K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2012, 13:38   #1
venstrehånd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
venstrehånd er ny på vejen
hjææælp eva blach

hej er kommet lidt længer med en udrednig af uarbejdsdygtighed med kommunen bla igang med arbejdsprøvning går med arbejdsskader på begge hænder og uprovokerende smerter i ryggen i tide og utide og har for nylig fået sat ord på jeg maskå kan have adhd og så er det at kommune vil have en speciellægeundersøgelse og min sb har sagt at eva blach nok blir den der skal lave den min kontakt person ved noget der hedder Innova hgar sagt første gang at jeg skal ikke til udredning ved hende for hun splitter folk af og nu siger han at det skal jeg idet komunen kræver det er hende idet hun er "fin" nok.. kan man nægte og gå til hende og må man evt bånde samtalen hvis jeg nu skulle afsted til hende alligevel......for vil også gerne selv have hjælp da jeg ødelægger mig selv og min famile mere og mere...håber på nogle hutige svar .....hjælp det sakl siges at jeg har prøvet at få hjælp gennem min læge via spykiatrien men de afviser mig selv om jeg har fortalt hvor voldsom jeg kan blive over for min kone og det kan jeg simpelthen ikke leve med mere ...mange gange har jeg bare lyst til og ende det hele........håber nogle vil svare hurtigt...
venstrehånd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 13:52   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
jeg tror at du har behov for at se en psykiater, men nok ikke Eva.

Du kan selv finde en i dit område du har tillid til.

Hvis du siger omtrent hvor du bor, kan vi bedre hjælpe dig.

Det er godt for os hvis du bruger punktum og linjeskift.
så er derflere der læser dit indlæg.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 14:00   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
At nægte kommer der absolut intet godt ud af, men derfor kan du jo godt henvise til debatten om EB, oplyse om at flere kommuner er holdt op med at bruge hende pga hendes uheldige metoder, og udtrykke en hvis form for bekymring for at du skal til netop EB

Du må gerne optage samtalen, men forvent ikke at du kan bruge det til ret meget andet end eget forbrug.
Til gengæld bør du tage en besidder med, og få meget gerne vedkommende til at lege referent så det sagte bliver skrevet ned, og se gerne om du kan få EB til at skrive under på at det er DET! der er foregået. (men ellers må du nøjes med egen og besidders underskrift)

Dog skal du forvente at EB bliver stjerne tosset når du møder op med en besidder og forlanger at denne deltager i samtalen, men desværre for EB har du ret til at have en besidder med, og kan du kan naturligvis nægte at gå ind til samtalen hvis ikke din bisidder også deltager.

Sker det kontakter du omgående din kommune og oplyser om at du ikke har deltaget i undersøgelsen fordi EB nægtede at lade dig tage en besidder med ind til selve samtalen, du SKRIVER! og skriv at du forventer hurtigst muligt at komme til en speciallæge undersøgelse hos en læge med forstand på de ting du kløjs med, i det, det er dig meget magtpålæggende at få afsluttet din sag hurtigst muligt OG som godtager at retssikkerhedsloven giver dig ret til at medtage en besidder til samtalerne.

På dette område vil du helt sikkert få flere reaktioner *ss*

Noget andet er, at din sag IKKE bliver afsluttet før det er slået fast om du er ADHD´er (det er ikke noget man har men noget man er, det er ikke noget man hovsa har pådraget sig eller kan blive rask for (ens vanskeligheder kan afhjælpes men ikke fjernes) man er født sådan og dør sådan) og har været i gennem behandling for det, hvis du er ADHD´er.

For at få lov at havne på en hylde skal ALT man døjer med være top behandlet (alle behandlingsmuligheder være udtømte) så du er nød til at gå til egen læge og blive henvis til en psykiater med speciale i ADHD, så du kan blive udredt og evt komme i behandling, og det vil du sikkert også skulle til en speciallægeundersøgelse med, så denne bliver højest sandsynligt ikke den sidste.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 19:18   #4
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Jeg har ikke selv mødt Eva Blach men hendes navn figurerer flere steder for det dårlige! og det kan ikke være meningen, at hun skal ødelægge sårbare mennesker på den måde!

For vi er sårbare, når vores forsørgelsesgrundlag er uafklaret
og vores funktionsniveau begrænset.

kan du mon få en til at kontakte kommunen og høre, hvilke andre, du kan vælge imellem, så du føler dig tryg ved at tage til undersøgelsen?
Der er ikke nogen grund til at blive sendt ud til en aggressiv løvinde!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 21:25   #5
venstrehånd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
venstrehånd er ny på vejen
tak for de fine huritge svar vil kontankte min bisidder imorgen, og tror som jeg så prøver og gå til hende på mandag, jeg føler mig bedre rustet efter at i har skrevet til mig, det med og har /få adhd, mener jeg også at jeg har hele mit liv været en der har levet mit liv alene, aldrig passet ind med andre børn ,eller unge. er 32 år og de første 19år af mit liv, var det rene ******* idet de ikke kune udrede mig ,selv om jeg var på børnehjem og i børne psykiatrien og komunnal regi fra jeg var bette barn til nok omkring 2klasse.. fra jeg blev 19 og til nu har jeg ikke kunne holde på venner, arbejde, socialt liv siger mig intet , andet end selvstændig sport,har kæmpet mig igennem en uuddanelse, som jeg faktisk har brugt dobbelt så lang tid på og blive færdig med som andre ..og oven i det er ødelagt i hænder og ryg efter arbejdsskader på slagteri og bilulykke..har nu fået en kone der forstår mig men som kommer længere og længere væk fra mig da jeg simpelhen er blevet for meget for hende..samt har to små børn som betyder alt i verden for mig ........det var sånt kort det jeg fejler......er sku bange for det hele er tæt på og være for sent....
venstrehånd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 00:14   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
At de ikke kunne udrede dig den gang hænger sammen med at Damp-diagnosen var meget ny her hjemme på det tidspunkt.

Min bror på 39 er en af de første her hjemme med diagnosen.

Et lille fif *ss* i stedet for .... så ram enter skidt med om du får komma og punktum med, at ramme enter er et sted at starte *ss* Det gør dine tekster mange gange nemmere at læse, og mange her inde har problemer med laaaaange smørre, især hvis de ikke er delt op, så folk kan holde pause og vende tilbage til teksten.

Jeg er selv meget glad for .... men jeg skriver tit en længere stil, og så duts de altså højest som tankestreg *ss*

Mht er eller har, så er det lidt et ordspild, og om man bruger det ene eller det andet hænger tit sammen med hvilket syn den enkelte har på sig selv (har jeg bidt mærke i)

Mht dine børn håber jeg du og din kone er opmærksomme på dem ADHD er arveligt af H til og systemet er om muligt endnu mere tungt når det kommer til ungerne, eller det har det været for os i hvert fald, vi har kæmpet siden knægten var 3½ han er nu 9½ og sådan en simpel og grundlæggende ret som en sagsbehandler nægtes der at give ham (og det hjælper ikke at klage til borgmesteren han er nemlig ligeglad fordi han i anden sammenhæng har set sig stjerne tosset på min gemal, for borgmesteren er det personligt)

Det kunne være i skulle overveje en omgang parteapi?? har i ikke råd, står jeres lokale prest til rådighed, nej jeg er IKKE kristen jeg er direkte modstander af alle religioner der er opstået fra det gamle testamente, men det ændrer ikke på at det også er noget man kan bruge en præst til, uanset om man svovler som en havnearbejder eller er lige så ren som en nyskiftet babyrumpette.

I morgen beder du fruen tage dig i hånden, få en tid ved din læge og sparke dig af sted (hun kan evt tage med) hvor du forlanger at få en henvisning til en psykiater med forstand på ADHD, det er dog meget muligt at din læge aner hat om hvem der har det, men der kan du spørge på adhd.dk på forum, efter hvem folk kan anbefale i dit område.

Men lad være med at spørge om folk tror du er eller ikke er, for det kan de ikke svare dig på, bla fordi andre psykiske tilstande tit inden sjkuler ADHD´en eller har symptomer der ligner.

At have være anderledes hele sit liv, haft en svær barn-ungdom lide af angst mm behøver ikke være det samme som ADHD´er (om end der er en hvis sandsynlighed) det kan sagtens være andet, så lad det være op til en prof at stille diagnosen (men bliv ikke spor overrasket hvis den falder hurtigt) og nøjes i mellemtiden med højest at læse om ADHD, og evt nikke genkendende til de ting du kan se du kløjs med.

Det er for øvrigt stadig en god ide at du inden EB SKRIVER til din SB´er at du har visse bekymringer omkring den dame og hendes evner.

Nu ved jeg ikke hvad hun har speciale i, men du kan evt bruge den indgangsvinkel også, altså at det på det kraftigste bekymrer dig at du ikke sendes til en speciallæge med speciale i mindst en af de ting du døjer med, og stille dig undrende over hvordan EB vil kunne foretage en grundig og faglig korrekt undersøgelse af dine problemstillinger, især ud fra den kritik der har været på hende.
Du kan også roligt undre dig over hvorfor din kommune benytter hende når mange andre kommuner ikke vil bruge hende, pga hendes manglende evner som lægefaglig korrekt ifb speciallægeerklæringer.

Det er dig meget magtpåliggende at hvis EB kommer med oplysninger der strider imod de andre lægelige oplysninger der ligger i din sag, at xxx kommune er villig til at lade dig få foretaget en ny speciallægerrklæring hos en speciallæge med speciale i de skavanker du har.

Noget i den dur, sammensæt selv så det passer til dig (eller få din bisidder til at sammensætte noget for dig *ss*) En ting er sikkert det er vigtigt du oplyser om at du har en hvis bekymring, en bekymring du er i din gode ret til at have.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 15:26   #7
venstrehånd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
venstrehånd er ny på vejen
"I morgen beder du fruen tage dig i hånden, få en tid ved din læge og sparke dig af sted (hun kan evt tage med) hvor du forlanger at få en henvisning til en psykiater med forstand på ADHD, det er dog meget muligt at din læge aner hat om hvem der har det, men der kan du spørge på adhd.dk på forum, efter hvem folk kan anbefale i dit område."

Det var vi sidst i sidste måned, og han har sendt en henvisning til distrikpsykriatrien, men nu her idag ,har jeg fået brev fra min læge, at den er kommet retur trodsalt at vi har fortalt ham, at det hele er ved og løbe af sporet igen og jeg har som sagt prøvet og gøre en ende på det selv flere gange men, de mener ikke jer er i deres gruppe for at komme i distriksphsykiatrisk behandling.

så nu er jeg tvunget til og møde ved eva blach på mandag med mindre jeg indlægger mig selv, hvilket jeg mange gange har lyst til ,men kan bare ikke lade min kone alene med børnene(føler jeg bare lader hende trække det hårde læs for mig hvis jeg gør det) har snakket med min bisidder og han har sagt at jeg skal bare tage det roligt på mandag og så sørge for at bånde det hele så skal han nok klare resten hvis der bliver noget der ikke stemmer.

fordi jeg måske går efter distrikspykiatrien, er måske at jeg føler at kunne have brug for bare og lukke alt ude i en periode og så komme til at se på en anderledes måde, men det kan bare ikke lade sig gøre idet jeg ikke nogen steder i mit liv kan finde pusterum og tid og overskud...min læge har taget min piller fra mig det var tramadol men jeg brugt dem til at lamme min hjerne så jeg ikke blev voldelig og agressiv og nu har jeg bare intet og dulme min vrede med.
er et stort mess...
venstrehånd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 17:27   #8
Grethe55
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Grethe55 er ny på vejen
Din kone har bedere af at du overlader det hele til hende i en periode, end at det hele går grasat...
Så føler du at du har behov for en indlæggelse, er det du skal gøre...

Det vil være bedst for jer alle...

De vil evt. også kunne hjælpe dig, så du slipper for hende Eva...

Husk..det er bedere at gå vreden væk..

VH Grethe
Grethe55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 21:29   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Grethe55 Se meddelelser
Din kone har bedere af at du overlader det hele til hende i en periode, end at det hele går grasat...
Så føler du at du har behov for en indlæggelse, er det du skal gøre...

Det vil være bedst for jer alle...

De vil evt. også kunne hjælpe dig, så du slipper for hende Eva...

Husk..det er bedere at gå vreden væk..

VH Grethe
Også min tanke.

Min erfaring er, at det er lettere, at klare tingene derhjemme, med børn og det hele, når man er alene, end hvis man er sammen med en hvor tingene er lidt anspændt.

Inden mine børns far og jeg gik fra hinanden var hele situationen noget anspændt, så der skulle ikke så meget til før der opstod en diskussion. Og de fleste voksne mennesker kan vel forestille sig, hvordan det er når man samtidig skal have tingene til, at fungere omkring et par børn.

Når jeg derimod var der alene med børnene, så var det godt nok mig selv, der stod for det hele, men til gengæld havde jeg fred og ro til det, der var ikke den der anspændte stemning.

Når man står alene med det hele lærer man, at prioritere. Det er vigtigt, at børnene får hvad de har behov for, så må nullermændene evt. ligge til i morgen, eller en anden dag.
Og hvis man har børn, der er glade for rugbrøds-madder, så kan det bruges som fast-food hvis det hele kikser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 14:39   #10
Lyhne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Lyhne er ny på vejen
Eva Blach er virkelig et brodent kar indenfor psykiatere. Jeg har selv været der, og der gik 1½ år, før jeg - sammen med nogle af de andre ofre - skrev denne artikel

http://avisen.dk/blogs/lyhne/psykisk...nen_30840.aspx

Sagen blev desuden rejst i TV2Nord, for du også kan finde den.

Det endte med, at Aalborg kommune - efter mange års handling i "ond tro" - afbrød samarbejdet........

Jeg er meget bekymret og chokeret over, at der stadig er kommuner, som bruger hende.......

Kontakt mig endelig, hvis du/I har spørgsmål......

Vil ønske held og lykke, og håber at du - og alle andre ikke kommer i tortur hos hende....

Kirsten

Sidst redigeret af Lyhne; 14-05-2012 kl. 14:44.
Lyhne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
ang psykiater Eva blach kurttrold Politik og Samfund 260 30-04-2012 19:54
Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang! kurttrold Politik og Samfund 28 15-03-2011 20:23
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension