K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2016, 10:52   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Skal rehabteam rette sig

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Du står i det dilemma som mange af os på et aller andet tidspunkt havner i.

Du og dine læger ved at du aldrig kommer i arbejde igen. Problemet er bare at lægen ikke må/eller har kompetance til at udtale sig sig om din arbejdsevne.

Det er ene og alene jobcenterets kompetence at udtale sig om arbejdsevnen, din læge må kun udtale sig om din helbredstiltilstand.

Så længe du ikke har papir fra din læge på at en arbejdsprøvning vil være kontraindiceret - altså at en arbejdsprøvning vil forværre din tilstand, vil det være svært at undgå. Og mange læger er ikke glade for direkte at skrive "kontraindiceret".

Fordi din læge for at hjælpe dig og sikkert fordi lægen mener det er rigtigt det der er skrevet, er gået uden for sin kompetence, må jobcenteret gerne lade vær med at tage det til efterretning.

Desværre, sker lige præcis det for mange af os.

Den eneste måde at undgå det på (ud fra mit kendskab) er at læge skriver kontraindiceret, eller klinisk funktion skriver ingen udviklingsmuligheder (det var ihvertfald det ord som gjorde at jeg ikke kunne komme i ressourceforløb)

Jeg ville i dit sted tage imod praktikken/arbejdsprøvningen, møde om så meget jeg kan. Men gå hjem inden det bliver for meget. Så har du vist vilje til at prøve uden at det går ud over helbreddet og det er dokumenteret overfor rehabiliteringstemaet at det er forsøgt
Hej Gisne: du lyder til at vide noget om dette felt.
Men hvad så hvis klinisk funktion skriver, at ny praktik/resourceforløb(istedet for fleksjob) frarådes da det risikerer at forværre patientens psykiske tilstand?" - skal rehab team rette sig efter dette?
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2016, 12:13   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ifølge min sagsbehandler skal jobcenteret lytte til det klinisk funktion skriver, ifølge hende var det nedfældet i loven.

Men jeg ved ikke præcis hvor det står i loven eller om det var min kommunes fortolkning af loven
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2016, 14:00   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Thisted_1970...

Du bør oprette dine egne tråde til dine spørgsmål..

Du kan hurtigt komme til at afspore andre tråde når du stiller dine spørgsmål i dem.

Så derfor bør du lave din egen tråd og stille de spørgsmål du har i den..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension