K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2014, 13:27   #41
Taurus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2014
Indlæg: 15
Styrke: 11
Taurus er ny på vejen
Stampe helt firkantet så findes der ikke nogen menesker så der er berettiget til kontanthjælp her i landet da alle menesker har mulighed for at låne penge på den ene eller den anden måde.

Jeg kan se der stadigvæk er nogen der er af den overbevisning at kasse kredit er formue, jeg er ikke enig, og tror også de fleste sagsbehandlere ikke regner det for formue.

Jeg kan sagtens forstå at der er nogen der tror det modsatte, især dem som selv har oplevet det, der er det jo ligesom svært at tro andet så er det bare et faktum.

Men jeg mener nu fortsat at det må bygge på nogle særlige omstændigheder eller en direkte forkert vurdering fra den lokale sagsbehandler.
Og vil kraftigt opfordre til at man protesterer hvis man skulle blive udsat for noget lignende.

Det næste bliver vel at kommunen kontakter ens facebook venner og spørger om der er nogen der måske kunne finde på at låne penge ud til deres "ven" til måske 30 % for derefter at lukke kassen i.
Taurus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 13:28   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@popiae

Det kommer desværre an på om den aftale man har indgået mht kassekreditten.

I mit tilfælde var det billigere at bruge kassekreditten, end at få omlagt det jeg allerede havde brugt, til et lån. Så rent afdragsmæssigt, var kassekreditten billigst. Plus det var det eneste jeg havde, fordi banken slet ikke ville bevilge et lån når jeg stod med udsigt til kontanthjælp. TOTALT skruen uden ende.

Kassekredit

Fra Wikipedia

En kassekredit er en type lån i et pengeinstitut, hvor man har mulighed for løbende at hæve et variabelt beløb op til et aftalt maksimum, eksempelvis 25.000 kr. Omkostningerne ved kreditten er ligegledes variable, idet der løbende betales renter af det trukne beløb. Hvis maksimummet er overskredet, er kontoen i overtræk. Udover renter betale nogle en provision, som typisk vil være procent-sats af kassekredittens maksimum. provision afregnes ofte årligt.

Långiver kan stille krav om at blive underpanthaver i et ejerpantebrev med pant i en bolig, bil eller andet formuegode. Ejerpantebrevet skal tinglyses digitalt ved Tinglysningsretten.

For mange virksomheder er kassekreditten en vigtig del af den kortfristede finansiering.

Kassekreditten er beslægtet med bevilget overtræk, men kassekreditten er i modsætning til denne type kredit ofte en permanent løsning. For virksomheder skal den dog genforhandles hvert år, for at gå under posten kortfristet gæld i regnskabet.

Sidst redigeret af Ninja; 17-02-2014 kl. 13:35.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 01:14   #43
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men her blander du tingene sammen.

Der ER nemlig forskel vedr. privat og virksomhed.

Og en kassekredit, betaler man kun renter af det lånte beløb, har man feks brugt 10.000, udaf 20.000kr, betaler man kun for rente af de 10.000kr.

Helenekr; Forstår ikke at din bank har givet dig lov, til at opbruge, et så stort beløb, samtidig med at du var på kontanthjælp?

Men til brugeren herinde, som spurgte; Få promte sat en stopper for yderligere lån i kassekreditten, og lad den være, hvor den er, få evt et skrift fra bank, der bekræftiger dette.

Klag over kommunen, og få sagen hastebehandlet, hvis de fortsat stadig nægter kontanthjælp!

Sidst redigeret af popiae; 18-02-2014 kl. 01:57.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 01:52   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Helenekr; Forstår ikke at din bank har givet dig lov, til at opbruge, et så stort beløb, samtidig med at du var på kontanthjælp?
Jamen popiae, det var jo værre - jeg fik jo ikke kontanthjælp, men var nødsaget til at leve af kassekreditten!! Det var de ENESTE penge jeg havde Jeg blev jo afvist på kommunen, fordi jeg havde kassekreditten.

Banken vidste jo jeg kun havde kassekreditten og at jeg engang kun ville have kontanthjælpen at betale tilbage med. AT jeg så ALTID efterfølgende har passet afdragene, er en hel anden sag, der var jo penge nok når alt blev regnet sammen. Så lige der havde bankrådgiveren regnet rigtigt. Han blev ved at fastholde, at jeg stadig ville have råd til afdragene SELVOM jeg røg på kontanthjælp. Og det holdt Gudskelov stik.
- og så havde jeg til sidst så 10.000 kr, på kassekreditten, som jeg godt måtte have stående, så jeg endelig kunne søge kontanthjælp.

Det værste har faktisk været efterveerne, og det faktum, at jeg stadig har MANGE år tilbage til at afdrage i. OG, jeg forstår til dato IKKE, hvordan det kan være lovligt, men har opgivet. ALLE henviste til §14 lige fra kommune til retshjælp - og hvad kan man så gøre....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 01:59   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Helenekr,;

Du er blevet snydt, lyder det til. Desværre, er det jo for sendt at hjælpe dig med dette.

Men det er det ikke for brugeren, der spørger herinde!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 02:08   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er bange for brugeren kommer til at møde samme modstand, præcis som hundredevis af andre. Når loven siger det er sådan, så kan man som borger ikke gøre ret meget andet end at tænke, lortelov.
Men jeg tror nu ikke de bevidst snyder på retshjælpen, de har altid været både fair og kompetente i mange andre sager jeg har stået med. Men lige den med kassekreditten, sagde de hørte under §14, og det var ikke bare én jeg spurgte, jeg spurgte mange forskellige, både ved fremmøde i Stormgade og per telefon, og alle svarede det samme, kassekredit hører ind under §14, suuuk.

Det er KUN, som jeg har skrevet flere gange, ens bankmand der kan få vendt skuden.

Ellers kan man håbe på en principafgørelse der helt klart siger, at kommunen IKKE må betegne en kassekredit som formue/lån/forbrugsgode. Indtil da, har de frit spil.

Hvis man selv vil prøve (anonymt), så prøv at ring til retshjælpen og/eller kommunen og sig du gerne vil søge kontanthjælp men har en kassekredit på fx 50.000 kr, og bed om anvisning til hvilken lov der er tale om, når de siger, at så kan man ikke søge kontanthjælp.

En anden tanke jeg har gjort mig gennem årene er, at kommunen siger NEJ i første omgang. Men hvem er det i virkeligheden der betaler for min kassekredit NU?

Sidst redigeret af Ninja; 18-02-2014 kl. 02:24.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension