K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2010, 10:26   #1
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Angry Jeg vil være glad, mine børn savner mig..

Det er godt nok hårdt det her.

Jeg tænker om A38. ymerparagraffen kan bruges på mig. Jeg er på kontanthjælp men "kontraindiceret" kommer til at stå i min satusrapport.

Jeg fik en fødselsdepression for 24 år siden. Den blev i mine øjne aldrig behandlet, fordi medicin var forbudt på Stolpegården og gruppeterapi var vejen, jeg blev efter 20 uger sygere og sygere og endte på Bispebjergs lukkede afdeling.

Nu har jeg min depression nr. fem og har det meget dårligt - ligger i min seng og græder og græder.
Jeg er aldrig blevet helt rask. Jeg har fået: Risperdal, Orap, fluanzol. Så kom de nye antidepresiva, der har jeg prøvet Fontex, Zoloft, Effexor i maaange år, de blev for en måned siden erstatteet af cymbalca og Lithium. Jeg har nu ligget totalt forstenet og tom i følelser og hoved min seng i 2 1/2 måned.

Cymbalta blev skiftet ud, og nu har jeg i tre dage fået Noritren, dem jeg fik her på tredjedagen kastede jeg op igen. Jeg græder og græder og græder. Jeg har en livslede uden lige, jeg er træt af at kæmpe. I går skar jeg i mig selv.
Er der nogen, der har efraring med Noritren? Jeg tænker også meget på elektrochock, jeg er ikke det mindste bange for det - tænker kun på at få hovedet oven vande, så jeg kan se mine børn. Er det nogen, der har erfaring med ECT (elektrochock).

Jeg har været i flere individuelle forløb af svingene kvalitet. Jeg har fået vendt incest og alkoholisme og alle de svigt, det medfører.
MEN selvom traumer er vendt og drejet og skreget er de der endnu. Og de forsvarsmekanismer man laver for sig selv i løbet af barndom/ ungdom for ikke at mærke smerten og angsten igen, gør at kærlighedsliv er håbløst, for han kunne jo forlade mig. Men inden jeg får mærket tanken til ende, ER jeg gået.
Konitiv terapi er godt for mig, jeg går hos en psykiater på fjerde år, der hedder Jens Krabbe og han er en gammel og meget vis man, jeg samarbejder så godt med.

Jeg græder hele tiden i går skar jeg i mig selv og jeg er bange for mig selv.
Jeg tror, at vis man har detelektrochock, jeg er ikke det mindste bange for det - tænker kun på at få hovedet oven vande, så jeg kan se mine børn. Er det nogen, der har erfaring med ECT (elektrochock)

Hanna
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 10:56   #2
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
sender lige et par 1000 kram



til DIG, for dem trænger du vist i høj grad til!


har ikke lige tid til at læse alt omkring dig lige nu,
men vender tilbage senere!




Har du snakket med din psykiater vedr. elektrochock??
måske han har professionelle erfaringer ang. det?
eller ved hvem der har!

Har du nogen, du kan kontakte? familie, læge ja hvem som helst,
du må IKKE være alene med tankerne, og lysten til at skære i dig selv!!!!
Har du fortalt det til nogen, at du stadig har det sådan??
Der skal bankes i bordet, det er IKKE OK, at du skal gå rundt og ha' det SÅ
dårligt! Hvis ikke du er HELT ÅBEN omkring det (tankerne, humøret m.m.),
til dem, du kontakter (har kontakt til) skal du være det NU!!!



Ang. ETC elektrochock:
Kender jeg til det på den måde, at min mands mormor, var så langt ude i en depression,
så hun til sidst fik electrochock, først tænkte vi da godt nok lige,
det var en uhyggelig måde, at behandle mennesker på...
...men, men må indrømme, at i hendes tilfælde hjalp det så meget,
at det var det hele værd!
Hun fik humøret og livslysten tilbage på så kort tid, at vi stod måbende tilbage,
men det var jo bare dejligt!

om du kan have gavn af det, kan jeg ikke udtale mig om,
men i hvert fald, skal du ha' fat i nogen, der kan hjælpe dig... NU!!


Skriv endelig her inde, alt hvad du orker, der skal nok komme flere svar!


Kram

Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 10:57   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hanna

Jeg føler bare så meget med dig

Vil anbefale dig et natur præparat der hedder:
"perikon" som er fra solaray mener jeg....

der kan man tage det der skal til - jeg nøjes f.eks med 1 i døgnet og er bare blevet så glad Nogen andre jeg kender tager 3 og får det så dejligt, selvom de rent faktisk har dybe depressioner.
De har alle prøvet (ikke jeg) "lykkepiller" men er så glade for dem her, fordi man ikke bliver afhængig af dem og man kan føle livet og især glæden.

De ligger vist på ca.100 kr for 100 stk....det kan da ikke skade....

Ønsker dig mere glæde i livet
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 11:23   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Hanna
Vil anbefale dig et natur præparat der hedder:
"perikon" som er fra solaray mener jeg....
Jeg vil IKKE anbefale dig at kaste dig ud i forsøg med Perikon-præparater. De er beregnet på nedtrykthed og lettere depressive tilstand.
Selvfølgelig findes der personer der har glæde af disse præparater, men det er langt fra sikkert at det gælder dig så syg som du er.
Hvis du ønsker at forsøge dig med naturpræparater skal det ske i samråd med din psykiater, da de kan påvirke den medicin du tager.

Du må for alt i verden ikke finde på at holde op med din medicin uden tæt kontakt med psykiater.
Du kan få det EKSTREMT dårligt.

Lige nu skal du forsøge at lade være med at tænke på ymerparagraffen og alt andet i forbindelse med Jobcentret.

Mit allerbedste råd til dig er, at du ringe efter en taxa, tager nogle sko på og en frakke ud over hvad du så end har på af tøj nu, og så kører til psykiatrisk skadestue.

Jeg tror, at du er oplagt kandidat til ETC. Nu har det efterhånden vist sig, at du ikke har den ønskede effekt af medicinsk behandling, og det er et tungtvejende argument i den henseende.
En anden mulighed er, at du skifter medicin igen-igen. Men det skal set med mine øjne også foregå under en indlæggelse, da det jo er en hård omgang.

Min psykiater arbejder ud fra formodningen om at jeg er bipolar type 2 som du. Jeg er snart trappet helt ud af Efexor (fy for en omgang - seponeringssymptomer sucks!), fordi det menes, at visse antidepressive midler har en uhensigtsmæssig indflydelse på stemningssvingningerne ved bipolare lidelser.
Jeg er nu på 300 mg. Seroquel (antipsykotisk/stemningsstabiliserende) og 275 mg. Lamtotrigin (stemningsstabiliserende antiepileptika) som jeg stadig trapper op i.

Jeg kan godt huske, at en sagsbehandler foreslog indlæggelse for en måneds tid siden, og at du afviste det blankt. Men Hanna; du har fået det dårligere!

Du bør IKKE være hjemme som du har det nu. At du er i medicinændring kan sagtens have indflydelse på at du har fået det dårligere - det er jo desværre en bivirkning der kan opstå i starten.
Derfor vil det være hensigtsmæssigt, at du er indlagt indtil medicinen er stabiliseret - hvis de altså finder det mere hensigtsmæssigt end at iværksætte ETC-behandling.

Jeg har selv været cutter (skåret i mig selv). Og det i HØJ grad. Det er STÆRKT vanedannende, og det er endnu et argument for, at du bør indlægges mens du har det så dårligt her.

Jeg har selv flere indlæggelser på psykiatrisk afdeling bag mig, og jeg kender godt overvejelserne omkring indlæggelse. Det er jo ikke ligefrem det man ønsker sig - men jeg ved også, at der er situationer hvor det er det rigtige.
Og jeg vil mene, at dette er en af dem.

Der er tilknyttet socialrådgiver til psykiatrisk afdeling, og denne vil kunne tage hånd om kontakten til Jobcentret. Så vil du ikke skulle bekymre dig om det.

Hvad siger du til min smøre her?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 11:35   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Åhe nej, det bare SÅ! øv at have det så skidt.

ØV ØV ØV



Har du ikke en god veninde ell der kan holde dig lidt ved selskab? Det er GULD værd at have sådan en, og de rigtig gode af slagsen er altså ligeglade med at du ikke har været i bad den sidste måned, at opvasken står og flyder fra den sidste uge, og at du bare ligger i sengen og tuder.

Sådan en har jeg selv, hvad jeg gjorde før jeg lærte hende at kende gad jeg nok vide, jeg vil helst ikke leve uden.

Lige lidt flere dem har du hårdt brug for
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 11:47   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-kan desværre kun tilbyde dig mine inderligste ønsker og håb om at du finder lykken igen.

Håber du kan bruge nogle af de kloge ord, der er sagt af de øvrige ærede medlemmer herinde og ja, du har brug for hjælp -NU!

Dernæst en stille bøn fra mig til dig:
DROP DET DER MED AT SKADE DIG SELV -pleeeease

Husk, du er et helt unikt menneske

Ville ønske jeg kunne sidde hos dig lige nu og kramme dig og fortælle dig hvor meget værd du er for alle

Giver dig lige linket: http://www.livslinien.dk/ -bare fordi
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 11:54   #7
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
På med sko og en jakke og evt ta en hånd og lad denne følge dig tl paykiatrisk afdeling....
Nu ved jeg ikke om du har haft nogle gode oplevelser med afdelingen ..vi er jo alle forskellige ...men jeg tænker altid det er et sted jeg kan komme over så jeg kan få det bedre ...lad vær med at trække smerten ud.

ja jeg er på noritrin og har god gavn af det har selv en svær kronisk depression.Har ikke oplevet så mange bivirkninger som feks effexor.
får 350 mg.

jeg har set mennesker der nærmest har danset ud af psykiatrisk afdeling efter 21 electrochock...

men har også oplevet mennesker der har fået 75 og ikke har haft nogle gavn.

nu er det hvad jeg har set ..vi er alle forskellige og VIGTIGT : snak først med en psykiater!!!

men hvor jeg føler med dig ..i disse dage har jeg det rigtig skidt og det gør ondt at læse hvordan du har det ..jeg håber VIRKELIG du skaffer noget hjælp ..brug ordene : til psykiatrisk afdeling,, og få hjælp til at komme derover.

Det er så svært for man kan ikke se solen for alle skyerne ..og når man har det skidt som dig kan man ikke forestille sig i sit hovede at man kan få det godt igen ..men det KAN du..!!

du skal have noget hjælp og en masse kram


håber det bedste for dig

Du er ikke alene.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 13:28   #8
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Som flere andre vil jeg stærkt råde dig til at opsøge psykiatrisk skade stue. Det er bestemt ikke nu, du skal være alene og forsøge at kæmpe dig alene igennem det her.

Jeg er på Noritren og har haft en lidt skiftende effekt af det... Men det har jeg på samme tid også haft af stort set alle andre præperater. Uheldigvis tager det jo tid, før det virker optimalt. Måske skal du være indlagt i denne periode, så du ikke får gjort yderligere skade på dig selv.

Jeg har ingen egne erfaringer med ETC, men jeg har set både gode og knap så gode resultater som professionel på psykiatrisk afdeling. Men det kan jo nok kun komme på tale efter en vis mængde observation. Så endnu engang er der noget, der bestemt taler for en indlæggelse.

Jeg ved, det er utrolig svært at erkende, man har behovet for at blive indlagt - har selv kæmpet indædt imod indlæggelser tidligere. Og ville helt ærligt nok gøre det igen, hvis jeg stod overfor det. Men i din situation synes det bare for risikabelt at tage chancen og blive hjemme.

Håber du har nogen, der kan overtage styringen og få hjulpet dig i den rigtige retning... Og hurtigst muligt!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 01:25   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hanna Vil bare høre hvordan det går dig, og så lige sende lidt flere
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 12:50   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hanna har det som LUM vil også gerne lige høre fra dig hvordan du har det

Håber det går bedre og at du har fået hjælp
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Egentlig burde jeg være så glad! FrkM Dit og Dat 9 04-10-2012 14:49
Mine børn er blevet såret af at se mig fuld. Hvad gør jeg ?!! Enteneller Alt det andet 53 12-05-2012 20:20
Tænk..at vågne hver morgen,,og være Glad helle4 Jeg har fået job. 21 03-11-2010 18:55
Tør jeg være glad msmv Spørgsmål ang fleksjob 5 14-10-2009 16:51
lægekonculent og mine børn pruttenQ34 Lægekonsulenternes Rolle 27 15-05-2009 16:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension