamensbevis på at vi har kæmpet, eller fortsat kæmper, en hård kamp i livet, med hvad vi nu end har i bagagen. Desværre en optik der ikke er ret mange raske der har.

Der er lidt Ole Henriksen over det, med at rose sit spejlbillede hver dag. Hvis man ikke er glad for sig selv, så er det godt nok op ad bakke, at få andre til at holde af en
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 09-12-2013 kl. 14:31.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 17:13   #35
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Men jeg tror bestemt også at der er mange der ikke krydser af der, fordi de netop ikke synes der er skide smart at finde en som dem selv.
På sindnet og andre sidder er der rigtigt mange der vælger at skrive de er pensioneret (FTP).

Du har ret i at ingen er forpligtet til at lave det der ikke eksistere, men han har vel lov til at udtrykke et ønske.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Personligt er jeg mere hooked på det, fordi jeg går ud fra der er mere forståelse, for at det er på særlige vilkår
Noget jeg helt sikkert selv har i dag, og har brug for der er.

Men ja selvfølgelig, vil da bestemt udleve mit beskytter gen, og ikke omvendt. Er også Alfa af sind, så det omvendte kunne slet ikke gå. Jeg skal ikke måle p.. med en kvinde *G*. Men det går heller ikke at være overbeskyttende, det er kvælende

Du har ret nensypigen, det virker også til det generer kvinder mest, af have ftp/fleks "stemplet". Tror mange (og heller ikke alle i det her tilfælde) kvinder har (meget) højere krav til sig selv, og hvad de mener de skal leve op til, end mænd har.

Der var helt sikkert også engang (for en god sjat år siden), hvor medierne havde indprintet hvad jeg var tiltrukket af. Men det skib er da gudskelov sejlet
Omvendt set har omgivelserne og samfundet desværre højere krav til mænd, mens kvinderne har høje krav til sig selv.

Det kan være rigtigt svært at være syg. Men hvis man arbejder med sig selv, øjner muligheder og indser at vejen til succes er belagt med fejltrin.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 18:27   #36
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Omvendt set har omgivelserne og samfundet desværre højere krav til mænd
Okay, det har aldrig oplevet eller observeret, nærmere det omvendte. Mit indtryk er, at der ude i samfundet og i hjemmene foregår en ligestillings balance, ved at sænke overlæggeren for kvinder, og sætte den op for mænd, for at komme midten nærmere.

Bare tag barsel, som det seneste eksempel.

Og på udseendet presser snart sagt alle medier, krav og idealer ned over kvinderne. Stor respekt for dem der ikke lader sig påvirke. Det er ikke længe siden jeg hørte et program, hvor der blev diskuteret hvor meget reklamebranchen har af skyld. Der blev nævnt reklamer for nye bryster (som den pæne afdeling).

Der havde en eller anden by sagt stop (heldigvis), til at have den slags reklamer på busserne.

Men der er også plads til lidt ros, for snakken om mere realistisk formet mannequindukker f.eks.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 09-12-2013 kl. 18:35.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 19:11   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker bare, at det er så hårdt når man er syg, og i perioder kan man dårligt overskue sig selv. Så at danne par med en der har nøjagtigt samme problemstillinger, kan godt virke afskrækkende på mig. Så er den ene nede, så er den anden oppe, så er begge nede. Det kan meget hurtigt blive sådan en nedad gående spiral, hvor der skal kunne rummes enormt megen elendighed og hvor man både skal kunne overskue sig selv, men også at kunne overskue den andens periodiske nedgang - jeg kan slet ikke se det for mig.
Når to ''skæve'' danner par, så skal der ikke meget til, før end man ligger på slagsiden.
Lige her, siger erfaringen mig, at lige børn absolut ikke leger bedst!
Den model fungerer jo heller ikke hvis man er kriminel. Man kan ikke sætte negativ sammen med negativ, det ender bare med noget utåleligt.

Det fungerer kun hvis man parre positiv med positiv, for så ''er der to til at danse tango''.

Men det kan fungerer fint, hvis man sætter negativ sammen med positiv, for at der skal blive en form for sund balance. Og jeg ved fra mig selv, at jeg bliver mere positiv ved at være sammen med positive, modsat, hvor jeg bliver trukket længere ned, når jeg mikses med en negativ.

Jeg finder det også i vennekredsen - ikke at den er stor - men der er nogen jeg kan ringe til hvis jeg skal have energi, et spark bag i og nogle positive lyspunkter, hvor der også er nogen der SUGER energien ud af én, fordi de selv er i underskud, syge og derfor ser næsten alt i et meget trist og mørkt lys. Når jeg taler med dem, skal jeg selv være i absolut topform, for ikke at få det markant værre.
Med mine psykiske problemstillinger, bliver jeg konsekvent nødt til at skærme mig mod andres tristhed, og udelukkende omgive mig med nogen der bidrager til mit eget højeste mål om, at få det så godt som muligt.
At parre MIG med en anden MIG, ville fejle fælt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 19:15   #38
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu behøver en med feks OCD ikke finde en med OCD....og en spiral kan gå begge veje....den kan også gå op ad....så den der er oppe hiver den der er nede op...

Alt er et spørgsmål om hvordan man ser på tingene...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 19:21   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan ikke med psykisk syge, det er helt umuligt....jeg har jo ikke kun OCD, men lider også af angst i forskellige former, er jo også bipolar, er hyper sensitiv, har tendens til spiseforstyrrelser og ender ofte med psykoser - jeg er som kalkérpapir, og hvad jeg ikke fejler, adopterer jeg nemt fra en anden!!

Men jeg er åben overfor fysiske handicaps, men INGEN hæklefejl i kysen!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 19:39   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hov hov...jeg tænkte faktisk ikke på dig da jeg skrev det....jeg kunne havde skrevet alt andet....to hvor begge sidder i kørestol osv osv...

Så håber ikke du føler dig ramt af det jeg skrev....ocd var bare et eksempel...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension