K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 18:18   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalmia Se meddelelser
Jeg blev sygemeldt den 30.maj 2009 (stress) og blev opsagt fra mit job fra den 1.okt.2009.
Den 9.juli 2010 blev min sygedagpengeperiode forlænget med 2x52 uger udvoer 30.juni 2010 iflg. § 27 stk.1 pkt.3.

Jeg har været til diverse scanninger i 2010 og 2011 via neurolog, som ikke rigtig har vist noget.
Jeg skal nu til undersøgelse for fibermyralgi den 15.nov.2011 hos Bente Danneskjold Samsøe, da jeg siden 2009 har haft smerter i ben og arme.


.......................................
Hvad gør jeg nu, hvor kommunen gerne vil afslutte min sag?
Når jeg læser ovenstående, så fik du forlænget 2x52 uger fra 9. juni 2010, korrekt? Hvis ja, er der så ikke ca. 7 måneder endnu tilbage til 9. juni 2012? Eller har de tænkt sig at stoppe før? Har de sagt hvorfor?

Er jobcentret orienteret om, at du skal til undersøgelse for fibromyalgi? Hvis ikke, så synes jeg du skal fortælle dem det...

Er ressourceprofil udarbejdet? Hvis de har tænkt sig at stoppe dine sygedagpenge "før tid", skal du have en partshøring. Det vil sige, at du skal partshøres i de akter, som de lægger til grund forud selve afgørelsen. Gad vide om de lige pludselig mener, at du er rask nok til at arbejde..

For at få et fleksjob skal alle andre muligheder såsom revalidering (hvis muligt) være afprøvet. Arbejdsevnen skal være 50 % nedsat.

Jeg kender selv en, der havde stress og depression i lang tid, men er kommet ud af det. Men som de andre siger, så er det arbejdsevnen (skal være varigt nedsat), de skal se på, ikke dine diagnoser. Din ressourceprofil er en vigtig ting, når de skal vurdere din arbejdsevne.

En god ting er at indhente aktindsigt hos jobcentret, så du ved, hvad de har om dig og om der mangler nogen oplysninger. (hvis du ikke allerede har dem)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 18:22   #22
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Kalmia

Det er muligt at få pension p.g.a stress. Det har jeg fået pr. 01.09.11.

Men det kræver at der er en psykiater der skriver at det er permanent stress der ikke kan behandles.

Jeg fandt selv en psykiater og har ikke været hos andre.

Håber at du enten får det bedre eller at der kommer en løsning.

Pøj pøj herfra
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 18:33   #23
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Jeg bumper lige ind på denne spændende tråd for jeg har et spørgsmål - håber det er ok.
Er det vigtigt at det er en psykiater eller kan en psykolog også komme med denne udtalelse?

Hilsen Jasmina
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 18:40   #24
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej Jasmina

Det ved jeg ikke helt bestemt, men det vil jeg da tro. Ellers må de jo sende dig videre til psykiater, der så forhåbenligt siger det samme.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 19:26   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
Hej Kalmia

Det er muligt at få pension p.g.a stress. Det har jeg fået pr. 01.09.11.

Men det kræver at der er en psykiater der skriver at det er permanent stress der ikke kan behandles.

Jeg fandt selv en psykiater og har ikke været hos andre.

Håber at du enten får det bedre eller at der kommer en løsning.

Pøj pøj herfra
hvilket forløb har du været igennem før den gik i gennem

har du bare en udtagelse fra en psykiater efter et par timer
så har du fået tilkendt pension
uden arbejdsprøvning eller andet

den var da aldrig nogeninde gået i min kommune
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 19:29   #26
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasmina Se meddelelser
Jeg bumper lige ind på denne spændende tråd for jeg har et spørgsmål - håber det er ok.
Er det vigtigt at det er en psykiater eller kan en psykolog også komme med denne udtalelse?

Hilsen Jasmina
En psykolog må ikke stille diagnoser, men kan jo sagtens komme med udtalelser. Det er dog min opfattelse, er der er forskel på, hvor meget man vægter psykologer, da de er længere nede i "fødekæden"
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 19:33   #27
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalmia Se meddelelser
Jeg har været i arb.prøvning i Juni-Sept.2011, som viste, at jeg max kan arbejde 20 tim. ugl.
Kommunen sendte mig til denne samtale hos psykiater, som mener, at jeg skal behandes for depression samt gå til samtaler hos en psykiater.
Det er måske det, der er problemet. At man nu kan se at du ikke kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse indenfor 2x52 uger, og derfor er forlængelsen efter stk 3 ikke længere gyldig
Men som Håber siger, så skal du i det tilfælde forlænges efter stk 4, eller alternativ stk 2 fordi du afventer lægebehandling
De kan ikke bare afslutte din sag nu
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 20:26   #28
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej mtvr1

Nej så nemt tror jeg ikke det går nogle steder.

Jeg har været til utallige undersøgelser der ikke viste noget. Til sidst blev jeg sygemeldt og henvist til en psykiater. Det har jeg gået i næsten 1 år ca. 1 gang om måneden i 1-2 timer pr. gang.

Jeg har været i arbejdsprøvning i 3 mdr. og gennem en kursusforløb via kommunen med en psykolog og en afspændingspædagog - det var 2 gange ugenligt i 10 uger.

Men alt i alt har jeg fået en god og hurtig behandling - fra jeg kom ind i systemet til jeg fik godkendt FTP gik det knapt 1 år.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 21:21   #29
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
hej mtvr1

Nej så nemt tror jeg ikke det går nogle steder.

Jeg har været til utallige undersøgelser der ikke viste noget. Til sidst blev jeg sygemeldt og henvist til en psykiater. Det har jeg gået i næsten 1 år ca. 1 gang om måneden i 1-2 timer pr. gang.

Jeg har været i arbejdsprøvning i 3 mdr. og gennem en kursusforløb via kommunen med en psykolog og en afspændingspædagog - det var 2 gange ugenligt i 10 uger.

Men alt i alt har jeg fået en god og hurtig behandling - fra jeg kom ind i systemet til jeg fik godkendt FTP gik det knapt 1 år.
I vores kommune (Silkeborg) ville det du har "gjort" være at sammenligne med at gå på vandet, ca så usandsynligt er det, at det ville ske her. Men ja, der er nogen kommuner der er langt mere sanarbejdsvillige og interesserede i at få deres borgere afklarede! Jeg kender en i vores nabokommune der efter ca 1års sygemelding fik fleks og efter yderligere knapt 1år nu har fået pension - det er først nu ved pensionssagen der overhovedet har været en psykiater ind over og personen har ikke forsøgt andet end medicinsk behandling (psykisk lidelse). I Silkeborg ville det sygeforløb have trukket ud i årevis!!!

Men nogen steder kan de heldigvis godt finde ud af tingene!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 21:23   #30
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det er måske det, der er problemet. At man nu kan se at du ikke kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse indenfor 2x52 uger, og derfor er forlængelsen efter stk 3 ikke længere gyldig
Men som Håber siger, så skal du i det tilfælde forlænges efter stk 4, eller alternativ stk 2 fordi du afventer lægebehandling
De kan ikke bare afslutte din sag nu
Men den psykiater der netop har haft konsultation har jo udtalt, at når depressionen er behandlet, forventer han, at hun bliver normal igen. Så altså er stk 4 nok udelukket. Stk 2 kunne godt være relevant som du skriver, men i første omgang burde hun kunne blive på stk 3....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression udløst af stress Winsof Din historie 24 02-02-2013 21:20
Er du sygemeldt pga. stress eller depression? Miamaria Alt det andet 0 02-09-2010 12:48
Pension pag. stress depression popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 14-11-2009 19:01
Godt for depression/stress ramte via job popcorn Nyt om loven 5 03-04-2009 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension