K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2013, 17:55   #1
bettemus,1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2013
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 4
Styrke: 0
bettemus,1 er ny på vejen
rådighedsbeløb

hej
hvad forlanger guldborgsund kommune at vi skal have i rådighedsbeløb når vi er på både den nye og gamle førtidspension og har et barn på 11 år
bettemus,1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 17:57   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de forlanger ikke noget, er det fordi du skylder i skat og de trækker dig?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 18:10   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er skat der inddriver penge fra Jer så er det ca 9740,- når I er to voksne.. og 2890,- for et 11-årigt barn.

Når I skal beregne de beløb, er det jeres samlede indtægt incl boligsikring børnepenge osv.

De faste udgifter der så kan trækkes fra det beløb er huslejen, varmeudgift, el, og vand.

Alle andre udgifter kan ikke regnes med, de skal betales for rådighedsbeløbet.

Hvis det er i forbindelse med ansøgning af enkeltydelse går de ud fra et langt mindre rådighedsbeløb.. ved at for en person med et barn ligger den ofte omkring de 3000,-
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 18:23   #4
bettemus,1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2013
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 4
Styrke: 0
bettemus,1 er ny på vejen
mange tak for dit svar det gælder om enkelydelse
bettemus,1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 08:57   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vil lige indskyde i forlængelse af Pips svar, at de nu også godtager udgift til fx internet når man har barn i skole.
Det er de færreste børn der kan være uden internet, da der er forældre og elev intra - samtidig bliver det også et krav fra 2014 om, at alle skal kunne klare deres regninger mm over nettet.

Så udgifter til internet kan du også skrive på.

Når det gælder enkeltydelse MÅ DE IKKE regne jeres børnechek mm MED i beregningerne - de penge er øremærket jeres barn!

Så når du søger, skal det IKKE med i budgettet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 09:00   #6
bettemus,1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2013
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 4
Styrke: 0
bettemus,1 er ny på vejen
mange tak for svaret det var nyttigt
bettemus,1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 09:09   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vil lige indskyde i forlængelse af Pips svar, at de nu også godtager udgift til fx internet når man har barn i skole.
Det er de færreste børn der kan være uden internet, da der er forældre og elev intra - samtidig bliver det også et krav fra 2014 om, at alle skal kunne klare deres regninger mm over nettet.

Så udgifter til internet kan du også skrive på.
Hvor har du det fra.. jeg fik afslag på at tage det med sidste år, så kan du finde noget at henvise til vil det være en stor hjælp..
Jeg fik besked på at jeg bare kunne tage bussen ind til biblioteket hver dag, hvor der var fri adgang.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 09:38   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det står sort på hvidt i min godkendelse af udgifter i forbindelse med enkeltydelse (for mit vedkommende tandlægehjælp).

De lagde vægt på, at der var børn i hustanden der dagligt brugte nettet i forbindelse med skolearbejde - og jeg ved flere herinde også har fået det med i budgettet. Ikke at det er den største udgift, men alligevel, værd at tage med.

Det bliver mere og mere normalt at have internet, og fra 2014 er de fleste jo tvunget til at have internet, og mangel ældre, syge og handicappede kan jo ikke ''bare'' tage på biblioteket - men børn SKAL have adgang til nettet ellers er de jo rimelig hægtet af mht skolen, ugeplaner, nationale tests (prøver)mm

Så det gælder nok bare om at argumenterer godt for sagen og påpege vigtigheden - i min egen sag var det så sagsbehandleren der sagde den skulle med i budgettet.

OM der er forskel eller om nogen kommuner er mere sindssyge end andre, tør jeg ikke sige noget om, men tag den da med som udgift.
Der er også mange der får godkendt sådan noget som antenne og almene telefon abonnementer (ikke forbruget - kun abonnementet) når der er børn i husstanden.
Andre får afslag. Men derfor skal man da sætte det på alligevel, man KAN jo være en af dem, hvor det går igennem.......der er jo ikke noget at tabe på det, men alt at vinde.

De sidste 8-9 sager hvor jeg har hjulpet med budget i forbindelse med enkeltydelse, er nettet godkendt som udgift.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 10:13   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så udgifter til internet kan du også skrive på
Hvad så med licens som man jo er tvunget til at betale når man har internet... det hænger jo ligesom sammen !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 16:57   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Så er det bare min kommune der er dum.... argumenterede præcis som du skriver, for man kan ikke undvære det med skolebørn i husstanden.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension