K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2012, 18:39   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Migræne

Vågnede med en slem migræne i dag, og den vil bare ikke aftage i styrke. Jeg har nogle sumatriptan liggende. Men jeg tør ikke tage dem, pga. de ubehagelige biverkninger de kan give. Jeg leder derfor efter et husråd, der kan lidt det samme som medicin. Det er noget med at blodårene er udvidede, og medicinen trækker dem ssammen. Der må findes noget mere skånsomt som har lignende effekt?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 18:47   #2
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Du kan forsøge dig med treo - det lyder simpelt, men det kan have en effekt på migræne. Jeg lider selv af migræne og nogle gange virker treo på mig, ved at mildne smerten.

Jeg mener det er koffeinen i treo, der virker sammentrækkende på blodårene. Så måske et forsigtigt forsøg med lidt kaffe kan have samme effekt, hvis du ikke har adgang til treo.

Kender desuden alt til forfærdeligt grimme bivirkninger ved sumatriptan, jeg tør heller ikke at tage dem (((
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 18:53   #3
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Pillerne har ligget klar hele dagen. Jeg er lige veda at tage en. Men bla. risikoen for varig nedsat syn, synes jeg er en stor pris for måske at slippe af med smerter. Kvalme og kramper i brystet har jeg da bestemt heller ej lyst til.
Treo har jeg ikke. Skal de købes på apoteket?
Kaffe har jeg et eller andet sted. Nogen siger dog at det kan udløse migræne.
Nikotin virker sammentrækkende på blodårer, men jeg har ikke lyst til at begynde og ryge igen. Får det vist heller ikke godt hvis jeg ryger.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 18:59   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
En vaskeklud, opvredet i rigtig varmt vand og så ligge med den over øjnene
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 19:32   #5
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stueplanten Se meddelelser
Pillerne har ligget klar hele dagen. Jeg er lige veda at tage en. Men bla. risikoen for varig nedsat syn, synes jeg er en stor pris for måske at slippe af med smerter. Kvalme og kramper i brystet har jeg da bestemt heller ej lyst til.
Treo har jeg ikke. Skal de købes på apoteket?
Kaffe har jeg et eller andet sted. Nogen siger dog at det kan udløse migræne.
Nikotin virker sammentrækkende på blodårer, men jeg har ikke lyst til at begynde og ryge igen. Får det vist heller ikke godt hvis jeg ryger.
Ja, du skal passe på med kaffen, hvis du ved at den kan udløse migræne for dig.

Her kan du læse om treo (hvis du overhovedet kan holde det ud?) det kan jeg nemlig ikke når jeg har migræne.

http://www.sundhedsguiden.dk/da/Nyhe...ed-20-08-2010/

Men treo bør du kunne få alle steder i håndkøb. Både apotek, men også de fleste dagligvarebutikker. Matas har dem også.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 19:38   #6
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Af gode råd:

læg dig i din seng uden varmen tændt, slukket lys og forsøg at sove. Jeg får også nozinan (virker sløvende) for min migræne, i stedet for migrænemedicin, men det kan ikke anbefales andet end hvis du ikke overhovedet kan holde ud at være til (da det er et lægeordineret nervemedicin) og jeg antager, at når du kan skrive på nettet, når du har migræne, så er den nok ikke helt så slem (selvom det er slemt nok, selvfølgelig!) men personligt ligger jeg og kaster op og kan overhovedet ikke tåle lys eller lyde af nogen art, når jeg har de værste anfald. Men "mildere" anfald kan måske klares med treo, som sagt, så forsøg dig med det håber det virker for dig og at det ikke udvikler sig til det værre. Måske kan det tage toppen af smerterne, så det ikke er helt lige så slemt.

Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 22:24   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For en del år siden fik min mor af og til migræne, eller noget der lignede, hun fandt ud af, at en stesolid og en postafen (som bruges mod køresyge) havde en god virkning.
Lægen havde aldrig hørt om den cocktail før, man han kunne ikke se nogen problemer i det.

Jeg selv ville nok eksperimentere med zoneterapi, på siderne og undersiden af storetæerne, og spidsen (under neglen) af højre storetå.
Måske hjælper det, men det skader ihvertfald ikke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 07:36   #8
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg ville gå til min læge, blive undersøgt ordentligt og få den rette medicin.

Jeg får nogle ture, som er virkelig slemme. Sidst måtte jeg på skadestuen 2 gange på en week-end.
Nu har jeg så medicin til at tage det i opløbet, så det ikke bliver så slemt en anden gang.
Meget bedre.

God bedring.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 13:11   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
venter spændt på flere råd, lider meget af migræne og får hver gang 1½ mg mofin, så vil også gerne have gode råd.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 15:52   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Matrem
http://www.urtegartneriet.dk/Portraetter/Matrem.htm
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Migræne og arbejde Henning Larsen Lægekonsulenternes Rolle 3 27-09-2012 23:40
Førtidspension og Hortons migræne christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 28-08-2012 14:48
Piskesmæld og kronisk migræne Peter1976 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 06-04-2011 10:54
Migræne - Neurolog - Odense Girlscout Alt det andet 1 04-01-2011 16:58
Jer med migræne/hovedpine Mølgaard Alt det andet 3 20-12-2010 22:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension