K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2011, 08:06   #11
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pallepunk Se meddelelser
Jeg er ikke medlem af en fagforening, jeg fik at vide at da jeg kom over i fleks/skåne job var det ikke nødvendigt at være medlem af en fagforening længere og da jeg ligger på nederste løntrin er der heller ikke så meget overskud der ....
Det er ikke rigtigt.
Det er korrekt, at der ingen grund er til at være med i en A-kasse - men en fagforening kan man få gavn af på linje med alle andre lønmodtagere. Jeg tror, de penge er godt givet ud (er selv fleksjobber og foreningsmedlem i den fagforening, mit fag går ind under).
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 09:28   #12
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
OK, det er sådan det hænger sammen, jeg var også kun medlem af en a-kasse dengang jeg arbejdede "normalt" .....
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 06:11   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan du evn. ikke få en anden job kunsulent, jeg har prøvet, at være i praktik et sted, hvor vi var 2 ansat på prøve, hvor der virkelig blev kørt med os.

Vi fikk en rigtig god hjælp for begge vores sagsbehandler, de var der bare for os,og stoppet jobbet med 5 min varsel, da vi bad om hjæp nok engang.

Vil bare påpege der findes gode sagsbehandler.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 07:59   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Pallepunk.

1. du er pt. i en mobbesituation, udløst af et kort forhold til en leder - derfor skal du selvfølgelig passe på dig selv.

2. Der er ingen 120 dg. regel mere, de kan fyre dig, når de synes dine sygedg. er for mange - så vil du ryge ind i Hjortens fastholdelseplan, hvor du bliver indkaldt til fraværssamtael m. det formål, at kunne få dig i Syg i job. Dette er der helt klare linier for hvordan skal foregå, se kap. 5a, §7 ect. flg. link:https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=135357#K5a

Hvis du stadig er syg, og når bliver indkaldt til et sådan opfølgningsmøde af arbejdsgiver, vil det være fornuftigt, at have en bisidder med.

3. hvis du selv siger op udløser det en karantæne af ledighedsydelse i dit tilfælde, hvis du havde været i fagforening findes der undtagelser. Tror det drejer sig om 4 uger i kommuneregi.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 17:12   #15
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Tak for alle de gode indlæg ...

Min ryg driller så meget denne gang at jeg imorgen vil ringe til min læge, ikke at jeg forventer at han kan gøre noget, udover at sygemelde mig ...
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 18:00   #16
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Hej Pallepunk

Har du forelagt jobkonsulenten i kommunen den problemstilling du er løbet ind i?

Jeg tænker lidt, at det ikke kan være i kommunens interesse, at du fastholdes i et ansættelsesforhold, som du oplever er psykisk belastende og resulterer i at du evt. udvikler psykiske problemstillinger i relation til, at være i dette arbejdsmiljø.

Har ikke kunne finde nogle afgørelser i forhold til dette, men ved at der i relation til a-kassens bestemmelser er mulighed for at opsige ansættelsesforhold uden karantæne, såfremt, der er et dårligt arbejdsmiljø, som gør at borgeren bliver syg af at gå på arbejde.
Balou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 14:59   #17
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Min jobkonsulent har jeg haft fat i, men han virker ikke som om han gider hjælpe, han siger at jeg skal snakke med min leder og så jubler han når jeg siger at jeg søger andre jobs, så slipper han jo også for at lave noget .... Der er blevet afholdt en del møder med min leder, jobkonsulenten, dem jeg har problemer med derude og hver gang bliver der lovet bedring o.s.v. ... men det bliver hurtigt hverdag igen og de små "mobberier" starter igen .... jeg er bare så led og ked af at skulle derud, jeg gider ikke flere intetsigende møder, jeg vil bare væk inden jeg helt ødelægger mig selv ....
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 16:11   #18
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Mit bud er stadig at du sygemelder dig hvis du har det så skidt.

Så må de fyre dig, men du skal huske at have lægen med ind over, det er ham der skal bekræftige at du vitterlig bliver syg af dit job.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 19:26   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvis din arbejdsplads har givet dig nogle andre arbejdsopgaver som ikke opfylder dine skånehensyn, bør jobkonsulenten da gribe ind....

Kan du ikke skrive en klage til jobcentret over, at de ikke hjælper dig godt nok, når arbejdspladsen fratager dig nogle opgaver som de ikke må. Det må stå i din kontrakt mellem jobcentret og arbejdspladsen, hvilke skånehensyn, du har. Den SKAL de overholde....

Måske du kan prøve og snakke lidt med din tillidsmand fortroligt om, hvad der sker omkring dig på arbejdspladsen. Hun bør bakke dig op, ikke kun være vidne til et møde.

Håber meget på, at du finder ud af. Ellers sygemeld dig. Snak evt. med lægen om de opgaver du har fået på arbejdspladsen. Hvis lægen nærmest forbyder dig at have de arbejdsfunktioner, du har nu (hvis det skader dit helbred yderligere), så må kommunen altså gribe ind....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min sygdom fylder :-( HeidiAnd Dit og Dat 10 18-07-2011 12:19
FP pga sygdom nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-05-2010 11:36
ferie under sygdom franzi Dit og Dat 4 03-03-2009 12:22
Ferie ved sygdom Yasmin Alt det andet 1 06-01-2009 10:00
Fyret under sygdom Dorthe Spørgsmål ang fleksjob 15 07-09-2006 22:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension