K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2012, 09:09   #31
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Sparekassen Himmerland var i store problemer midt i 90´erene. Det var noget med at man havde lokket kunderne til at købe garantbeviser selv om man vidste at det var for sent at redde stumperne. Der kørte nogle retsager bagefter.
Men husker ikke helt hvordan den sag endte.

Jeg mener at det var Sparekassen Himmerland - men er ikke helt sikker.

Marianne
Der var også noget med Løkken sparekasse da de krakkede, om at kunder var blevet lokket til, at investere deres sparepenge, som de så tabte da banken krakkede...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 09:24   #32
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvordan ser det egentlig ud med debitorbeskyttede beløb over 750.000 kr er de også tabt ved et krak ?

Det ville da være rigtig øv hvis man fik udbetalt erhvervsevnetabserstatning på 2. millioner, og 5 dage efter krakker banken, og alt er tabt. Så ville jeg godt nok græde snot.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 14:44   #33
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Ja jeg kender flere som mistede en del penge da Løkken Sparekasse krakkede - også folk som havde lugtet lunten, og opsagt aftaler. Et par skulle have kr. 250.000 ud en uge efter krakket - der var tre måneders opsigelse på deres garantbeviser. Det er surt show.

Nogen nævner at man som par kan have 2 x 750.000 kr. stående, og være garanteret pengene. Men jeg ved ikke om det er rigtigt.
Skal selv have det undersøgt nærmere, da min mand afventer en erstatning p.g.a. operationer og lægesjusk. Har lige bedt om en kreditorbeskyttet konto af samme grund.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 15:14   #34
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
For ægtepar med fælleskonto dækker indskydergarantifonden det dobbelte.
Derudover dækkes særlige indlån fuldt ud , altså udover den sædvanlige grænse på 100.000 euro. F.eks. børne og pensionsopsparing.
Eventuel gæld til banken bliver endvidere modregnet.


Citat:
Indskydergarantifondens dækning (inkl. optjente renter) på almindelige indlånskonti (f.eks.
aftaleindskud) er i Danmark 100.000 euro (ca. 745.000 DKK) pr. kunde med CPR nummer eller CVR
nummer. Det vil sige, at et ægtepar ved at registrere begges CPR nummer på en konto er dækket med 2
x ca. 745.000 DKK eller i alt ca. 1.490.000 DKK pr. pengeinstitut.
Har du lånt penge i dit pengeinstituttet, bliver det beløb, du skylder, trukket fra dine indlån.l

http://www.jak-varde.dk/User/Documen...testigning.pdf

Sidst redigeret af halse; 24-04-2012 kl. 15:24.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 15:36   #35
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
For ægtepar med fælleskonto dækker indskydergarantifonden det dobbelte.
Derudover dækkes særlige indlån fuldt ud , altså udover den sædvanlige grænse på 100.000 euro. F.eks. børne og pensionsopsparing.
Eventuel gæld til banken bliver endvidere modregnet.

Hmmm, der findes - desværre - børneopsparinger der bygger på garantbeviser(og aktier osv.), og disse penge vil også være tabt sammen med de andre garanters, det fandt flere familier jo - desværre - ud af her i weekenden



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 11:32   #36
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis jeg havde garantbeviser af den ene eller anden art, så havde jeg opsagt det ligeså snart jeg hørte om løkken sparekasse for nogle år siden.

om sagen imod sparekassen løkken er afsluttet endnu ved jeg ikke,

man kan vel bede om erstatnings kontoer i mere end en bank, hvis man skal have fra flere steder.

Jeg overvejer stærkt selv at sætte mine mulige erstatninger i ejendomme, og læser p.t alt jeg kan finde om at købe på tvangsauktion. men nu ved jeg ikke helt hvad det bliver til af kroner og øre og om jeg først skal overvåges af forsikringen i årevis..

men godt er det jo at bankdirektørene og de andre kan få deres egne løn og fryns med sig i god behold.... ironi kan være anvendt her..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BRUGSEN vil nu lave billig bank..... L.S. Politik og Samfund 16 07-05-2013 23:20
Formue i bank, kontra forhøjet førtidspension fenjal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-05-2013 21:58
Danske bank vil opkræve abonnement Ninja Politik og Samfund 80 02-02-2013 10:43
Hvis banken krakker. Boligydelse muks Spørgsmål ang fleksjob 4 05-11-2011 00:48
bank og boligkøbsbevis knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 25-02-2010 08:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension