K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2017, 12:34   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg giver op
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2017, 13:50   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Når du konkret viser hvori disse tillæg består... hvad de præcis hedder og hvad de er i kroner og ører, så har du en sag.
"8) Førtidspension efter § 16 udgør for enlige 208.176 kr. årligt, heraf udgør førtidspensionens pensionstillæg 57.000 kr. For gifte og samlevende udgør førtidspensionen 176.952 kr. årligt, heraf udgør førtidspensionens pensionstillæg 49.000 kr."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183506

Præcis som Webmaster skriver.

Det var en lov de indførte for at spare penge, da man så ikke længere kunne tage det fulde beløb med til udlandet. Det er kun de der rejser ud der rammes.

De der bor i Danmark opdagede ikke at det blev indført, da det ingen betydning havde på udbetaling eller noget.

Men rejser man ud, vil man i de fleste lande nu fremadrettet blive trukket de 57.000/49.000
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 12-02-2017 kl. 13:54.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2017, 18:56   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Som jeg læser det dog kun uden for EU generelt

Inden for EU kan de fleste stadig få det fulde beløb med

Det er noget de vurderer i hver sag som jeg forstår det

Har prøvet at hakke mig igennem det


Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2017, 00:44   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"I EF-forordning 1408/71 er der fastsat regler, hvorefter en person får pension fra hvert af de EU/EØS-lande, hvor man har været beskæftiget. De formelle betingelser for at få dansk pension efter reglerne i EF-forordning 1408/71 er:
at man har fast bopæl i et EU/EØS-land
at man er statsborger i et EU/EØS-land eller er statsløs eller flygtning
at man sammenlagt i mindst 3 år har haft bopæl/beskæftigelse i et EU/EØS-land, heraf 1 år i Danmark, og har været erhvervsaktiv i et eller flere EU/EØS-lande som lønmodtager eller selvstændig erhvervsdrivende."

http://eu-borger-rettigheder.dk/uf/3...05c07a5bf1.pdf

Går ud fra at det med lønsedler/bevis for virksomhed et eller andet sted har at gøre med den her.. men undrer mig over at det kun handler om tillægget.

Prøv at få dem til at henvise til hvor det står at de har krav på det, når I allerede er tilkendt pension.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2017, 04:29   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
PIP

ja for det er der den åbenbart falder . Erhvervs erfaring .

Hvem har nogensinde hørt om at ftp.er mister et tillæg grundet manglende arbejde . Som jeg læser det . Ved godt det er efter 2013 .

Men har aldrig set det herinde at folk tilkendt ftp efter 2003 ikke kunne få
deres fulde ftp med til et eu land plus ja de lande de har aftaler med .

Det her kan få store konsekvenser for rigtig mange , da det ikke er et oplyst område .

Mange har jo altid fået øre tudet fulde med at ja i et eu land mv kan man altid få stort set den fulde ftp med .

Jeg vidste godt der var kommet nye regler i 2013 . Fordi der var megen debat om dem der allerede boede udenfor eu der ikke kom til at miste og folk skyndte dem at flytte inden jan 2013 . Udenfor eu

Men har aldrig hørt de mistede indenfor eu. Det er 1 gang jeg hører om det . ikke mindst at det er den såkaldte manglende erhvervs erfaring der er skyld i det

Underlig noget efter min mening .- En ftp er vel en ftp . Eller

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2017, 02:51   #16
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det passer ikke at der ikke er noget pensionstillæg på den nye ordning....

Det har de lavet i forbindelse med den nye lovgivning i 2013...

Se paragraf 49 nr 8 her https://www.retsinformation.dk/Forms...6-abcc48dfbaa1

har også nævt det før der er lavet tillæg og dem der så vælger bopæl uden for EU mister det prompte ....så tillæg er der
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2017, 10:32   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Handy

Det er inden for EU det her og netop derfor det lyder underligt .

Vidste godt udenfor efter 2013 . Men har aldrig hørt folk mistede ved at flytte indenfor eu efter 2013


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2017, 10:37   #18
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Pip,
I kan begge tage jeres nuværende førtidspension med til Spanien. Det gælder også for lande, hvor Danmark har gensidig anerkendelse af pensioner. Blandt andet også Tyrkiet.

Bed Udbetaling Danmark om et skriftligt svar på spørgsmålet om førtidspension i Spanien, hvis du ikke allerede har gjort det.

Uden for EU/EØS lande mister førtidspensionister rigtigtnok deres pensionstillæg. Også for førtidspension efter 2003 & frem.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 14-02-2017 kl. 10:40.
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2017, 11:14   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Pip,
I kan begge tage jeres nuværende førtidspension med til Spanien. Det gælder også for lande, hvor Danmark har gensidig anerkendelse af pensioner. Blandt andet også Tyrkiet.

Bed Udbetaling Danmark om et skriftligt svar på spørgsmålet om førtidspension i Spanien, hvis du ikke allerede har gjort det.

Uden for EU/EØS lande mister førtidspensionister rigtigtnok deres pensionstillæg. Også for førtidspension efter 2003 & frem.
Det er jo det der er det mærkelige.. Buffy har fået svar tilbage om at det ikke er muligt at få tillægget med til Spanien pga manglende bevis for arbejde her i landet før pensionstildeling.. se det vedhæftede dokument i første indlæg..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2017, 15:06   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Flemmingleer

jooo det du skriver . Er jo det vi alle tror og altid har gået ud fra .

MEN her skriver udbetaling Danmark at fordi de ikke kan bevise erhvervs arbejde inden ftp. Mister de tillæg som hvis det VAR udenfor eu .

Har aldrig hørt om det . Så derfor kunne det da for dem og alle andre ftp.er der ku komme til at stå i det . Være rart nok at finde ud af om det er lovligt det dk her gør .

De begrunder det jo med den der hedder eu/eøs forordning 883/04

jeg er ikke prof . Men tænker er folk nu født syge . Hvilket nogen er og aldrig når at arbejde . Ka de så ikke få deres fulde ftp med til et eu land .

PIP

Ja det er underligt det her . Syns ikke det kan være rigtig at folk straffes på den måde . Det er jo Europa vi snakker om og masser a ftp.er bor i Spanien .
kunne godt tænk mig at vide om de må det her .

stribe ftp.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension