K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2012, 03:22   #51
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Hvis du har fået tilkendt pension så kan jeg ikke lige se problemet...
De stopper jo ikke pensionen i sagsbehandlingstiden...

Da jeg rejste ud tog det kun 3 dage for at få svaret...og alt gik helt glat da sagen blev sendt til pensionsstyrelsen...

Sååå lad os nu ikke gøre de kommunale systemer værre end de er...det her virker faktisk
Ja, men du har også gjort det for nogle år siden, mens stemning var hmmm.. lidt mere positiv og det var hellere ikke kun FP du tog med dig.

Jeg har ingen planer at rejse fra Danmark, desværre….for Danmark og for danskere...
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 03:26   #52
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Vi er jo enige hele vejen igennem

.
Jamen det skal vi jo ikke klage over så...så er den ged barberet og vi går til næste spørgsmål på dagsordenen
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 03:31   #53
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Ja, men du har også gjort det for nogle år siden, mens stemning var hmmm.. lidt mere positiv og det var hellere ikke kun FP du tog med dig.

Jeg har ingen planer at rejse fra Danmark, desværre….for Danmark og for danskere...
Nej da var stemningen vist den samme som i dag...reglerne er også fuldstændig de samme i dag som dengang...

Her er et område hvor systemet faktisk virker... og reglerne er klare og nemme at forstå... men selvfølgelig skulle det ikke undre hvis det bliver lavet om snart så alting går i kludder
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 05:18   #54
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Tak til Ninja for det flotte forsvar af indlægget, og vores frihed til at skrive noget der IKKE straks bliver udsat for diverse fordomme... -og hvis nogen IKKE kan læse de meget negative indlæg/svar i starten af tråden, fortæller det vist mere om dem selv, end vores folkeskole

Men det der kan undre mest, er, at det er en tidligere sagsbehandler(måske sagsmishandler) ved kommunen der straks fordømmer en førtidspensionist fordi h*n stiller nogle uklare spørgsmål
Vedkommende(og andre) forsvarer sig så med, at der IKKE var skrevet ,,,se,,, i indlægget men der var jo heller ikke skrevet ,,,spille,,, -så ja, et tydeligt eksempel på hvordan "soldatertiden" hænger ved, eller bliver betalt af KL


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 08:45   #55
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Har ikke læst alle kommentarerne, blot de 2 første sider.

Et par fakta, der bor mere end 40.000 danske folke og førtidspensionister rundt om i verden. Det er der ikke noget odiøst i. En af praktiske betingelser er dog at man har det godt nok til ikke at have behov for for personlig pleje, men kan man ellers klare sig selv, og det de fleste, så er der ingen hindringer.

Danmark har med USA både en social og en skattemæssig overenskomst, der betyder at man ikke f.eks. kommer til at betale dobbelt skat af sin indkomst, Danmark bevarer retten til at beskatte den danske pension.

Hvis trådstarteren er enlig, vil han/hun kunne søge om opholdsvisa i USA som økonomisk immigrant, en ny dansk førtidspension svarer til ca 2.900 dollars om måneden før skat, det er faktisk rigtig mange penge i USA, så jeg tror ikke at det ville være et problem at få en opholdstilladelse, og der behøver heller ikke at være noget "Scholarship".

Dog skal man huske på at man selv skal sørge for sundhedsforsikring, ved ikke hvor dyrt det er i USA. Og der kan sikkert heller ikke søges boligstøtte.

Så det ville nok være en god ide at finde ud af hvor meget det vil koste at leje en bolig og hvor meget en sundhedsforsikring vil koste.

Men alt i alt vil jeg tro at du kan leve bedre for din førtidspension i USA end i Danmark.

Du behøver ikke at spørge kommunen om lov andet end at meddele dem at du ønsker at flytte til USA, og de vil såmen være glade for at slippe af med dig, da de så slipper for udgiften til din førtidspension, da det ved flytning til udlandet bliver pensionsstyrelsen der er ansvarlig for udbetalingen af pensionen.

Og så vil jeg da godt lige sige til alle de "harme", som førtidspensionist har man så mange begrænsninger i livet, og så lidt at gøre godt med fysisk/psykisk og økonomisk, hvorfor må man ikke som førtidspensionist forsøge at forbedre livskvaliteten og evt. også helbredet ved at komme væk fra Jantelovs-danmark.

Jeg vil ønske trådstarteren held og lykke med turen hvis han/hun altså ikke er blevet frataget modet efter de reaktioner der har været her.

Go for it!

Mvh

Ragdoll (Portugal)

PS. At tage til udlandet som førtidspensionist er ikke hverken ulovligt eller så svært og uoverstigeligt et projekt som man kunne tro her. Retten til at tage førtidspensionen med til udlandet har intet med kommunen at gøre og kommunen har ikke krav på nogen forklaring på hvorfor man vil flytte, og ej heller pensionsstyrelsen spørger hvorfor.
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 09:29   #56
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...r.html?forside
http://www.tvsyd.dk/artikel/114497:V...ger-om-pension


behøver jeg og sige mere og som kommende FP, forstå jeg ikke man kan have overskud til at studere og tage til USA.
Så burde man også have krafter til at tage et fleksjob
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 10:00   #57
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...r.html?forside
http://www.tvsyd.dk/artikel/114497:V...ger-om-pension


behøver jeg og sige mere og som kommende FP, forstå jeg ikke man kan have overskud til at studere og tage til USA.
Så burde man også have krafter til at tage et fleksjob
Personligt ville jeg heller ikke kunne dyrke en så fysisk sport som basketball, men da jeg ikke kender alle enkelthederne i trådstarterens sygehistorie, kan jeg heller ikke dømme vedkommende på det område.

Jeg har opfattet ansøgning om scholarship, som at trådstarteren så på en mulighed for at få en opholdstilladelse, men det kan han/hun ligeså godt få på grundlag af at han/hun er økonomisk sikret.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 10:55   #58
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Men det der kan undre mest, er, at det er en tidligere sagsbehandler(måske sagsmishandler) ved kommunen der straks fordømmer en førtidspensionist fordi h*n stiller nogle uklare spørgsmål
Vedkommende(og andre) forsvarer sig så med, at der IKKE var skrevet ,,,se,,, i indlægget men der var jo heller ikke skrevet ,,,spille,,, -så ja, et tydeligt eksempel på hvordan "soldatertiden" hænger ved, eller bliver betalt af KL


.
Det undrede jeg mig også meget over... var nok ikke lige der jeg ville lægge mine penge for rådgivning hvis jeg stod og overvejede at flytte til udlandet...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 11:10   #59
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Ved et møde hos min sagsbehandler kom jeg til at nævne at jeg da gerne ville være frivillig i Afrika...uha da, et blik jeg fik...LOL

Til emnet....det kan egentlig ikke bringe mit *** i kog at en førtidspensionist kunne tænke sig at tage til USA og studere lidt. Men jeg kommer lidt i konflikt med mig selv når der både skal studeres og spilles bold. Man kan kalde det mistænksomhed eller undren...men i hvert fald syntes jeg det ville være en pæn ting af opretter at fortælle hvad årsagen til pensionen faktisk er.

Jeg er da ikke bleg for at indrømme at hvis man både kan studere og spille bold...så er man måske ikke mere syg end at man må blive her og yde sit til det danske samfund?? Ikke at man så for evigt er udelukket fra at tage til udlandet...men så blir det bare på andre vilkår.

Så altså....til opretter, vend da tilbage og oplys os...jeg tror der sidder et par stykker eller 3 som gerne vil vide hvorfor, hvordan og hvornår...;-)
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 11:27   #60
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Så altså....til opretter, vend da tilbage og oplys os...jeg tror der sidder et par stykker eller 3 som gerne vil vide hvorfor, hvordan og hvornår...;-)
Når man spørger her på K10 bestemmer man selv hvor meget man vil oplyse...
De par stykker eller 3 som gerne vil vide hvorfor, hvordan og hvornår har ikke krav på at få noget som helst at vide...de kan jo bare holde sig ude af tråden hvis de ikke kan besvare spørgsmålet korrekt...

Hvad de jo nemt kunne alligevel ved at lægge de to links med alle regler på området...så hvorfor skulle trådstarteren oplyse mere...svaret er jo givet nu.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension