K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2016, 08:48   #1
Amokka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Amokka er ny på vejen
Erfaringer Kbh kommune søges.

Hej

Min sag blev sendt til over til rehabiliterings teamet d. 25 juli.
Hvor lang tid gik der før i hørte noget? Og før i kom for teamet?
Jeg har prøvet at ringe til jobcentret men beskeden er at jeg skal væbne mig
Med tålmodighed. Jeg bor i Kbh kommune.
Amokka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 19:12   #2
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Det lyder som lang tid siden!!
Jeg har selv oplevet alt fra 3 ugers ventetid og op til knap 2 måneder.
Har forøvrigt altid fået en dato straks, så underligt at det tager så langt tid - er det resourceforløb og/eller flex og eller pension det drejer sig om?
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 22:45   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså jeg ved at de har ry for ressourceforløb uden koordinerende sagsbehandlere og uden indhold
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 07:30   #4
Amokka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Amokka er ny på vejen
Tak for jeres svar. Det lykkedes mig igår at få nogle svar fra rehabiliteringsteamet/afdelingen. Min sag var sendt over til dem d. 25 juli, men de havde først fået indhentet alle journalerne, speciallæge erklæringer osv den 23 september. Han sagde at han ikke mente der ville gå så længe før jeg ville høre noget. Jeg skal vel også lave den forberedende del og have en erklæring fra egen læge ikk?
Amokka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 08:58   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Amokka
Jo, hvis der ikke er udfyldt forberedende del og du ikke har været til samtale med din læge ang LÆ265, skal det også gøres.
Hvorfor har de ikke gjort det i ventetiden? o.O
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 21:26   #6
Amokka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Amokka er ny på vejen
Det er et rigtigt godt spørgsmål MistyMiss men det er så det jeg venter på nu. Hvordan foregik det med dig...?

Sidst redigeret af Amokka; 27-10-2016 kl. 22:07. Årsag: Stavefejl
Amokka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 23:36   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Amokka:

Sidst i september 2015 var jeg til møde med min daværende sagsbehandler, hvor vi blev enige om at ressourceforløb var relevant (min jobkonsulent havde luftet idéen før mødet).
Til det møde udfyldte vi det forberedende skema, og hun sendte blanketten til min læge, til at indhente LÆ265.
I oktober 2015 var jeg så til samtale med min læge, og min sagsbehandler hentede papirerne.
4. november samme år sad jeg inde ved teamet, og fik tilkendt ressourceforløb. (min sagsbehandler kunne godkende på kommunens vegne)

Det var dog i Odense Kommune
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2016, 06:28   #8
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Amokka:

Sidst i september 2015 var jeg til møde med min daværende sagsbehandler, hvor vi blev enige om at ressourceforløb var relevant (min jobkonsulent havde luftet idéen før mødet).
Til det møde udfyldte vi det forberedende skema, og hun sendte blanketten til min læge, til at indhente LÆ265.
I oktober 2015 var jeg så til samtale med min læge, og min sagsbehandler hentede papirerne.
4. november samme år sad jeg inde ved teamet, og fik tilkendt ressourceforløb. (min sagsbehandler kunne godkende på kommunens vegne)

Det var dog i Odense Kommune
Jeg fik også klaret alt papirarbejdet i samarbejde med min sagsbehandler inden hele 'stakken' af relevante papirer blev sendt til rehabiliteringsteamet.

Jeg forstår ikke helt at LÆ265 først blev indhentet efter udfyldelse af den forberedende del, da LÆ265 kan indeholde oplysninger som kan bruges som argumentation for eks. førtidspension eller fleksjob i det forberedende skema. Sådan gjorde jeg i hvert fald i mit skema hvor alle huller blev lukket med henvisninger til lægelige oplysninger i blandt andet LÆ265. Jeg blev som tidligere nævnt indstillet til førtidspension og rehabiliteringsteamet lagde i deres afgørelse stor vægt på min udførlige udfyldelse af det forberedende skema, hvilket jeg også fik stor ros for til mødet med teamet. Et møde som varede under 15 min.

Jeg boede på daværende tidspunkt i Viborg Kommune, en kommune som i 2014 blev 'landskendt' i principafgørelse (vistnok) 25-14 om tilkendelse af fleksjob på under 1 time om ugen. Min sag gik stort set 'glat' igennem på under 2 år regnet fra starten af sidste sygemelding. Det viser så bare, at man ikke altid skal dømme kommuner og lægekundskaben på 'lortesager' men at man også bør kigge lidt på 'solstrålehistorierne'. Jeg ved så ikke om Københavns Kommune kan byde på sidstnævnte ...
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2016, 12:30   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Københavns kommune har også den ejendommelighed, at det er flere af de samme personer, der sidder i både rehabiliteringsråd og pensionsråd. Min indre kritiker mener, at det det betyder, at de to råds bedømmelse ikke er uvildig.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2016, 18:54   #10
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Københavns kommune har også den ejendommelighed, at det er flere af de samme personer, der sidder i både rehabiliteringsråd og pensionsråd. Min indre kritiker mener, at det det betyder, at de to råds bedømmelse ikke er uvildig.
Ikke alene er det samme person, som skriver indstillingen til pensionsnævnet, men alene er bekendt med sagen, og alene afgør i pensionstemaet.

Kommunen forklarer , at da der ikke er personlig eller økonomisk fordel er det fuldt lovligt.
Så kald det lige et team en gang til.
Det er jo til grin at mene, at man vil underkende sin egen indstilling blot fordi der står en anden titel på døren til kontoret.

:mad
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension