K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2017, 17:00   #1
Klim 27
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Klim 27 er ny på vejen
Måske førtidspension

Arh syntes at det hele er blevet så uoverskueligt....

Jeg blev ryg opereret i nov 2009.

Kom i flexjob i januar 2011. Hvor jeg er visiteret til 16 timer.
Det er gået fint i en del år, men nu er der bare kommet så meget andet til.

Jeg er blevet opereret for galdesten - har fået collitis Kollegane. (Kronisk tarmbetændelse.) og nu har jeg så også fået konstateret nedsat galdesyre funktion. Desværre også kronisk.
Jeg er lige startet op på pulver for at se om det kunne stoppe mit diarré - ondt i maven.

Jeg fik mit flexjob pga. Min ryg operation. Men jeg syntes godt nok jeg har fået noget mere med i bagagen.
Jeg er konstant træt, drænet for energi.

Jeg har været sygemeldt siden april 2016.
Er meget i tvivl om hvad fremtiden briger og hvad jobcentret vil ha mig ud i..
er jeg kommet så langt at det er en førtidspension...??? Jeg bliver 39 år, så det er de nok ikke meget for når jeg er under 40.
Bare lide lidt fortvivelse...
Klim 27 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 17:12   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så længe du ikke er færdig behandlet, er du langt fra det. de kan ikke se om du har en arbejdes evne, så længe du prøver nyt medecin
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 18:24   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er ikke antallet af diagnoser men din arbejdsvene, der afgør evt førtidspension.

Men giv dig tid. Håber du kommer ovenpå igen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 19:28   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg fornemmer........

Kære Klim27

..... at der er en udvikling i din situation, som du nu skal betragte som begyndelsen på et nyt forløb.

Derfor bliv her på din tråd fremover, så mister vi andre ikke væsentlige oplysninger.

Læs og følg disse råd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvis du tænker førtidspension, så er det korrekt, at kun din arbejdsevne og dokumentation herfor, er hvad der gælder.

Men dine sidste diagnoser har lægerne vel endnu ikke erklæret "stationær"? S.U.

Ryg operationen er vel afsluttet og erklæret "stationær"? S.U.

Kollagen colitis
http://radiodoktoren.dk/radiodoktore...agen-colitis-2

Her må du ikke forvente, at dine omgivelser, herunder dine sagsbehandlere har den fornødne viden til at forstå din situation. Det kan skade dit forløb, hvis du bliver presset ud i situationer, arbejdsprøvninger etc uden den fornødne forståelse af Kollagen colitis.

En diagnose, som forskerne under "Funktionelle Lidelser" forsøger, at få ind under psykisk lidelser. Det bør du være bevidst om.

Funktionelle Lidelser
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30650

Hvad modtager du af behandling efter din ryg-operation? Fysioterapi eller ??

Hvor i landet bor du ca?

Mit råd.
Du bør samtale med din læge omkring Kollagen colitis og hører hvad denne mener om dine fremtidsudsigter.

Hvad lægerne SIGER til dig må du kræve bliver det samme som de SKRIVER i din journal. Ellers har det ingen værdi for en eventuel senere afgørelse, som trods alt er grundlaget for den endegyldige afgørelse, senere i forløbet.

Aktindsigt
Hvis ikke du har, bør du søge aktindsigt ved alle: Læger, speciallæger, hospitaler, klinikker, fysioterapien og kommunen. Du skal vide alt om, hvad andre skriver om dig. Naturligvis.

Udbed dig også journallisten eller aktlisten som den også kaldes:

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

https://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 22:21   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klim 27 Se meddelelser
Arh syntes at det hele er blevet så uoverskueligt....

Jeg blev ryg opereret i nov 2009.

Kom i flexjob i januar 2011. Hvor jeg er visiteret til 16 timer.
Det er gået fint i en del år, men nu er der bare kommet så meget andet til.

Jeg er blevet opereret for galdesten - har fået collitis Kollegane. (Kronisk tarmbetændelse.) og nu har jeg så også fået konstateret nedsat galdesyre funktion. Desværre også kronisk.
Jeg er lige startet op på pulver for at se om det kunne stoppe mit diarré - ondt i maven.

Jeg fik mit flexjob pga. Min ryg operation. Men jeg syntes godt nok jeg har fået noget mere med i bagagen.
Jeg er konstant træt, drænet for energi.

Jeg har været sygemeldt siden april 2016.
Er meget i tvivl om hvad fremtiden briger og hvad jobcentret vil ha mig ud i..
er jeg kommet så langt at det er en førtidspension...??? Jeg bliver 39 år, så det er de nok ikke meget for når jeg er under 40.
Bare lide lidt fortvivelse...
Jeg kender hverken dig, dine sygdomme eller dine symptomer, dem kender du bedst selv.

Men jeg selv har kæmpet med mange ting i mange år.
Set i bakspejlet, så startede det hele med spændinger i skulder-nakke området da jeg var 13 år (nu er jeg 53).
Spændingsproblematikken har været der lige siden, i varierende grad, siden er der tilkommet en reel ryglidelse (arcolyse med spondylolistese L4/L5 / fremadglidning af lændehvirvel), og fordøjelsesproblemerne er kommet snigende i form af forstoppelse, som medførte en konstant hovedpine i varierende grad, og problemerne med hukommelse og koncentration m.m. er
ligesom bare fulgt med i pakken.

Først for ganske nylig er jeg blevet klar over hvordan det hele hænger sammen.

Prøv at læse disse artikler og se, om noget af det kan passe på din problematik:
http://www.madforlivet.com/viden-og-...n-vagus-nerve/

http://www.madforlivet.com/viden-og-...nerven-stress/

http://www.naturli.dk/artikel/stress...in-vagusnerve/

Straks jeg blev obs på problematikken begyndte jeg at behandle med zoneterapi (som jeg har øvet mig på i en længere årrække) og kunne straks mærke, at der skete noget i min mave, og efter en uges tid med disse behandlinger kunne jeg igen tåle at spise mad med hvedemel.

Nu har jeg, udover zoneterapien, fået 2 behandlinger hos en fysioterapeut der kan lidt mere end almindelig fysioterapi, det hedder vistnok "osteopati", på hans hjemmeside beskrives det som "Mobiliserings teknikker til ryg og nakkelidelser", og jeg kan ikke mindes at jeg før har haft så god bevægelighed i min ryg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension