K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2017, 13:24   #161
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153551
"Jobcentret i kommunen skal udarbejde en jobplan i dialog med den ledige med det formål at opnå enighed om relevante konkrete beskæftigelsesmål, og hvilke aktiviteter der leder frem til dette.

Dette er ikke til hinder for, at jobcentret kan lave et udkast til jobplan, inden dialogen med den ledige.

Det har ikke betydning for gyldigheden af jobplanen, om den ledige formelt har accepteret planen med sin underskrift."

________________

" Stk. 7. Når der er udarbejdet eller revideret en »Min Plan«, gør jobcenteret planen og tilbud samt eventuelle test og andre aktiviteter heri tilgængelige for personen digitalt via Jobnet.

Stk. 8. Personer, der er omfattet af § 1, nr. 1, 2 og nr. 12, og som vurderes åbenlyst uddannelsesparate, har pligt til at gøre sig bekendt med og kvittere for tilbud, eventuelle test og andre aktiviteter i »Min Plan« digitalt på Jobnet. "
(nr 1, 2 og 12, er folk på dagpenge, jobparate på kontanthjælp og uddannelsesparate på uddannelseshjælp).
Mon ikke det bare er jobnet der ikke er sat op til, at kunne skelne?

"Stk. 9. Når »Min Plan« er udarbejdet eller revideret for personer, der er omfattet af § 1, nr. 3 -14, bortset fra personer omfattet af nr. 12, som vurderes åbenlyst uddannelsesparate, skal planen udleveres eller sendes til personen via brev og sendes endvidere som digital meddelelse på Jobnet.dk, jf. lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 10 a, stk. 2. Personen kan kvittere for plan og tilbud ved at kvittere på Jobnet.dk, underskrive og returnere en kopi til jobcenteret, eller sende besked med digital post om, at personen har modtaget og læst plan og tilbud. "

Her lyder det som en "kan" ting, for de resterende grupper, så at sige.

Fundet i http://www.socialjura.dk/content-sto...-2016/#c108155 kapitel 6, §52

----

Man kan også sige, at der sådan set ikke står hvad der sker, hvis du IKKE underskriver den. Og de må ikke sanktionere, uden at have oplyst om det.
Så jeg tænker at det med at godkende "min plan", netop er så du selv kan læse den igennem, og komme med indsigelser.
Og hvis du så ikke har indsigelser, kan du godkende den
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2017, 13:32   #162
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Nu har jeg modtaget flere planer i min plan men havde ikke den mindste mulighed for at afvise, kun muligt at acceptere.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2017, 13:33   #163
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Nu har jeg modtaget flere planer i min plan men havde ikke den mindste mulighed for at afvise, kun muligt at acceptere.
Men i stedet for at acceptere, kan man skrive til sin sagsbehandler, hvad man er uenig i
Så bør sagsbehandler vel kunne rette i det, så der kommer en version man kan/vil acceptere
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2017, 13:42   #164
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Men man skal have accepteret inden en bestemt dato og hvis sagsbehandleren ikke har nosset sig færdig til at rette, hvad sker der så hvis man ikke har godkendt planen?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2017, 13:44   #165
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Men man skal have accepteret inden en bestemt dato og hvis sagsbehandleren ikke har nosset sig færdig til at rette, hvad sker der så hvis man ikke har godkendt planen?
Jeg har op til flere gange oplevet, at ved et tilfælde, opdage at der var en jobplan jeg skulle have godkendt.
Det er der ikke sket noget ved.
Og når jeg har spurgt daværende sagsbehandlere, har de altid bare slået det hen, som noget der ikke var så vigtigt.
Så de gange jeg har gjort det for sent, er der ikke sket noget
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2017, 18:54   #166
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det tror jeg er fordi du er i syge systemet, hvis man "bare" er arbejdsløs risikerer man at miste sine dagpenge og vel også kontanthjælp hvis man er kontanthjælpsmodtager.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2017, 22:17   #167
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153551

Man kan også sige, at der sådan set ikke står hvad der sker, hvis du IKKE underskriver den. Og de må ikke sanktionere, uden at have oplyst om det.

Så jeg tænker at det med at godkende "min plan", netop er så du selv kan læse den igennem, og komme med indsigelser.

Og hvis du så ikke har indsigelser, kan du godkende den

Jeg har også prøvet dette flere gange før.

Mht "indsigelser" er der skrevet inde på jobnet.dk under "Vejledning", en masse
standart skrivelse, jeg ved det godt, men kunne de for fanen så ikke skrive præcist
hvad man som borger er forpligtiget til iht en Jobplan.

F.eks at hvis man ikke er enig i at det man aftalte til det personlige møde, ikke
er skrevet i Jobplanen, hvordan skal man så forholde sig...

"Klagemulighed
"Hvis du vil klage over jobcentrets afgørelser efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats,
skal du gøre det inden 4 uger. ...." skrevet 2 gange...



Jeg har gjort skriftlig opmærksom på at jeg ikke er enig og at jeg vil klage inden 4 uger efter...

Og der står også skrevet inde på jobnet.dk *

" Min plan: Din sagsbehandler har oprettet en ny plan til dig. Du skal læse og kvittere for den inden tirsdag den 3. okt. 2017 "

"Du skal have læst alt i din plan inden tirsdag den 3. okt. 2017 og kvittere for, at du har læst nederst her på siden.

og i den mail jeg modtog:

"Husk at kvittere for din plan"
"Husk at læse din plan og kvittere for, at du har læst den."

Der står intet om at jeg skal "underskrive" eller "godkende" den...

Hvis jeg klikker på "JEG HAR LÆST MIN NYE PLAN" hvordan kan det så gælde
som en underskrift ?

Ved godt at nogle logger ind med NemID, som er gældende som en "underskrift" der gør jeg om mange andre ikke, jeg har et Brugernavn og adgangskode.

Hvis jeg ikke hører fra dem i morgen inde aftenstid, må jeg skrive til dem igen...

Og mange tak for Jeres input
.

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2017, 22:21   #168
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Det tror jeg er fordi du er i syge systemet, hvis man "bare" er arbejdsløs risikerer man at miste sine dagpenge og vel også kontanthjælp hvis man er kontanthjælpsmodtager.
Altså jeg var syg på kontanthjælp/uddannelseshjælp i 5 år, så 2 år i ressourceforløb, og nu, efter jeg er visiteret til fleksjob, er jeg på ledighedsydelse.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2017, 23:03   #169
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
OBS! Oplysninger til Borgerne i Samfundet (københavn).

Søndag d 1 okt 2017. OBS!

Andre her, der som mig også har modtaget en ulovlig afgørelse ffra faglig koordinator Hxxxx xxxxxx ?

En afgørelse hvor der åbenlyst lyves og hvor der åbenlyst ikke vurderes
ud fra hvad din læge har beskrevet i din statusattest LÆ 125 eller LÆ 265 ?

Er du også træt af disse ulovligheder ?

Så skriv en Privat Besked til mig, så kan vi sammen sende en klage over denne
person til BIF, Tilsynet og Ombudsmanden.

Kunne også være interesant at finde ud af hvor mange ulovlige afgørelser og direkte løgne
som faglig koordinator Hxxxx xxxxxxx har sendt ud gennem tiden...

Hvis I vil være anonyme er det ok med mig. Jeg er ikke anonym, jeg har nemlig ikke noget at
skamme mig over og har en ren samvittighed.


Mvh Kim Osbøl
FB gruppe: Jobcenter Lærkevej JKI - Center for Jobindsats.
Youtube kanal: https://www.youtube.com/user/Kimtemp
Forløb siden 5 april 2017 på K10: http://www.k10.dk/showthread.php?t=35157

Sidst redigeret af Kio; 01-10-2017 kl. 23:06.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2017, 18:20   #170
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Mandag d 2 okt 2017. Vedr "JEG HAR LÆST MIN NYE PLAN"




.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension