K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2009, 11:19   #41
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg får at vide af halvdelen af alle der undersøger mig at jeg er hypermobil og den anden halvdel siger nej det er du ikke .. så tror heller ikke at alle læger ser ens på det (og så er der også fysioteraputer de er så alle enige om at jeg er ) jeg har også været på Frederiksberg hvor de siger ikke hypermobil men hos Baraslev roskilde hvor jeg så er hypermobil .. så det er sgi da vist ikke så nemt at finde ud af ...

jeg skal forøvrigt på det kursus du omtaler til juni (hvis jeg kan få taxa kørsel ) det burde være en selvfølge at man kan få hjælp til at komme dertil det skulle være et genialt kursus .. min læge har så lovet at undersøge muligheder for at hun kan hjælpe hvis ikke kommunen vil så det håber jeg på ...
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 13:06   #42
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg har altid vist at jeg kunne bevæge mig ud over leddenes grænser, dette gjorde mig dog intet.

Så pludselig var jeg ikke mere hypermobil, for det er at kunne overstrække sine led fik jeg af vide.
Så det kan åbenbart forsvinde? Nej! Det tror jeg selvfølgelig ikke på, men at jeg ikke mere laver overstræk, netop fordi jeg ikke kan for smerter.


Nu ved jeg jo ikke var gammel du er, eller gør jeg? Ikke huske... Men det er forskelligt fra person til person med denne lidelse hvor påvirket man er.

Nogen har rigtig mange smerter, og lider forfærdeligt under det, andre mærker ingenting, selvom de er hypermobile. Der findes også forskellige former for hypermobilitet, måske du skulle være mere obs på dette, og finde ud af hvilken form det er du lider af? Kh Indiansummer
Indiansummer jeg vil lige prøve og forklare lidt, du siger at du ikke kunne få diagnosen hypermobil fordi du ikke kan overstrække i dine led mere. Der er et eller andet din læge har misforstået.

Hypermobilitet og overstrækning er værst i de "unge" år jo ældre man bliver jo mere stive bliver leddene, så det er ganske naturligt du ikke bliver ved med at kan overstrække. Men jo stivere leddene bliver med alderen jo mere smertefulde bliver leddene.
Du skal kunne lave brightons test (prøv og søg på google) for at få diagnosen.

Igen er der så forskel på hypermobil og hypermobilsyndrom også kaldet HMS. HMS er når leddene er så ødelagte at de giver smerter samt konstant hopper ud af led. Der findes kun de 2 slags hypermobilitet, og jeg er slet ikke i tvivl om hvilken jeg har, og det er veldokumenteret på skrift

Hvis jeg var dig ville jeg bede om en henvisning til en reumatolog, jeg blev selv undersøgt hos glenn gorm rasmussen en af danmarks dygtigste, men desværre er han gået på pension, men der må være flere der er lige så gode.

Jeg er forøvrigt 34

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 14:03   #43
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg får at vide af halvdelen af alle der undersøger mig at jeg er hypermobil og den anden halvdel siger nej det er du ikke ..
Jeg tror det handler om, at man skal være hypermobil i en vis grad i minimum x antal led før de vil kalde en person for hypermobil, og det er der så nogle læger der holder mere på end andre.

Jeg har også mødt en speciallæge, der udtalte at jeg ikke var hypermobil, til trods for at jeg har nogle hypermobile led.

Så i stedet for at sige, at jeg er hypermobil, så siger jeg bare, at jeg har nogle hypermobile led.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 14:59   #44
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Testen om hypermobilitet kan ses her:

Citat:
Her kan du teste dig selv for hypermobilitet. Hvis du får fire point eller mere i denne test, er du hypermobil.
http://www.gigtforeningen.dk/viden+o...hypermobilitet

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 15:20   #45
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Testen om hypermobilitet kan ses her:



http://www.gigtforeningen.dk/viden+o...hypermobilitet

Det var jo lige den jeg havde i tankerne, orkede bare ikke at lede efter den.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 16:07   #46
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Lægekonsulenter er ikke med til at vurdere noget som helst eller må ikke beslutte/afgøre en sag, de skal kun rådgive og oversætte det, som sagsbehandlere har brug for hjælp til.
Så hvis du får at vide, at du skal i virksomhedspraktik, så er det også sagsbehandleren, der har besluttet det - ikke lægekonsulenten. Det kan godt være, at lægekonsulenten har haft nogen foreslag, som sagsbehandleren kan sætte dig til i en virksomhedspraktik. Det kunne du spørge hende om. Som Benny siger, er kommunen den højeste myndighed i det her tilfælde. Lægekonsulenten er kun administrativ ansat til at hjælpe sagsbehandlerne.

Det er ellers meget normalt, at man kommer i arbejdsprøvning for at få vurderet éns arbejdsevne. Det er meget sjældent, at man ikke bliver sendt ud, så skal man virkelig være meget syg og det skal din egen læge/speciallæger skulle kunne udtale sig.
Jeg ved ikke lige hvad HMS betyder. Det jeg indtil nu kunne finde er hypermobilitet...?
desværre er det kun teori, man ser jo gang på gang at en lægekonsulent siger noget andet end lægerne. Det følger sagsbehandlerne så.
ergo påvirker de da i den grad pension eller ej. pensionnævnet kigger da i meget stor grad på hvad en lægekonsulenten har skrevet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 16:15   #47
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
grædefærdig

Ja jeg er simpelthen grædefærdig.

Jeg var jo til rundbordssamtale med min sagsbehandler og min læge den 11/11-09. Idag var så dagen hvor jeg skulle til opfølgningsmøde og have at vide hvad resultatet på det møde blev.

Hende der står for funktionsafklaringen, og som også var med hos lægen har så bikset et brev sammen til lægekonsulenten med alle mine skånehensyn. (jeg ved ikke hvad der står i det brev, skal det ligge i min sag?)

Lægekonsulenten der ellers er 100% enig med min egen læge om at der ingen rest erhvervsevne er tilbage, han skriver at pga min sygdom ikke er ordentlig dokumenteret så er der ikke noget til hinder for en funktionsafklaring, selvom egen læge siger ALT ledbelastende skal undgås. Reumatologen har i 2006 anbefalet en revalidering, og det er jo ikke det samme som ingen erhvervs evne.Det er 3 næsten 4 år siden. Men fraråder alligevel at jeg atter sendes til speciallæge.

Det er noget værre rod. Jeg kan ikke scanne brevene ind og ligge dem ind her vel?

Lægekonsulenten skriver sådan set imellem linjerne at både jeg og min egen læge er brok fyldt med løgn.

Hvad søren gør jeg så nu?

Jeg har afleveret lægekonsulentens svar hos min egen læge, og ringer og snakker med ham imorgen, om min sygdom kan dokumenteres på andre måder. Jeg sad bare og stor tudede hos sagsbehandleren og spurgte hvor menneskerettighederne og troen på folk var henne i det her. ja det ved jeg jo ikke noget om svarede hun bare og trak på skuldrene.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 20:43   #48
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
De skulle ha sig en god gammeldags røvfuld alle sammen, det er det samme pjat hver gang med de kommunale folk, har selv været igennem den mølle for et par år siden.
Det eneste jeg kan råde til, er at gå til lægen igen, har din læge ikke tilknyttet en socialrådgiver?, hvis han/hun har kan jeg kraftigt anbefale at du kommer til en samtale med denne. Det har jeg selv og hun er guld værd, hun varetager mine interesser og er ikke på kommunens lønningsliste, hun hjalp mig igennem den prøvelse du står i nu og har været god som bisidder, til at tale min sag.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 21:22   #49
sophia1
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
sophia1 er ny på vejen
Jeg er også i vildrede - jeg skal nemlig snart til den endelige samtale med teamet for flex/pension osv. Og tænker Meget over, hvad den samtale typisk vil dreje sig om? Jeg frygter et forhør, men det er vel overdrevet at skulle gennemgå alt det der har været på bordet under hele sygemeldingen.. Hvad kan jeg forvente af denne samtale?
__________________
Mus
sophia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 06:20   #50
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
lola44 nej min læge har desværre ikke tilknyttet nogen socialrådgiver, jeg bor helt ude på bøhlandet, så sådan noget findes slet ikke herude så vidt jeg ved, desværre.

Sophia1 jeg tror hvis du gerne vil have et svar, at du skal oprette en ny tråd ude på forsiden for at blive set Jeg har ikke selv prøvet det så ved ikke rigtig hvad den samtale går ud på

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens erklæring Jydepigen Alt det andet 33 22-08-2011 07:01
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension