K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2015, 19:39   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Lægekonsulenterne er ikke afskaffet.

Men de må ikke udtale/vurdere ens sag mere når det er besluttet at man skal møde rehabiliterings teamet. Er den beslutning truffet skal jobcenteret bruge egen læge eller regionens kliniske funktion, hvis de har behov for en virdering af ens sag

I alle andre sager bruges lægekonsulenterne stadig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 19:49   #12
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Lægekonsulenterne er ikke afskaffet.

Men de må ikke udtale/vurdere ens sag mere når det er besluttet at man skal møde rehabiliterings teamet. Er den beslutning truffet skal jobcenteret bruge egen læge eller regionens kliniske funktion, hvis de har behov for en virdering af ens sag

I alle andre sager bruges lægekonsulenterne stadig
Ok. Tak for svar :-)

Kan lægekonsulenten overrule min læges anbefaling ?

Sidst redigeret af Strandpigen; 21-05-2015 kl. 19:56.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 21:38   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Strandpigen

Desværre kan lægekonsulenten godt være uenig med din egen læge og det kan medføre, at jobcenteret vil iværksætte handlinger, som din egen læge mener skal vente.

Hvilken stk i Sygedagpengelovens § 27 er du forlænget efter? Ved du hvornår til din forlængelse kører?
Vær lige opmærksom på at du, da du var sygemeldt før 1/7 2014 skal trække 30 uger fra de uger, der er nævnt i § 27, stk 2 ifald det er den du er forlænget efter. Men det står præcis i det brev, du engang har modtaget om forlængelse af sygedagpengene, hvor længe du kan modtage sygedagpenge efter den pågældende forlængelse.

Jobcenteret skal jo revurdere din sag, hvis forlængelsen af dine sygedagpenge er ved at udløbe.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2015, 06:15   #14
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Tak for svar :-)

Sygedagpenge blev forlænget ud over 22 uger den 31.8.14 efter pgf. 27, stk. 1, nr. 3. Det skønnes at jeg vil genoptage arbejdet inden for 134 uger regnet fra revurderingstidspunktet. Som lægen skriver er dette ikke realistisk.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2015, 11:04   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Tak for svar :-)

Sygedagpenge blev forlænget ud over 22 uger den 31.8.14 efter pgf. 27, stk. 1, nr. 3. Det skønnes at jeg vil genoptage arbejdet inden for 134 uger regnet fra revurderingstidspunktet. Som lægen skriver er dette ikke realistisk.
134 uger = 2½ år fra den 31.8.14. Så forlængelsen kan køre indtil omk. 1. marts 2017!

Jeg tror du kan være helt rolig at det blot er en opfølgningssamtale for at se at der er progression i dit sygeforløb. Måske lægeerklæringen fra din læge vil få dem til at overveje om der skal opstartes en pensionssag allerede nu.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2015, 12:41   #16
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Ok, tusind tak for svarene, det gør mig mere rolig.

Jeg må se hvad, der sker. Jeg tænker, at de ikke kan plukke håret af en skaldet. Jeg KAN jo ikke arbejde - ville gerne, det er et stort tab for mig at miste mit arbejde, og jeg har også som følge deraf mistet min bolig. Udover min træthed, har hele forløbet gjort mig meget hudløs. Jeg kan ikke tåle nogen form for stress og pres, jeg sover dårligt, og jeg har svært ved at have 'flere bolde i luften'. Når man får en kritisk sygdom, mister man kontrollen over sit liv, og den følelse genopleves i jobcentersystemet, uanset hvor sød og forstående, den enkelte sagsbehandler er.

Min private pensionssag genoptages til august, og indtil det sker, bliver jeg nødt til at være inde i det kommunale system ift ressourceforløbsydelse, eller hvad de nu finder på.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2015, 21:43   #17
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Cool Med senfølger efter kræftbehandling

kan det være en langvarig affære, at komme ovenpå igen.

Det er en kendt komplikation, som selv en kommunal lægekonsulent ikke kan være uvidende om. Derfor skal du bare være sygemeldt og ellers passe godt på dig selv.

Hvis du raskmelder dig i fritstillingsperioden, har arbejdsgiveren ret til at betragte ferien som afviklet, ifølge lov.

Er du sygemeldt, kan ferie ikke afvikles i fritstillingsperioden.

Hvis du er sygemeldt indtil 1. oktober kan dine 3 ugers hovedferie komme til udbetaling uden at ferie afholdes.

Er du fortsat syg, når det nye ferieår starter, kan de sidste uger udbetales.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2015, 12:30   #18
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Hvis jeg kommer på ressourceforløbsydelse, vil feriepengene så blive modregnet?
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2015, 12:33   #19
kay
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
kay er ny på vejen
Så vidt jeg ved, kan du afholde ferie i ressourceforløb, og dermed få optjente feriepenge udbetalt i forbindelse med afholdt ferie.
kay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2015, 13:50   #20
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Hvis jeg kommer på ressourceforløbsydelse, vil feriepengene så blive modregnet?
Normalt kan der først holdes ferie efter man har været i ressourceforløb i 12 mdr. Uanset at man har optjent ferie og har feriepenge, en lille finte regeringen fandt på
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension