K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2014, 10:25   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det ér meget forvirrende, Dansbo!! Du er absolut ikke den eneste der har lidt besvær med at følge med....

Det bliver forbudt at tilsætte aroma i cigaretter, så menthol cigaretter udgår om nogle år, og kan ikke længere købes.
Så står der at aroma forbydes, men jeg kan ikke finde ud af, om der så også menes at aroma i dampvæsken, så også forbydes??
- det smager ikke af noget, at kun dampe VG/PG/nikotin.....så hvad de har tænkt sig deres ampuller skal smage af, er ikke til at regne ud, når de skriver aroma forbydes i cigaretter - og samtidig gør dampvæske til et tobaksprodukt.

De kan heldigvis ikke forbyde aroma! Så det vil man altid kunne købe i forretningerne, og selv hælde i sine baser.....

Går ud fra - uden at vide det, at det er op til hver enkelt land, om de vil sælge det som lægemiddel eller tobaksprodukt?

Går også ud fra, at hver enkelt land selv må bestemme, om væskerne må handles ud over egne grænser (så vi her i lille DK forsat kan købe i andre lande over nettet). Spanien og England har før ytret, at de er glade for de handler over grænserne, og jeg ved at mange dampere kæmper i både Spanien og England for, at det får lov at fortsætte som nu.
Men det er jo desværre dem med magten der sætter dagsordenen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 16:09   #42
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ved faktisk ikke hvor godt smags aromaer kan holde sig...
Det er nok meget afhængigt af hvilken aroma der er tale om, aromaen er jo en slags fødevare, med begrænset holbarhed...

At komme aroma i fryseren er ikke en god ide, jeg fik en med posten sidste vinter, den var frossen, og smagte ikke godt...

Mht. færdigblandet i fryseren, jeg ville ikke gøre det, men ved ikke om der sker noget...

Heldigvis er aroma ikke omfattet af EU's latterlige forbud, så den vil altid kunne købes, både herhjemme og i udlandet...

Citat:
Men jeg har ikke nogen ide om dem der er blandet med smags aromaer kan holde sig i længere tid...
Smagen vil ændre sig over tid, efterhånden som aromaen modner, om den kan overmodne, ved jeg ikke, men den har helt sikkert begrænset holbarhed...


Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Hvem skal egentlig vurdere om det er lægemiddel eller tobaksvarer?
Lægemiddelstyrelsen, i sidste ende folketinget...

Citat:
Og ja, jeg skal da vist også i gang med at hamstre
God ide

Citat:
Lige et tillægsspørgsmål, hvordan var det med aromaer; bliver alt hvad der ikke smager af alm. tobak så også forbudt? For så skal jeg dælme i gang med at hamstre menthol aromaer
Aroma bliver ikke rørt, de bruges jo til meget andet end damp...
Menthol kan med fordel købes som krystaller og opløses i PG.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det bliver forbudt at tilsætte aroma i cigaretter, så menthol cigaretter udgår om nogle år, og kan ikke længere købes.
Så står der at aroma forbydes, men jeg kan ikke finde ud af, om der så også menes at aroma i dampvæsken, så også forbydes??
Aroma tilsat færdigblandet kan de godt forbyde, men aroma som du selv tilsætter til din base, kan de ikke røre...

Citat:
- det smager ikke af noget, at kun dampe VG/PG/nikotin.....så hvad de har tænkt sig deres ampuller skal smage af, er ikke til at regne ud, når de skriver aroma forbydes i cigaretter - og samtidig gør dampvæske til et tobaksprodukt.
VG/PG/nikotin smager gaske dejligt, men du skal op over 40mg/ml før du kan smage det

Det har en let sødlig, pebber og svag tobakssmag.
Citat:
De kan heldigvis ikke forbyde aroma! Så det vil man altid kunne købe i forretningerne, og selv hælde i sine baser.....
Yep, men baserne kan de desværre forbyde/begrænse/gøre meget dyre...

Citat:
Går ud fra - uden at vide det, at det er op til hver enkelt land, om de vil sælge det som lægemiddel eller tobaksprodukt?
Det er også mit indtryk, efter som DK allerede har klasificerert det som lægemiddel, så bliver det nok fortsat det...

Citat:
Går også ud fra, at hver enkelt land selv må bestemme, om væskerne må handles ud over egne grænser (så vi her i lille DK forsat kan købe i andre lande over nettet)
1. hvis hvert land selv må bestemme, hvad tror du så DK bestemmer?
2. hvad vil du købe i andre lande?, de får jo samme latterlige lov...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 17:01   #43
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror at du har vendt den om Helene...den med salg over nettet...

Det er ikke salget TIL andre lande et land kan eller vil forbyde...

Det er salget FRA andre lande et land selv kan bestemme om de vil tillade...

Eksempel:

Hvis DK forbyder ting A i DK....men man kan stadig købe ting A i UK....

Ja så kan DK forbyde dig som menneske at købe ting A i UK over nettet og fysisk...

Lidt som de har gjort det med nikotin nu....du må IKKE købe det uden for EU....og gør du det alligevel...ja så vanker der store bøder...

Jeps de kan forbyde færdigblandede smage....men de kan ikke forbyde nogen at købe aromaen og selv blande dem....

Så hvis man selv blander...ja så vil man hele tiden kunne dampe sin menthol...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 18:57   #44
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Ja, ja, ja..... Jeg fatter det!!

Jeg køber væske den der vpg væske og kommer det i fryseren!
Jeg køber aroma og sætter i et mørk køligt skab evt. køleskab!

Og jeg hamstre vpg væske, som muligvis/sikkert bliver forbudt, men kan vente med aromaen, da den ikke bliver berørt.

Alternativt kaj jeg altid gå over på vandpibe, da det ikke forbydes, ej heller med aroma!!

HA!!! Så dum er jyden altså heller ikke..... Eller måske?? :-)
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 19:10   #45
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen jeg var bare bange for at du susede ud og brugte en masse penge på færdigblandede væsker...og det ville jo ikke være godt da de ikke kan holde sig...så det er skam ikke fordi vi tror at du er dum..

Det hele er skide forvirrende og ikke nemt at forstå...

Så ja...køb PG elle VG eller PVG til du skammer dig og frys det...

Aromaer/smage kan man jo bare købe når man skal bruge det sådan lidt hen af vejen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 19:22   #46
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Ja Web der monster forvirrende... Bare det, at jeg har en flaske med pvg og en lille flaske med aroma, var for mig en hel videnskab at finde ud af... Hihihi..

Nej, jeg tror ikke, at i tror, at jeg er dum... Hahaha.. Det var igen en kringel...

Og tro mig, jeg VIL købe, men jeg kommer ALDRIG til at skamme mig, det er ikke noget der ligger i min natur. Hihihi... Bestemt ikke med is..

Men tak, stor tak for jeres guidning i damp-junglen... :-)
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2014, 19:39   #47
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Midlertidigt opsummerings tekst af tobaks direktivet på dansk

Her er den midlertidige opsummerings tekst fra tobaks direktivet på dansk...til evt interesserede..

Det er først endeligt når Kommissionen og Ministerrådet har godkendt direktivet...

Jeg har hevet det meste om fjernsalg og e-cigaretter ud og sat ind her...men man bør nok læse det hele hvis man vil have alt med..

Man kan læse hele dokumentet her http://www.k10.dk/media/14-02-26_TPD...2014_EU_DK.pdf

Citat:
Fjernsalg

(33)
Fjernsalg af tobaksvarer på tværs af grænser kan lette adgangen til tobaksvarer, der
ikke overholder dette direktiv.
Der er også en øget risiko for, at unge vil få adgang til
tobaksvarer.
Der er derfor en risiko for, at lovgivningen om tobakskontrol
undermineres. Medlemsstaterne bør derfor have mulighed for at forbyde fjernsalg
på tværs af grænser.

Såfremt fjernsalg på tværs af grænser ikke forbydes, er det
hensigtsmæssigt med fælles regler om registreringen af de detailsalgssteder, der
foretager sådanne salg, for at sikre den effektive virkning af dette direktiv.

Medlemsstaterne bør i overensstemmelse med artikel 4, stk. 3, i traktaten om Den
Europæiske Union (TEU) samarbejde med hinanden med henblik på at fremme
gennemførelsen af dette direktiv, navnlig for så vidt angår foranstaltninger, som
træffes vedrørende fjernsalg af tobaksvarer på tværs af grænser.

Elektroniske cigaretter

(36)
Elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere bør reguleres ved dette direktiv,
medmindre de på grund af deres betegnelse eller funktion er omfattet af Europa-
Parlamentets og Rådets direktiv 2001/83/EF1 eller Rådets direktiv 93/42/EØF2.

Der er indbyrdes forskelle mellem medlemsstaternes lovgivning og praksis vedrørende
disse produkter, herunder med hensyn til sikkerhedskrav, hvilket kræver initiativer
på EU-plan for at forbedre det indre markeds rette funktion.

Ved reguleringen af disse produkter bør der tages hensyn til et højt sundhedsbeskyttelsesniveau.
For at give medlemsstaterne mulighed for at udføre deres overvågnings- og kontrolopgaver
bør det kræves, at fabrikanter og importører af elektroniske cigaretter og
genopfyldningsbeholdere anmelder de relevante produkter inden de markedsføres.

(37)
Medlemsstaterne bør sikre, at elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere
opfylder kravene i dette direktiv.
Er fabrikanten af det relevante produkt ikke
etableret i Unionen, bør ansvaret for, at disse produkter overholder kravene i dette
direktiv, påhvile importøren af det pågældende produkt.

1 Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2001/83/EF af 6. november 2001 om oprettelse af en
fællesskabskodeks for humanmedicinske lægemidler (EFT L 311 af 28.11.2001, s. 67).

2 Rådets direktiv 93/42/EØF af 14. juni 1993 om medicinske anordninger (EFT L 169 af 12.7.1993, s. 1).

(38)
Markedsføring af nikotinholdig væske bør kun tillades i henhold til dette direktiv,
såfremt nikotinkoncentrationen ikke overstiger 20 mg/ml.

Ved denne koncentration opnås en dosis nikotin, der kan sammenlignes med den tilladte dosis nikotin,
der opnås ved en standardcigaret i det tidsrum, der kræves for at ryge en sådan cigaret.

For at begrænse de risici, der er forbundet med nikotin, bør der fastsættes
maksimumsstørrelser for genopfyldningsbeholdere, tanke og patroner.

(39)
Kun elektroniske cigaretter, der leverer nikotindoser i konstante mængder, bør
tillades markedsført i henhold til dette direktiv.

Levering af nikotindoser i konstante mængder ved normale anvendelsesbetingelser er nødvendig af hensyn til
sundhedsbeskyttelsen, sikkerheden og kvaliteten, herunder for at undgå risikoen for et utilsigtet indtag af høje doser.

(40)
Elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere kan udgøre en sundhedsmæssig risiko i hænderne på børn.

Det er derfor nødvendigt at sikre, at sådanne produkter
er børne- og manipulationssikret, herunder ved hjælp af mærkning, lukninger og
åbningsmekanisme, der er børnesikret.

(41)
Eftersom nikotin er et toksisk stof og i betragtning af de potentielle
sundhedsmæssige risici og sikkerhedsrisici, herunder for de personer, som produktet
ikke er beregnet til, bør nikotinholdig væske kun markedsføres i elektroniske
cigaretter eller i genopfyldningsbeholdere, der opfylder visse sikkerheds- og
kvalitetskrav.

Det er vigtigt at sikre, at elektroniske cigaretter ikke beskadiges eller lækker ved anvendelse og genopfyldning.

(42)
Disse produkters mærkning og emballage bør angive tilstrækkelige og passende
oplysninger om deres sikre anvendelse med henblik på at beskytte menneskers
sundhed og sikkerhed,
bør være forsynet med passende sundhedsadvarsler og bør ikke omfatte vildledende elementer eller features.

(43)
Indbyrdes forskelle i national ret og praksis med hensyn til reklame og sponsorering
vedrørende elektroniske cigaretter udgør en hindring for de frie varebevægelser og
den frie udveksling af tjenesteydelser og skaber en mærkbar risiko for
konkurrenceforvridninger.

Uden yderligere initiativer på EU-plan vil de eksisterende forskelle kunne forventes at blive endnu større i de kommende år,
også i betragtning af det voksende marked for elektroniske cigaretter og
genopfyldningsbeholdere.

Det er derfor nødvendigt indbyrdes at tilnærme de nationale bestemmelser om reklame og sponsorering af disse produkter,
der har grænseoverskridende virkninger, med udgangspunkt i et højt
sundhedsbeskyttelsesniveau.

Elektroniske cigaretter kan bane vejen for nikotinafhængighed og i sidste ende et traditionelt tobaksforbrug,
da de imiterer og normaliserer rygning.

Det er derfor hensigtsmæssigt at indtage en restriktiv holdning til reklame for elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere.

(44)
For at kunne udføre deres reguleringsmæssige opgaver har Kommissionen og
medlemsstaterne brug for omfattende oplysninger om udviklingen på markedet for
elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere.

I det øjemed bør fabrikanter og importører af disse produkter omfattes af indberetningsforpligtelser om
salgsvolumen, forskellige forbrugergruppers præferencer og salgskanaler.

Disse oplysninger gøres tilgængelige for offentligheden under behørig hensyntagen til behovet for beskyttelse af forretningshemmeligheder.

(45)
For at sikre, at medlemsstaterne kan udføre en passende markedsovervågning, er det nødvendigt,
at fabrikanterne, importørerne og distributørerne har et passende
system til at overvåge
og registrere formodede skadelige virkninger og oplyse de kompetente myndigheder om sådanne virkninger således, at der kan træffes passende foranstaltninger.

Det er berettiget at fastsætte en beskyttelsesklausul, der giver medlemsstaterne
mulighed for at træffe foranstaltninger over for alvorlige risici for folkesundheden.

(46)
I forbindelse med et marked under opbygning for elektroniske cigaretter er det
muligt, at bestemte elektronisk cigaretter eller genopfyldningsbeholdere eller en type
elektroniske cigaretter eller genopfyldningsbeholdere, som markedsføres, selv om de
overholder dette direktiv, vil kunne udgøre en uforudset risiko for menneskers
sundhed.

Det anbefales derfor, at der fastsættes en procedure, der tackler denne
risiko, og som bør give en medlemsstat mulighed for at vedtage passende
midlertidige foranstaltninger.

Sådanne passende midlertidige foranstaltninger vil kunne indebære et forbud mod at markedsføre bestemte elektroniske cigaretter
eller genopfyldningsbeholdere eller en type elektroniske cigaretter eller
genopfyldningsbeholdere.

I den forbindelse bør Kommissionen tillægges beføjelse til at vedtage delegerede retsakter med henblik på
at forbyde markedsføring af bestemte elektroniske cigaretter eller genopfyldningsbeholdere
eller af en type elektroniske cigaretter eller genopfyldningsbeholdere.

Kommissionen bør tillægges beføjelse til dette, når mindst tre medlemsstater af berettigede grunde har forbudt det pågældende produkt,
og det er nødvendigt at udvide dette forbud til alle medlemsstaterne for at sikre den rette funktion af det indre marked for produkter,
der overholder dette direktiv, men som ikke giver anledning til de samme
sundhedsmæssige risici.

Kommissionen bør senest ...* aflægge rapport om de potentielle risici, der er forbundet med genopfyldelige elektroniske cigaretter.

* EUT: Indsæt venligst datoen: to år efter dette direktivs ikrafttræden.

(47)
Dette direktiv harmoniserer ikke alle aspekter af elektroniske cigaretter eller
genopfyldningsbeholdere. F.eks. har medlemsstaterne fortsat ansvaret for
vedtagelsen af regler om aromastoffer.

Det kunne være nyttigt for medlemsstaterne at overveje at tillade markedsføringen af produkter med aromaer.
De bør i den forbindelse være opmærksomme på den potentielle tiltrækningskraft af sådanne produkter for unge og ikkerygere.

Forbud mod sådanne produkter med aromaer vil skulle begrundes og en anmeldelse indgives i henhold til direktiv 98/34/EF.

(48)
Derudover harmoniserer dette direktiv ikke bestemmelserne om røgfri miljøer eller
nationale salgsordninger eller nationale reklamer eller brand stretching, og det
indfører heller ikke en aldersgrænse for elektroniske cigaretter eller
genopfyldningsbeholdere.

Under alle omstændigheder bør præsentationen af og reklame for disse produkter ikke føre til fremme af tobaksforbrug
eller give anledning til forveksling med tobaksvarer.

Medlemsstaterne kan frit regulere sådanne spørgsmål på deres eget område og opfordres til at gøre dette.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2014, 23:15   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes stadig det er meget forvirrende, så i må lige bære over med mig, hvis jeg spørger dumt, meget ofte!!

Håber vi kan holde gang i tråden løbende, også efterhånden som der kommer nyt - jeg forstår det i hvert fald lidt bedre, når i skærer det ud i pap

Er det korrekt forstået, at vi sådan set ''bare'' venter på, hvad der kommer til at ske i de andre EU lande (og DK), før end vi kan danne os et bedre overblik over de konsekvenser det får....?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2014, 23:48   #49
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser


(38)
Markedsføring af nikotinholdig væske bør kun tillades i henhold til dette direktiv,
såfremt nikotinkoncentrationen ikke overstiger 20 mg/ml.
Jeg hæfter mig ved "bør", mon det vil sige at DK kan vælge slet ikke at tillade nikotinholdig væske?

Citat:
For at begrænse de risici, der er forbundet med nikotin, bør der fastsættes
maksimumsstørrelser for genopfyldningsbeholdere, tanke og patroner.
Igen "bør", vil det sige lande der er så heldig at være udstyret med en med folkevenlig regering end os (dvs. de fleste ), kan vælge at fortsætte med at sælge i litervis?

Eller er det bare en dårlig oversættelse?

Ikke at det kommer os til gode, da DK kan vælge at lukke af for fjernsalg over grænserne...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2014, 23:51   #50
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det vi venter på er at ministerrådet godkender det...og gør de det ja så skal alle EU lande følge direktivet..

Så skal de forskellige lande implementere direktivet i deres love inden for 2 år....og de skal så finde ud af hvordan de vil det...feks om de mener det skal være lovligt som tobaksvare eller lægemidler..

Men de ting der står i direktivet som at tanke kun må være max 2 ml...ja det ligger jo fast...

At de tanke skal være børnesikret og ikke må lække hverken ved anvendelse eller ved påfyldning ligger også fast...

At væskerne ikke må være på over 20 mg ligger også fast...

At de flasker man vil kunne købe må ikke være over 10 ml og de skal også været sikret så man ikke kan få væsken på sig..det ligger også fast..

Ja der er mange som som ligger fast...lige ud over hvilken kategori man vil proppe dem ind under tobaksvare eller lægemidler...

@jh vi havde skrevet forbi hinanden

Ja et land kan godt helt forbyde salget af nikotin eller de kan gøre det besværligt og lægge det under lægemidler (som nu i DK)

Nej de beholder man kan købe de må max være på 10 ml...men man kan selvfølgelig købe tilpas mange nok af dem...det samme med "patronerne" de må max være 2 ml...

Det var jo det som stod i det de stemte om...

Det her jeg lige har sat ind er en opsumering af direktivet...og skal man have det i detaljer ja så skal man tygge sig igennem de 115 siders direktiv..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension