K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2015, 07:18   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tænke de vil mene, at hvis man har mulighed for at studerer har man mulighed for at arbejde de flere timer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 08:10   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis man kan tage en uddannelse/kursus som er erhvervsrettet/med eksamen så tæller det med i ens erhvervsevne fremfor et aftenskursus som er fritidsrettet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 08:45   #13
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Hvis man kan tage en uddannelse/kursus som er erhvervsrettet/med eksamen så tæller det med i ens erhvervsevne fremfor et aftenskursus som er fritidsrettet
Er der en paragraf på det? Jeg mener nemlig yoga er min fritidsinteresse.. Og jeg fik at vide med stort (!) at hvis jeg kunne tage et yogakursus 8 timer om mdr. Så kunne jeg arbejde det mere.. Og ellers skulle min arbejdsgiver trække 2 timer fra mine arbejdstid pr uge (også i min løn)
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 09:09   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Er der en paragraf på det? Jeg mener nemlig yoga er min fritidsinteresse.. Og jeg fik at vide med stort (!) at hvis jeg kunne tage et yogakursus 8 timer om mdr. Så kunne jeg arbejde det mere.. Og ellers skulle min arbejdsgiver trække 2 timer fra mine arbejdstid pr uge (også i min løn)
Helt ærligt. En arbejdsgiver kan da aldrig trække en 2 timer i løn om måneden, fordi man går på et kursus i ens fritid. Det ville da aldrig holde i retten. De to ting har overhovedet intet med hinanden at gøre.

Kommunen kan sige at du så nok har en større arbejdsevne end det er beskrevet i din fleksjobbevilling og derfor kan arbejde i fleksjob 2 timer mere om ugen. Og at du SKAL det hvis din arbejdsgiver kan give dig arbejde 2 timer mere om ugen.

Der er, så vidt jeg har forstået, masser af fleksjobbere der er i jobs på mindre timeantal end der står i deres fleksjobbevilling.

Du må jo også gerne have et mindre bierhverv, når du er fleksjobber. Indtjeningen derved skal bare trækkes fra dit fleksjobtilskud og det må ikke gå ud over din indsats i dit almindelige fleksjob.

Hvor mange timer om ugen er dit fleksjob BSR?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 09:55   #15
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Helt ærligt. En arbejdsgiver kan da aldrig trække en 2 timer i løn om måneden, fordi man går på et kursus i ens fritid. Det ville da aldrig holde i retten. De to ting har overhovedet intet med hinanden at gøre.

Kommunen kan sige at du så nok har en større arbejdsevne end det er beskrevet i din fleksjobbevilling og derfor kan arbejde i fleksjob 2 timer mere om ugen. Og at du SKAL det hvis din arbejdsgiver kan give dig arbejde 2 timer mere om ugen.

Der er, så vidt jeg har forstået, masser af fleksjobbere der er i jobs på mindre timeantal end der står i deres fleksjobbevilling.

Du må jo også gerne have et mindre bierhverv, når du er fleksjobber. Indtjeningen derved skal bare trækkes fra dit fleksjobtilskud og det må ikke gå ud over din indsats i dit almindelige fleksjob.


Hvor mange timer om ugen er dit fleksjob BSR?
Mit er på 12.33 timer. Jeg har hendes mail (svar på uddannelse/kursus m eksamen)på en anden computer, jeg indsætter den om 10 min..

Bierhverv? Det anede jeg ikke. Man må vel stadig ikke starte op som selvstændig, må man?
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 10:00   #16
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hey BSR hvis du har hendes svar - er der så henvisning til de paragraffer der gør at hun har svaret sådan?

hvis ikke - så "klag" og bed om en rigtig afgørelse... så SKAL der begrundes og henvises til de aktuelle paragraffer... og mon dog ikke svaret så bliver et andet?

Og selvom der normalt er fire ugers klagefrist, så kan du jo godt klage nu - da det jo ikke er en reel afgørelse med klagevejledning du har fået...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 10:12   #17
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Hey BSR hvis du har hendes svar - er der så henvisning til de paragraffer der gør at hun har svaret sådan?

hvis ikke - så "klag" og bed om en rigtig afgørelse... så SKAL der begrundes og henvises til de aktuelle paragraffer... og mon dog ikke svaret så bliver et andet?

Og selvom der normalt er fire ugers klagefrist, så kan du jo godt klage nu - da det jo ikke er en reel afgørelse med klagevejledning du har fået...
afvisningen kom i fredags.. så et er inden for de 4 uger.

her er hvad hun bl.a skrev

selv om du skriver, at du tager uddannelsen i din fritid, så tror jeg, at du har misforstået begrebet fritid.
Som fleksjobber efter gammel ordning (som du er på pt.) arbejder du 16 timer ugentligt for XX og derefter 21 timer "for kommunen". Her har vi aftalt, at du skal hvile dig osv. for at kunne møde på arbejde igen - læs dine skånehensyn, og disse restitutionstimer betaler kommunen din arbejdsgiver, for at der tages hensyn til dig i dit fleksjob. Du er altså på arbejde 37 timer om ugen, og skal derfor tage din yogauddannelse efter kl. 16 dagligt eller i week-enderne. Og det at du kan arbejde og tage uddannelse betyder, at du har en højere arbejdsevne, som vi fremadrettet vil re-vurdere i forhold til næste ansættelse.

Husk, at du modtager kommunal støtte til 2/3 af dit job, fordi du ikke er i stand til at være mere på arbejdsmarkedet, og derfor kan du heller ikke uddanne dig disse timer.


Jeg håber, at jeg har været tydelig nok, ellers må du skrive igen.

min note: de kalder det en uddannelse fordi der er eksamen.
ud over det synes jeg det er vigtigt at få med det er yoga som er videnskabelig bevist er smertelindrende og især for folk med mine lidelser.. Så jeg skrev jo at jeg håbede på at kunne bibeholde mine timer og måske på sigt gå o i tid fordi jeg ville få det bedre. Men der der med forbygge går de ikke ind for.

ps der er ingen paragraffer i hendes mail..
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 10:40   #18
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
haha jamen jeg synes da bare du skal tage hende på ordet... for hun skriver at du får løn for 37 timer - fint nok - så er der jo masser af fritid hvor du kan gøre præcis hvad du lyster...

og om kurset/undervisningen ligger før eller efter kl 16 - det skal hun altså ikke blande sig i..

og så synes jeg da helt klart at du skal bede hende om lovgrundlaget for det hun skriver...
For du opfatter det her som afslag på at "få lov" til at gå på kursus i fin fritid !

At hun "truer" med at ville revurdere din arbejdsevne - den synes jeg også du skal "slå ned på" - bed hende om at uddybe præcis hvad hun mener med det, og i hvilken situation hun mener det vil kunne blive relevant - og igen - det vil du gerne se lovgrundlaget for...

Hvis du ikke bryder dig om at være så "skarp" så kan du jo bare skrive at du overhovedet ikke forstår det her og derfor er nødt til at få det uddybet...

Noget af det der gør det så svært at kommunikere med bla SB'ere er ofte at jamen jeg kan da godt høre at det måske lyder rimeligt nok hvad hxn skriver... Men meget ofte er det bare ikke rigtigt alligevel.

Det er så vigtigt at få skilt det ad - for en ting er jo holdning og nogen gange (ofte synes jeg) måden det bliver skrevet på og de personlige tanker omkring det... noget helt andet er jo den reelle lovgivning på området.

og nej det er jo hverken SB eller dig eller mig der skal fortolke lovgivningen, det har vi ankestyrelsen og div retsinstanser til.... og det er faktisk SB opgave at følge med i dette område, for de er ansat til at forvalte denne lovgivning...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 11:09   #19
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Mit er på 12.33 timer. Jeg har hendes mail (svar på uddannelse/kursus m eksamen)på en anden computer, jeg indsætter den om 10 min..

Bierhverv? Det anede jeg ikke. Man må vel stadig ikke starte op som selvstændig, må man?
Prøv at læse denne tråd. http://www.k10.dk/showthread.php?t=31708
Det er derfra jeg har det med at man som fleksjobber gerne må have en selvstændig bibeskæftigelse.

Kan ikke lige overskue at finde noget mere præcist frem om det lige nu. Har lige nogle egne problemer med kommunen, der sluger energi.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 12:38   #20
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Noget af det der gør det så svært at kommunikere med bla SB'ere er ofte at jamen jeg kan da godt høre at det måske lyder rimeligt nok hvad hxn skriver... Men meget ofte er det bare ikke rigtigt alligevel.

Det er så vigtigt at få skilt det ad - for en ting er jo holdning og nogen gange (ofte synes jeg) måden det bliver skrevet på og de personlige tanker omkring det... noget helt andet er jo den reelle lovgivning på området.

og nej det er jo hverken SB eller dig eller mig der skal fortolke lovgivningen, det har vi ankestyrelsen og div retsinstanser til.... og det er faktisk SB opgave at følge med i dette område, for de er ansat til at forvalte denne lovgivning...
Helt ærligt så synes jeg det system og den måde min kommune svare mig på er til grin. Jeg føler mig virkelig til grin. Skal stå skoleret i alt min tid og de kan bare presse og stille krav op (og true mig).. Det er kun til at få det værre af at blive mødt på den måde. Jeg ville gerne sende svar med de spørgsmål du rejser.. Men jeg orker ikke.. Det er jo hende jeg skal 'have hjælp af' nu her i forbindelse med at jeg er blevet fyret.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension