K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2016, 09:54   #21
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Betsen

Hvis din pårørende vælger at skifte læge bør I måske overveje ud fra hvad nuværende har skrevet i journalen, om det er en fordel ikke at lade journalen gå videre til nye læge, men så at sige starte på en frisk.

Hvis man ikke ønsker at journalen skal overgå til ny læge skal man meddele dette til kommunen. Journalen vil så bliver overført til Sundhedstyrelsen ved Embedslægeinst. i regionen.

Mange hilsner

Gunvor

Hej igen.

Desværre skriver alt for mange prak. læger næsten intet el. noget subjektivt, hvorfor man selv kan læse her, hvad den gode hensivning bør indeholde fra Sundhed.dk, altså en anvisning til prak. læger ud over de åbenlyse formalia:

Citat:

- Aktuel problemstilling – herunder patientens hovedklager, kroniske lidelser og objektive fund (stemningsleje, psykomotorik, suicidaltanker, hallucinationer, vrangforestillinger etc.)

- Patientens aktuelle medicin, herunder både receptpligtig medicin (både somatiske præparater og psykofarmaka), håndkøbsmedicin og eventuel alternativ medicin. Såfremt man ikke har oplysninger om patientens aktuelle medicin, skal det også fremgå af henvisningen
- Evt. misbrug før og nu
- Oplysninger om tidligere psykiatrisk indlæggelse eller ambulant kontakt. Kort resume af behandling i almen praksis
- Somatiske diagnoser – evt. igangværende somatiske behandlingsforløb.
- Resultat af foretagne undersøgelser
- Er patienten motiveret for behandling?
- Henvisers ønske og forventninger til voksenpsykiatrien
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...atrien-voksne/

Henvisning til psykiatrisk afd. på landets sygehuse kan ske via egen læge el. via en speciallæge i psykiatri. Men hvorvidt din pårørende hører hjemme i sygehusregi el. privat.prak. psykiatrisk regi bør jo afvejes.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2016, 11:33   #22
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Da jeg læste Gunvors indlæg #21 om hvad der skal ske med journalen, så tænkte jeg at din pårørende måske skal skynde sig at bestille en aktindsigt hos sin nuværende læge, især hvis I vælger at starte forfra.

Jeg tænker at hvis der ligger nogle interessante dokumenter i den gamle journal og I får dem tilsendt, så kan I jo selv vælge at aflevere udvalgte dokumenter til den nye læge.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf
http://www.k10.dk/media/skema/aktind...vejledning.pdf
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2017, 21:10   #23
Bethsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2016
Indlæg: 10
Styrke: 8
Bethsen er ny på vejen
Tak for jeres inputs - de er værdsatte.

Min pårørende endte med at skifte læge. Heldigvis er den nye læge enormt sød og forstående, og hun har taget sig god tid til at danne sig et overblik over situationen og selv drage sine egne konklusioner. Det er endt med en ny henvisning til prykiatrien, hvor vi har været til første samtale, og har fået at vide, at der er et behandlingstilbud, som min pårørende kan prøve. Derudover venter vi på samtale med en psykiater, som skal tjekke, om medicinering osv. stadig er OK, og endeligt give grønt lys for start af behandling. Det er rigtig dejligt! Så nu er der dels noget, vi kan tage med til sagsbehandleren, og dels to mulige udfald; enten virker behandlingen, og arbejdsmarkedet er et skridt nærmere, eller også virker det ikke, og så er min pårørende i det mindste et skridt nærmere på afklaringen...

Jeg tror vi vil søge aktindsigt i de tidligere papirer, i tilfælde af at der skulle stå noget, som kan misbruges. Tak for tippet!
Bethsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension