K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2012, 15:36   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
IMO så er hele denne diskussion da en fryd for dem på magten. Her er jo små soldater der udøver præcis deres gerninger..

Der peges fingre, der vurderes HVEM der er berettiget til førtidspension, der stilles spørgsmålstegn ved folks oprigtighed og der bliver gættet på, hvad personer fejler, og direkte handlet, rådet og vejledt derefter - uden overhoved at kende spørgeren....

Hvorfor står førtidspensionister ikke sammen i kampen om, at man ikke behøver at være noget nær død for at få pension, og hvorfor står man ikke sammen om at påpege og bevise, at der altså er mennesker med usynlige lidelser, der falder udenfor kategori mht fysisk udfoldelse og som altså har et jernhelbred.

Pensionister rejser også. Om turen går til Mallorca eller om den går til Thailand eller USA er da fuldstændig ligegyldigt, de skal jo ikke løbe der hen. Men sidder på deres flade røv indtil de står i lufthavnen - hvor er udfordringen i det?
Om folk maler carport, slår græs, maler hus eller spiller en omgang basket, hvorfor gå så meget op i det??

Hvad med Benny Gerhard herinde og 'retten til at have et liv'???

Vi skal da stå sammen!!!!! Sgu da ikke stå på nakken af hinanden af bare iver for at få pillet sidemanden ned og gjort ham til et 'problem for systemet''...........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 16:10   #32
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
IMO så er hele denne diskussion da en fryd for dem på magten. Her er jo små soldater der udøver præcis deres gerninger.. gad vide hvad du mener her.... jeg vil nok betakke mig for at blive kaldt en lille soldat der udøver noget som helst.. ja jeg blev ret så stødt da jeg læste det... både på egne vegne.. men også på alle de andre som har svaret i denne tråd

Der peges fingre, der vurderes HVEM der er berettiget til førtidspension, der stilles spørgsmålstegn ved folks oprigtighed og der bliver gættet på, hvad personer fejler, og direkte handlet, rådet og vejledt derefter - uden overhoved at kende spørgeren....

Hvorfor står førtidspensionister ikke sammen i kampen om, at man ikke behøver at være noget nær død for at få pension, og hvorfor står man ikke sammen om at påpege og bevise, at der altså er mennesker med usynlige lidelser, der falder udenfor kategori mht fysisk udfoldelse og som altså har et jernhelbred.

Pensionister rejser også. Om turen går til Mallorca eller om den går til Thailand eller USA er da fuldstændig ligegyldigt, de skal jo ikke løbe der hen. Men sidder på deres flade røv indtil de står i lufthavnen - hvor er udfordringen i det?
Om folk maler carport, slår græs, maler hus eller spiller en omgang basket, hvorfor gå så meget op i det??

Hvad med Benny Gerhard herinde og 'retten til at have et liv'???

Vi skal da stå sammen!!!!! Sgu da ikke stå på nakken af hinanden af bare iver for at få pillet sidemanden ned og gjort ham til et 'problem for systemet''...........
Gad vide om vi læser det samme...

Og som jeg læser de forskellige indlæg, så er der ikke et af dem hvor du skriver de går i selvsving der taler dem der sidder på magtens sprog...

Selvfølgelig så rejser pensionister.. men det er jo ikke det der er problemet..

Trådstarters spørgsmål:
Citat:
Ville høre rent praktisk om jeg kan/må tage min ftp efter nye regler med til USA. Hvis jeg er så heldig at kunne skaffe et free scholarship!
Så kommer der et par svar... som jeg læser dem.. ikke fordømmende .. men realistiske svar.. som sætter spørgsmål ved om vedkommende kan klare det..
Det er jo ikke en ganske alm rejse som turist.. men et studium..

Derefter så bliver vi belært fra din side om at trådstarter har højtflyvende og urealistiske planer.. og at de få indlæg der kom med svar gik i selvsving..

Vi er alle ganske alm mennesker herinde, langt de fleste af os er syge på en eller anden måde ....

Vi er ikke fysiske diagnoser imod psykiatriske diagnoser..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011

Sidst redigeret af Lunasdatter; 07-01-2012 kl. 16:20.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 17:11   #33
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Luna, i mine øjne er det dig der spinner tingene ud i et selvsving, hvor det slet ikke behøver at være eller hører hjemme.

Vi kan gisne om alt muligt fra nu af og til dommedag - men først når trådopretter vender tilbage til sin tråd og kaster lidt lys over sagen og indgår i debatten, ved vi noget.

Lige nu ved ingen noget. Dog behøver man ikke piske en stemning om selvsving frem....det eneste selvsving, jeg ser i denne tråd, er det du står for. Så ro på selv, ikk
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 17:31   #34
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Luna, i mine øjne er det dig der spinner tingene ud i et selvsving, hvor det slet ikke behøver at være eller hører hjemme.

Vi kan gisne om alt muligt fra nu af og til dommedag - men først når trådopretter vender tilbage til sin tråd og kaster lidt lys over sagen og indgår i debatten, ved vi noget.

Lige nu ved ingen noget. Dog behøver man ikke piske en stemning om selvsving frem....det eneste selvsving, jeg ser i denne tråd, er det du står for. Så ro på selv, ikk
Tak skal du ha andepigen og som du da kan sige det ..

Vi læser og opfatter vel tingene som vi selv vil.... Du kunne se et SE i trådstartes indlæg ang basket... et SE som ikke stod nogen steder...

Og lige for en ordens skyld.. så har jeg slet ingen ting imod de der har en psykiatrisk diagnose .. og jeg ser ingen "piske en stemning op"... hvis du læser og tolker det sådan... tja...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 18:50   #35
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg forstå faktisk ikke nogen kan blive gal over disse indlæg
for at modtage pension, så skal ens arbejdsevne være ubetydelige
så er det lige meget om det fysisk eller psykisk eller begge

der er massiv fokus på at hvis man har fået en del af sin arbejdsevne tilbage
så skal man i fleksjob eller revalidering.

så hvis man kan tage til US og tage en uddannelse
så er det vil også realistisk at man kan tage et fleksjob på 12.5 time om ugen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 19:46   #36
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
...Vi skal da stå sammen!!!!! Sgu da ikke stå på nakken af hinanden af bare iver for at få pillet sidemanden ned og gjort ham til et 'problem for systemet''...........
Det er ikke nemt at kæmpe sig ud af krisen, som er mere eller mindre et helt nyt fænomen for de fleste danskere.

Min tillid til danskere allerede før krisen har været sådan set på 50/50 men nu er den næsten på 0 plan, fordi folk står ikke sammen, er på nakken af hinanden af bare iver for at få pillet sidemanden ned og gøre ham til et 'problem for systemet''...........

Sidst redigeret af Karo; 07-01-2012 kl. 20:21.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 22:47   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@Karo, eller måske er det janteloven.....??

Der er bare sjældent noget der er dejligt og positivt. Aldrig noget med, woooow en spændende ide...hvordan vil du fører den ud i praksis, det lyder dejligt, tror du du kan, er der nogen der kan hjælpe dig...har du styr på dit shit osv osv...

Næææ nej, folk har kun øje for det negative og kan kun ridse problemstillingerne op, og så liiige toppe den med den sædvanlige ''det lyder underligt hvis du er førtidspensionist'' - tja, og så smuttede trådstarteren.....

Jeg ville da gerne have hørt historien.

Og krise kan man vist lige så godt vænne sig til, for så snart man står med førtidspensionstilkendelsen i hånden, så er man åbenbart mere alene end nogensinde. Med mindre man har et mere 'legalt' spørgsmål der støtter op om at arbejdsevnen som udgangspunkt er 0 og at man højest kan rejse med DSB med solen i ryggen og støtteperson, for at være en 'rigtig' førtidspensionist, der ikke generer nogen med deres vanvittige drømme......for drømme er bestemt IKKE for pensionister, for så passer man ikke i kassen af ****.

Ak ja, mit program om Syrien hvor blodet flyder i gaderne, er jo intet i sammenligning med et slag basket.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 23:21   #38
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
@Karo, eller måske er det janteloven.....??

Der er bare sjældent noget der er dejligt og positivt. Aldrig noget med, woooow en spændende ide...hvordan vil du fører den ud i praksis, det lyder dejligt, tror du du kan, er der nogen der kan hjælpe dig...har du styr på dit shit osv osv...

Næææ nej, folk har kun øje for det negative og kan kun ridse problemstillingerne op, og så liiige toppe den med den sædvanlige ''det lyder underligt hvis du er førtidspensionist'' - tja, og så smuttede trådstarteren.....

Jeg ville da gerne have hørt historien.

Og krise kan man vist lige så godt vænne sig til, for så snart man står med førtidspensionstilkendelsen i hånden, så er man åbenbart mere alene end nogensinde. Med mindre man har et mere 'legalt' spørgsmål der støtter op om at arbejdsevnen som udgangspunkt er 0 og at man højest kan rejse med DSB med solen i ryggen og støtteperson, for at være en 'rigtig' førtidspensionist, der ikke generer nogen med deres vanvittige drømme......for drømme er bestemt IKKE for pensionister, for så passer man ikke i kassen af ****.

Ak ja, mit program om Syrien hvor blodet flyder i gaderne, er jo intet i sammenligning med et slag basket.
Det er mere bekvemlighed, mangel på respekt og egoisme. Janteloven? ja, også det, især misundelse.

Det, at mange danskere vil realisere sine drømme og sig selv på et fremmed jord (USA ) er ikke på grund af at Danmark er for lille, men på grund af at de få ikke lov til det i DK.

Hvor der ingen spontanitet findes, findes der ingen glade. Lykken og glade er ikke det samme. Glæden er lykkens næring. Er man ikke glad kan man ikke være lykkelig.

Du kender det godt: “ at få spoleret sin glade ved noget”….

Engang børn få lov at være børn, fordi de skal opføre sig som små soldater men der findes ikke noget som er mere livsbekræftende end en pip var et glad børn og vov fra en glad hund.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 23:28   #39
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersand10 Se meddelelser
Ville høre rent praktisk om jeg kan/må tage min ftp efter nye regler med til USA. Hvis jeg er så heldig at kunne skaffe et free scholarship!

Så ...
Der er skrevet en masse ævl i den her tråd...her er det rent praktiske svar du beder om...uden ævl...

Hvis du kan få ophold i USA så kan du tage din pension med når du flytter, hvis du opfylder nogen enkle regler du kan få oplyst på borgerservice...

Der behøver ikke være lavet specielle aftaler for at tage pensionen med til udlandet... men hvis der er en aftale går de ud på sygesikring og at skatten af pensionen skal betales i DK, hvis der ingen aftale er får du måske hele pensionen med og skal betale skatten i bolandet hvis du flytter dertil... (vi snakker om ny pension 2003 regler )
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 07-01-2012 kl. 23:36.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 01:20   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
........................og lige præcis i USA er der indgået socialsikringsaftale hvilket betyder at dansk førtidspension kan medtages UDEN begrænsninger.

Det er kun gammel førtidspension før 2003 og folkepension er bliver berørt af aftalerne, da div tillæg IKKE kan eksporteres og man derfor KUN kan få grundbeløbet med sig.http://www.sm.dk/Ministeriet/Interna...enskomsten.pdf
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension