K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2011, 12:44   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Ikke gennemført revalidering

Hej.

Jeg har været sygemeldt siden november 2007. Dog prøvede jeg i februar 2008og vende tilbage til min 16 timers stilling. Det gik ikke, og blev derfor sygemeldt. I årene indtil nu har jeg været på 2 forløb hos anden aktør, hvilket gik godt, dog med de begrænsninger jeg nu (langvarig stress, angstanfald, depression).

Jeg blev i juli 2010 godkendt til et revalideringsforløb i et år. Min hjerne er blevet "rusten" og jeg er stressoverfølsom, så havde svært ved at lære og ikke mindst huske. Mit revalideringsforløb blev forlænget med 3 måneder. Altså i alt 15 måneder. Jeg har ikke nået det, jeg skulle lære pga. barrierer pga. ovenstående. Der tegner sig nu et billede af, at jeg ikke kan klare en revalidering, og min psykiater har sendt statusattest til kommunen, hvori der står "det må nu anses, at der er en varig funktionsnedsættelse, og der er behov for skånebehov" - jeg har gået hos samme psykiater i 2,5 år - og er medicineret.

Mit spørgsmål er:

Hvis jeg nu bliver indstillet til fleksjob, hvilken "løn" kan jeg så forvente at få?

Bliver der gået tilbage til min arbejdstid - altså 16 timer om ugen, da jeg selv bad om at gå ned i tid pga. helbreddet. (Før det havde jeg et fuldtidsjob).

Eller bliver det min revalideringsydelse, som jeg senest har modtaget?

Det skal nævnes, at der i min revalideringsplan står at jeg ønsker at blive selvforsørgende på 20 timer, da jeg på dét tidspunkt, planen skulle laves ikke kunne overskue mere. Og det kan jeg altså stadig ikke... Nåede til sidst op på 17 timer.

Er der mon én af jer, der pga. ovenstående kan fortælle om jeg får "fuld" fleksydelse?

På forhånd tak
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 14:45   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kender ikke så meget til fleksjob

men hvis du har arbejdet 16 timer inden du kom i systemet
så er det ikke så godt.
så kan du ikke får løn op til 37 timer

en anden ting er kommunen faktisk, kan sige hvis du kan arbejde i 16 timer
så kan du ikke få et fleksjob, da det er samme timeantal du er blev sygemeldt på

men du får sikkert nogle bedre svar senere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 15:06   #3
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kender ikke så meget til fleksjob

men hvis du har arbejdet 16 timer inden du kom i systemet
så er det ikke så godt.
så kan du ikke får løn op til 37 timer

en anden ting er kommunen faktisk, kan sige hvis du kan arbejde i 16 timer
så kan du ikke få et fleksjob, da det er samme timeantal du er blev sygemeldt på

men du får sikkert nogle bedre svar senere

Mange tak for svar. Men jeg mener, at jeg herinde har læst om, at der ikke bliver skelet til, hvilket timeantal man havde, før man blev syg. (Har været sygemeldt siden 2007)
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 18:44   #4
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Mumrik.
Jeg vil prøve at svare så godt jeg kan.
Som det ser ud lige nu, er spørgsmålet, om du er afklaret nok. Det er noget JC skal tage stilling til. Men som jeg ser det, må de ikke stoppe en erhvervsrettet foranstaltning, før der er taget stilling til hvad der videre skal ske. Se i retssikkerhedslovens §7a.
Dette har JC 14 dage til at tage stilling til.

Så kommer 10.000 kr´s spørgsmålet
Hvad skal du så leve af i tilfælde af, at JC ønsker yderligere afklaring?
Her vil jeg mene, at du skal på sygedagpenge. Du er blevet sygemeldt på én sygdom/lidelse, og er stadig sygemeldt på samme lidelse.
Jeg kender ikke til nogle tilfælde, hvor en arbejdsgiver ikke kunne få refusion af sygedagpenge, hvis han har en medarbejde, der er syg med f.eks. dårlig ryg i én periode - raskmelser sig - men efter et stykke tid, bliver sygemeldt med den samme ryg igen. (Det er jo stadig hans)

I forhold til dit lave timetal og fleksjob, mener jeg, at have set en principafgørelse (rimelig ny) Der siger noget om, at hvis man har prøvet at bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet via nedsat tid, så har man også ret til fleksjob på fuld tid. Hvis du er sygemeldt p.g.af samme lidelse, og det er du jo.
Jeg er ikke helt sikker, og du må ikke hænge mig op på det. Men prøv selv at søge på principafgørelser.
til dig.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 01:18   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Mange tak for svar Sniffe. Og tak for det uddybende svar

Det er måske den principafgørelse, du refererer til, jeg har set herinde

Jeg må prøve at lede videre herinde

God weekend
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 03:49   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg er faktisk lidt i tvivl om, om du mener lønnen når (hvis) en gang du finder et fleksjob, eller du mener ydelse efter fleksvisitationen.

Nu er der svaret på løv ved job, men ikke på om du bliver ledig flekser på KHJ eller ledighedsydelsen.

Hvis du er afklaret, og din kommune vælger at stanse din reva, og flytte dig direkte over på fleks, vil du være berettiget til ledighedsydelsen.
MEN hvis du kommer en smut omkring KHJ (fordi de ikke vurdere at du er afklaret nok) vil det hede ledig flekser på KHJ, desværre.

Flere oplever faktisk at ryge på KHJ, for meget kort efter, nærmest uden der er kommet nye oplysninger, at blive fleksvisiteret, grunden er jo tydelig nok der skal sparen og en på KHJ er gerne billigere end en på den højere ledighedsydelse.

Ja det ER nedslående, men nu nok alligevel det du skal forvente vil ske for dig også, hvis altså at de stanser din revalidering, hvilket de vil være fuldt ud berettiget til at gøre.

Du resikere at ramle ind i flere fælder de 2 mest sandsynlige for dit vedkommende er, at reva mulighederne IKKE er udtømte (uanset at du ikke kunne klare den du lige har forsøgt) at psyk har skrevet som denne har udelukker altså ikke revalidering, og reva skal være udelukket som en mulighed før man kan tilkendes fleks.
Den anden, som snif også nævner er yderlig afklaring, for jeg gætter på at det ikke er afprøvet i praksis (arbejdsprøvning) hvor mange timer du kan magte, og som udgangspunkt skal kommunen bruge det som bevis på at du ikke vil kunne blive selvforsørgende, og for at kunne tildele dig fleksvicitering.

Behandling ikke helt udtømt er også en mulighed, men det værste ved dem er faktisk at du ikke selv kan gøre ret meget ved det hvis kommunen vælger at spare, og bruge de her som begrundelse, så *suk* hvor urimeligt det end er. Man kan naturligvis vælge at tage en kamp med dem omkring det (bla kan man holde på at de skal benytte den dør loven giver for videre afklaring mens man modtager reva-ydelse) men det er i det fleste tilfælde spild af tid og kræfter (især med den der, for faktisk har jeg endnu kun hørt om en eneste hvor det er foregået sådan fordi reva IKKE betragtes som en afklarende foranstaltning, hvilket også gør at du ikke kan bruge det til en fløjtende fis at du ikke kunne klare reva´en) de fleste vil få mere ud af direkte at søge fleks få afslag og så vente på at BAN får set på sagen, frem for at slåsse med dem.

Derfor vil jeg råde dig til allerede nu at SKRIVE! til din SB´er hvor du spørger ind til muligheden for fleks, og spørger efter hvad SB´er vurdere mangler for at der vil kunne tages stilling til om din hylde er fleks, svaret vil også give dig en god ide i forhold til om du ryger på KHJ, eller bliver direkte fleksvisiteret.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 13:50   #7
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak for svar Lum

Pyha, det ser da ikke for godt ud så

Har ikke noget imod en arbejdsprøvning, men jeg burde få svar inden for kort tid fra JC, idet de har forlænget min reva med en måned, og denne måned skulle foregå hos anden aktør.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej ..hvordan kan man søge om revalidering! hvis man ikke har været på arbejdsmarked shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 30-03-2012 13:18
Depression og revalidering - ikke muligt? lillemig Alt det andet 17 11-08-2011 10:29
Revalidering til udd. + sker ikke noget i sagen. Zeratool Alt det andet 2 23-06-2011 14:50
Kan ikke få revalidering Klund Alt det andet 6 11-11-2008 16:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension