K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2017, 19:56   #1
P-R-N
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2017
Indlæg: 1
Styrke: 0
P-R-N er ny på vejen
Revision af førtidspension.

Jeg fik d. 01-06-2012 bevilliget førtidspension med kontrol om 5 år, fik i Mandags så besked i e-boks om at, tiden for denne kontrol er kommet, så jeg vil i nærmeste fremtid få tilsendt en samtykkeerklæring til underskrivning for indhentning af oplysninger osv.

Mit spørgsmål er så følgende:
Hvad går denne kontrol ud på? Skal jeg være nervøs for, at jeg nu skal hele systemet igennem endnu engang og evt. kan miste min førtidspension igen...?

Jeg har følgende diagnoser:
udifferentieret skizofreni.
Psykopatiske træk.
Angst/sygdomsangst.

I min første afgørelse stod der følgende:
"Du er berettiget til førtidspension... Begrundelsen er, at din arbejdsevne er varigt nedsat, og at nedsættelsen er af et sådant omfang, at du uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

Bemærkninger: Førtidspensionen er beviliget med kontrol om 5 år. Ved denne vurdering er der lagt vægt på sygdommens karakter og borgers unge alder"
P-R-N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 20:21   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Flere herinde har beskrevet at det for dem er en ny lægeerklæring fra deres læge hvor lægen bliver spurgt om der er sket forandringer. Er der ingen forandringer eller ligefrem forværring blev deres pension permanent
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 22:54   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej du behøver ikke være nervøs for at du skal hele møllen igennem igen....

Den samtykke erklæring du skal skrive under på....den bruger de til at indhente en statusattest fra din egen læge...

Hvis du ikke har fået det væsentligt bedre...siden du fik din pension....og lægen skriver dette...altså at du ikke har fået det væsentligt bedre....ja så sender de sagen forbi lægekonsulenter og de træffer så en afgørelse om at du vil kunne beholde din pension...

Du skal IKKE igennem hele det nye system og regler...

Det er kun hvis lægen skriver at du har fået det væsentligt bedre til kommunen....at de vil gå videre med sagen og evt måske sætte en arbejdsprøvning op...

Du skal forvente at hvis du snakker med kommunen om det her emne...ja så har de fleste ikke styr på reglerne....

Jeg kender rigtig mange som har fået at vide at de skal hele møllen igennem igen....eller at de skal arbejdsprøves...eller at de nu skal under de nye regler...intet af dette passer...

Desværre har de fleste sagsbehandlere ikke lige styr på reglerne ang revurdering/kontrol af en førtidspension...og man kan dermed risikere at få en masse vrøvl af vide hvis man snakker med dem...

Så hvis der ikke er sket en bedring...ja så beholder du din pension...

Det er kun hvis du har fået det væsentligt bedre at de vil gå videre...

Så du kan tage den helt med ro---

Du skal også forvente at det kan tage sin tid før de træffer en afgørelse....disse revurderinger er åbenbart ikke så vigtige for dem...og de fleste tager lang tid før der kommer en afgørelse...det er selvfølgelig som med alt andet...at der er forskel på kommuner...og hvor hurtige de er...

Prøv at søge herinde efter pension med kontrol eller pension og revurdering....der er mange som har været igennem dette herinde....og alle har uden undtagelse været mere end nervøse for hvad der skulle ske...

Alle som en...har efterfølgende sagt...Øhh var det bare det....det var jo nemt og smertefrit...

Men prøv at søge rundt herinde og du vil kunne finde meget om dette emne...

Du kan evt også bruge Google til at søge udelukkende på K10....

Du kan bruge denne Google søgning site:k10.dk revurdering førtidspension kontrol
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2017, 00:36   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære P-R-N

Umiddelbart burde du slet ikke have tildelt en revision af din bevilgede førtidspension.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=28685

Principafgørelse 119-13

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160609

"En alvorlig sygdom med et uforudsigeligt forløb kan f.eks. være en kræftlidelse, der har et usikkert forløb. ( derfor muligvis med revision PH)

Der er ikke tale om en sygdom med et uforudsigeligt forløb i det tilfælde, hvor borgeren lider af f.eks. skizoid personlighedsstruktur eller en varig personlighedsforstyrrelse, og alle behandlingsmuligheder er udtømte, og borgerens nedsatte funktionsniveau er kronisk og af varig karakter."

Med de psykiatriske diagnoser, må der ikke bevilges førtidspension med revision!

Så lyt til Web som jeg er enig i. Tag det roligt og vend tilbage, hvis du løber ind i problemer.

Hilsen Peter

Bilag

http://www.k10.dk/showthread.php?t=32060

Sidst redigeret af phhmw; 10-02-2017 kl. 00:44.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension