K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2011, 23:05   #1
mulle59
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
mulle59 er ny på vejen
Thumbs down Fiktive samtaler

Hej alle

Har modtaget min resouceprofil og gennemlæst den. Finder flere fiktive samtaler i forløbet. B.la. skulle jeg have været til samtale med en person indtil flere gange, men har reelt kun 1 enkelt gang talt i telefon med personen. Ser at jeg under disse samtaler er flyttet fra den ene matchgruppe til den anden og tilbage igen. Der er åbenbart skrupler fra Jobcenteres side for at hente diverse refussioner hjem. Har I oplevet lign.

Og så lige et andet spørgsmål::: Blev visiteret til fleks i marts 2008 og modtog intet andet end et fleksjobbevis. Kan forstå at der var andre papirer jeg skulle have modtaget. Skrivelse hvori jeg bevilliges fleks ?
Modtog ej heller tilmeldingsblanket til fleksydelsesordningen, har såmænd bare betalt fuld fagforening lige siden og fagforening mener at det må være Jobcenter der skal tilbagebetale penge. Jeg har dog siden visitation til fleks forsøgt at få besked om hvad jeg skulle foretage mig med hensyn til tilmelding til fleksydelsesordning men har fået den ene gang sludder efter den anden. "Du er desværre endt i det sorte hul", "når du ikke er afklaret endnu så kan du ikke melde dig ud", osv. Dette både fra fagforening (som mener der må være jobcenter der skal hæfte for det) og Jobcenter der bare siger det må du da selv om hvis du melder dig ud, men ikke nævner noget om tilmelding til fleksydelsesordningen.
Fagforening kontaktede Jobcenter og udbad sig så blanket vedr. tilmelding til fleksydelsesordningen blev tilsendt mig. Modtog denne og frist returnering var den 27. maj. Denne blev udfyldt og sendt til fagforening som underskrev og sendte den retur d. 19. maj. Altså overholdes fristen som var den 27. maj.
Hæng på for nu bliver der for alvor "sjovt".
Modtog den 21. maj brev om at min sag vedr. tilmelding til fleksydelsesordning er afsluttet da de ikke har modtaget tilsendte papirer.
Hvad er det lige der sker ?
Kan I følge med. Jeg kan snart ikke mere. Men ok der er så også lige 3-4 andre lige så rodet sager der skal holdes styr på.

knus fra en dybt frustreret kvinde
mulle59 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 23:34   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære mulle59

Det er den sagsbehandler, der har været inde over din sag,
da du blev visiteret til fleksjob,
der skal sørge for at du bliver tilmeldt fleksydelsesordningen.

Sagsbehandleren har ikke udført sit arbejde godt nok,
og har i hvert fald ikke overholdt vejledningspligten !

Da jeg blev fleksjobvisiteret i 2003, blev jeg automatisk tilmeldt ordningen.
Dengang indbetalte man til arbejdsmarkedsstyrelsen,
dette er nu overtaget af kommunerne.

Kort tid efter blev jeg ringet op af min arbejdsløshedskasse,
de havde nemlig fået besked om at jeg var visiteret til fleksjob.

Jeg blev gjort opmærksom på, at jeg da var velkommen til fortsat at betale til dem,
men det svarede til at betale til en brandforsikring, der ikke dækkede,
hvis huset brændte

Din kommune har ganske enkelt skidt i nælderne, så klag !!!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 17:14   #3
mulle59
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
mulle59 er ny på vejen
Ja det skal nok blive sjovt. Gad vide hvem af de utallige sagsbehandlere der skal have den næse. Som du skriver er der indlysende at vejledningspigten IKKE er overholdt dette til trods mange henvendelser om hvordan dette foregik. Jeg tilmeldes fleksydelsesordningen pr. 1/5 og så må fagforening hjælpe med det videre forløb. Jeg er dog lidt i tvivl om der er en klagefrist i forbindelse med at jeg tilmeldes ordningen.
Fandt for nylig noget på nettet hvor fagforeningen gik ind i lignende sag og kommunen kom til at betale. '
På den anden side kn jeg dog glæde mig over at JEG har været julemand og sikkert betalt for mere end en julefrokost, uden dog at have været inviteret. Så betyder det mindre at mine børn med synshandicap ikke kan få deres briller. Det har der simpelthen ikke været råd til.
mulle59 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det lovligt at optage samtaler? Fiselback Alt det andet 36 25-05-2018 07:52
At optage samtaler /møder? Lejeko Alt det andet 6 04-01-2014 23:55
Samtaler tjele88 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 06-01-2012 10:35
fiktive samtaler mulle59 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-05-2011 22:07
100.000 unødvendige samtaler med sygemeldte! buster Politik og Samfund 3 28-02-2010 11:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension