K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2011, 12:07   #1
annicab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
annicab er ny på vejen
lægekonsulent

nogen der ved om en læge konsulent må være med til et møde ang job når jeg har søgt pension og min sag ligger i stadsamted
annicab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 12:13   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annicab Se meddelelser
nogen der ved om en læge konsulent må være med til et møde ang job når jeg har søgt pension og min sag ligger i stadsamted
Den skal du vidst lige uddybe.

hvordan ender en pensions ansøgning i statsforvaltningen (medmindre du har klaget) Hvad går det ud på med job? Du skal vel ikke have job, hvis du søger om pension?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 11:54   #3
annicab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
annicab er ny på vejen
hej ricky min sag er sendt til stadsforvaltningen i mitjylland forde jeg har fået to afslag af kommunen,og nu har jeg fået en indkaldelse til jobsamtale formålet med samtalen er en drøftelse af mine ønsker og forudsætninger for at komme i ordinær beskæftigelse hurtigst mugligt og der ville være en lægekonsulent til stede ved mødet og det mener jeg ikke hun må forde sagen er i stadsforvaltningen har jeg ret i det
vh annika

Sidst redigeret af annicab; 29-11-2011 kl. 12:01.
annicab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 12:18   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annicab Se meddelelser
hej ricky min sag er sendt til stadsforvaltningen i mitjylland forde jeg har fået to afslag af kommunen,og nu har jeg fået en indkaldelse til jobsamtale formålet med samtalen er en drøftelse af mine ønsker og forudsætninger for at komme i ordinær beskæftigelse hurtigst mugligt og der ville være en lægekonsulent til stede ved mødet og det mener jeg ikke hun må forde sagen er i stadsforvaltningen har jeg ret i det
vh annika
Han/hun må gerne deltage. Selvom du har en klage i statsforvaltningen så skal de jo arbejde videre i din sag, så det er korrekt det de gør. Men jeg kan da stille mig undrende over hvorfor de mener deres læge skal med? Er der "rod" i dine lægepapirer? eller vil de prøve at "skræmme" dig ud af systemet?
Er det sygedagpenge du er på nu?


Kan du fortælle lidt om dit sygdoms billede? Hvad siger dine egne læger?
Hvilket grundlag gav de afslag på?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 15:22   #5
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
hvodan kan vi klage over sagsbehandler der sender en fra skrivebord til skrivebord og tiden går hvor tilsidt ender med sygedagepenge stop
er det sådan at vi skal gå til en advorkat som kan køre sagen ???
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 15:28   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
hvodan kan vi klage over sagsbehandler der sender en fra skrivebord til skrivebord og tiden går hvor tilsidt ender med sygedagepenge stop
er det sådan at vi skal gå til en advorkat som kan køre sagen ???
Man kan altid går til en advokat, eller en privat socialrådgiver, eller noget helt tredje. Men problemet er at man ikke er dækket af det offentlige til at få dækket sine udgifter.

Man kan i særlige tilfælde, og hvis økonomien er begrænset få bevilliget "fri proces" men det kræver at det er en principiel sag som domstolene vil tage op.

Hvad angiver de som grund for at din sag bare bliver skubbet rundt hele tiden...?


Hvis du fortæller lidt mere om din aktuelle sag er det nemmere at råde dig.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 16:34   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så vidt jeg ved er det absolut ikke normalt en lægekonsulenten deltager i et møde med den sygemeldt. håber aldrig jeg bliver udsat for det.

en lægekonsulent må ikke vurdere om nogen skal have en social ydelse
eller vurdere en arbejdsprøvning og så videre
så kan ikke lige se noget formål at en lægekonsulent deltager.

men der er så kommet noget man kalder en sociallæge, som også vurdere andet end det lægefaglige. Hvor udbredt det er, ved jeg ikke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
Lægekonsulent Stueplanten Dit og Dat 14 18-12-2011 22:20
Lægekonsulent? Suk Spørgsmål ang fleksjob 8 14-05-2009 07:00
Lægekonsulent Dorthemusen Dit og Dat 4 26-03-2009 11:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension