K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2012, 16:44   #11
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vi måtte søge via § 17, da kommunen ikke agtede at foretage sig noget som helst så længe manden var velplaceret på ægtefælleforsørgelse. Og vi fik pensionen igennem ret hurtigt.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 16:58   #12
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hej og tak Marianne

det bliver også en §17 fra os så nu vente vi hvad de sige alt er ok vedr. lægerne så er da ikke mere at gøre og hun kommer ikke tilbage på arbejde ville ikke kunne klar et arbejde frem over sige de og komunnes lægekonsulant sige også da ikke er mere at gøre

min kone får ikke en krone fra komunnen så nu vil vi ha det afsluttet og det vil forsikring også da de betale fuld løn til hende i dag og har gjort det i to år
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 17:07   #13
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Håber at i får pensionen hjem snart.
Godt at i har haft en indtægt ved siden af - min mand fik stort set intet i et år.
Kommunerne elsker at trække sagerne i langdrag, nok for at se om man ikke bliver så sulten at man finder sig et arbejde. Men der er altså mange som ikke kan arbejde - selvom kommunen mener at de kan.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 17:18   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du tager det roligt endnu en lille rum tid..

Kære Faro.

.... indtil du/I kender resultatet.

Brug ikke kræfter på at forstå hvad forskellige mennesker i systemet kan have af meninger. Du er i en "retssal" og ikke i fornuftens verden.

VIGTIGST af alt pt er, at hvis du/I modtager et skriftligt afslag på pension, med klagemulighed skal klagefristen overholdes på minuttet.

Klagefrist er 4 uger = 28 dage på minuttet og SKAL overholdes.

Her har kommunen så 4 uger til enten at fastholde sit afslag eller sende sagen videre til klageindstandsen. Her findes ingen lovbunden sagsbehandlingstid.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16470

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Breve/konvolutter fra kommunen skal gemmes.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Tag det roligt og nyd de næste par dage.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 19:25   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I vurderingen af sagen.....

Kære Faro

bemærker jeg at din kone IKKE har været i arbejdsprøvning!

Hvilket indikerer at man har været inde og vurderet iht Std-By ordningen hvor man har lavet en individuel vurdering og fremkommet til at sagen hører ind under ordningen. Hvilket sjældent sker.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18658

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 21:30   #16
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Nogen gange kan man slippe for arbejdsprøvningen.
I min mands tilfælde havde vi skriftligt fra 2 forskellige SB at manden var fritaget for aktivering og arbejdsprøvning p.g.a. hans dårlige helbredstilstand. Alligevel afviser man §17 i første omgang, da man mener at manden sagtens kan blive selvforsørgende. En måned senere, ved næste ansøgning om § 17 bevilger man FTP med tilbagevirkende kraft fra den første afvisning. Og der blev ikke på noget tidspunkt snakket arbejdsprøvning. Og der var heller ikke dukket andre nye oplysninger frem i mellemtiden. Og der er ikke tale om nogen af de kritiske sygdomme.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 23:14   #17
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
tak hvor jeres svar
min kone er meget syg og har været det siden ulykken hun kan ikke klar noget mere helle ikke her hjemme lave hun noget hun har mange smerte og har svære PTDS som gøre hende dårlig og ikke vil noget

vi har sendt de to sønner til udlandet hos deres mormor som passe dem og de gå i skole der nede og ikke har boet i dk siden ulykke der min kone ikke kan pas dem mere og hun græde jo hver dag og ikke kan sove så det er hårdt og svært men hvad kan jeg gøre jeg ha masse af se til med konen så børnene kan jeg ikke passe så de er udlands danske nu og har været det i to

hun er meget syg og ikke ville kunne klar en arbejsprøvning det sige alle de læger vi har været hos og også hospital sige det sammen hun kan ikke klar sig uden mig her hjemmet så hvordan de vil ha hende i job ved jeg ikke og det er kun jobcenter som sige hun ikke skal ha pension og deres læge konsulant sige at sagen er belyst og at hun er meget syg så hven skal men tro på jeg ved hun ikke har det godt og det er meget hårdt og svært lige hun vil helst dø og sige at det skulle værer hende som dødø den dag vi kommer aldrig over at han er død men jeg prøver at være stræk så jeg kan hjælpe min kone bare lidt men komunen vil ikke så nu skal vi nok klager over det når vi høre fra pensionnævnet
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 22:01   #18
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
hej Faro
Er så ked af alt det din kone og du bliver udsat for . Din kones historie og lægepapier ligner min , jeg søgte 17 , da jobcenter ikke foretog sig en dyt . Fik afslag , ankede til Ban , fik afslag igen , stakken af mine papier læste formanden igennem på 1 dag inden han traf afgørelse . Så det med bare at anke inden 4 uger bla bla . Jeg vil anbefale din kone og dig at finde nogle erfarne hjælpere , så I ikke behøver spilde tiden på ukompetente . Der findes osf - syd , rigtig dygtige , men koster lidt ( advokater og private socialrådgivere koster væsentligt mere ) , ellers er der ptsd foreningen , søg hjælp hos erfarne .
Håber det bedste for jer .
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 07:27   #19
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hej og tak for svar Archibald

nu har min kone jo masse af læge som sige at hun ikke ville kunne klar et arbejd mere psykiatrisk speciallægeerklæring han sige at da ikke er flere behandling tilbage at sagen er statsioner og det samme sige speciallægene på hospital så vi har flere læge papir på det

så jeg håber da at de i pensionsnævnet lige læse læge papir før de lave en afgørelse vi må bare vente hvad de sige har sendt rp tilbage da var en masse af fejl så håber de rate i den jeg ved ikke hvor de har alt det fra da var bare en masse fejl i rp så nu er det sendt så ser vi hvad de sige

min kone er meget syg og ikke har det godt efter denne ulykke det er meget svært og hårdt for hende hun kan bare ikke glem ham vores søn blev jo kun 13år og vi savne ham meget jeg har prøvet alt for at hjælpe hende men det er bare ikke meget at gøre mere fysisk og psyrkisk er hun meget dårlig idag ønske ikke nogen kommer ud for det vi har været igennem
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005

Sidst redigeret af faro; 18-02-2012 kl. 07:43.
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
Lægekonsulent Stueplanten Dit og Dat 14 18-12-2011 22:20
Lægekonsulent? Suk Spørgsmål ang fleksjob 8 14-05-2009 07:00
Lægekonsulent Dorthemusen Dit og Dat 4 26-03-2009 11:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension