K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2012, 14:18   #21
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er §§ der siger at kommunen KAN (ikke skal) ændre din jobplan, når bla sådan noget her opstår.

Hvor og hvilken lov kan jeg ikke huske og orker ikke at lede efter det, det er lidt gemt så man skal læse skimme er ikke nok.

Men problemet er jo netop ordet KAN, de skal ikke, i min sag har BAN slet ikke kommenteret den side ag det, de godkender blankt at kommunerne ikke behøver hvis de ikke lige gider.

Men du kan jo spørge efter om din reva plan ikke kan ligges om (gør det gerne skriftligt) men du gør jo så klogt i at have noget fornuftigt at få den omlagt til

Vil de ikke, er de i deres gode ret til at sende dig på KHJ, og det er jo nu nok det der sker (det er sådan det er for de fleste) og det vil sikkert være fra den 1 det er den ydelse du skal leve af. I den forbindelse er det VIGTIGT at du husker at søge med det samme du har dok på at du ikke modtager anden ydelse, for du får altså først penge fra den dag du søger, dvs venter du med at søge til fx den 3 fordi du lige vil være sikker på at du ikke får reva længere, eller fordi det er weekend ell, så får du altså ingen ting for den 1 og 2.

Selv om at du er gift og bor i hus eller ejerlejlighed, er der altså en chance for at du kan få lidt, om du kan og hvor meget, bygger på en konkret udregning, så for din egen skyld søg selv om at det ikke umiddelbart ser ud til du kan få.
Der ud over er der §34 lov om aktiv socialpolitik, der vil du muligvis kunne hente lidt, især hvis du ikke kan få KHJ, har du gode chancer.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 19:18   #22
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Jeg har lige været til møde med kommunen og min nye sagsbehandler. Der blev besluttet at revalideringen stopper, da jeg ikke kan gennemføre planen. Urealistisk. I min evaluering skrev jeg at jeg gik ned i tid.
Mit største spørgsmål går så ud på. Kan jeg få sygedagepenge igen med samme lidelse. Da min fagforrening mener at jeg har opsparret nogle mdr. op fra revalideringsperioden. Er dette korrekt. Håber I kan svare på det, da jeg er meget bekymret for min økonomi
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 20:29   #23
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nana M Se meddelelser
Hej ser frem til og håber at I søde mennesker kan hjælpe herinde. Kort resume af min historie. Jeg havde søgt om fleks. og fået afslag på trods af at alle mine behandlingsmuligheder var udtømte, samt at mine smerter er varige. Er gået væsentlig ned i tid efter en lang sygemelding, og efterfølgende mistede mit arbejde, da jeg ikke længere kunne varetage stillingen. Blev under forløbet erhversomplaceret, men dette hjalp heller ikke på at øge mine timetal. I afslaget kunne jeg læse at valget var mellem fleks og reval. Men kommunen valgte afslag på fleks og bevilling af revalidering, med plan om at jeg stille og rolig skulle øges i tid. På trods af min e. læge skriver at jeg ikke længere kan arbejde fuldtid og fleks er det mest realistiske for mig, samt at sociallægen skriver dt samme. Nu er det store spørgsmål, at jeg startede med 16 timer i revalideringen og planen er at jeg skal op på 18 foreløbig og senere hen i forløbet på 30, men har forsøgt og dette bevirker at jeg forværrer mine smerter. Jeg er bange for hvis jeg melder ud at jeg ikke kan komme op tid, så vil de stoppe revalidering. Jeg har opbrugt min sygedagpengeperiode. Hvad kan jeg risikere at der sker. Er meget ked af det og magter ikke noget mere. Håber nogle kan råde mig til noget eller hjælpe. Min økonomi hænger heller ikke sammen mere og vi sidder i eget hus, som vi skylder meget på.(((
Hvordan pokker kan de afvise flex efter en arbejdsprøvning der siger 16 timer ? Det ligner jo absolut en flexgodkendelse, for så bagefter at sige revalidering til fuld tid.

Jeg syntes godt nok at der er langt fra 16 timer til fuld tid, hvordan kan de overhovedet overveje fuld tid når arbejdsprøvningen viser 16 timer.

Hvor længe var du i arbejdsprøvning ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 20:58   #24
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
jeg var i arbejdsprøv. fra jan.2011. indtil oktober 2011 og efterfølgende reval.
har desuden været erhversomplaceret under forløbet. Men kommunen mente ikke at jeg var tilstrækkelig nok afklaret..... Men skal jeg tag og søge om sygedagepenge igen. Men er jeg berretiget til det, om jeg har optjent ret til sygedagpenge igen. ????
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskadekomstpension bevilget - på revalidering Mariba Alt det andet 5 20-08-2013 10:55
Afslag på Fleks :-( Dyrmose Spørgsmål ang fleksjob 5 19-06-2012 20:00
afslag på fleks lilleper Alt det andet 3 05-02-2011 16:30
kassetænkning og afslag på fleks hutti Hvordan forløb det da du søgte fleks? 17 23-08-2009 12:46
Afslag på fleks - hvad så?? Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 20 16-12-2008 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension