K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2016, 20:07   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Har søgt om førtidspension på det foreliggende. Kan rehabiliteringsteam indstille til

Jah, som der står i overskriften.
Kan rehabiliteringsteam indstille til revalidering?

Jeg søgte førtidspension på det foreliggende grundlag tilbage i juni og skal nu udfylde et forberedende skema til partshøring som der snart er deadline på.

Der er sket en masse siden juni og der er nye udtalser fra psykiatrien og nogle neurologer, der gør at jeg nu tror på at jeg godt kan tage en uddannelse om et års tid. Med revalidering i ryggen vel at mærke. Har for nyligt prøvet at gennemføre en uddannelse med handicap su, men gik ned med angst.

Jeg starter angstterapi snart, derfor min bestyrkede tro på at jeg med den rette hjælp kan tage en uddannelse.

Skal jeg droppe min ansøgning til førtidspension, eller bare lade den køre igennem og søge revalidering senere, hvis rehab teamet ikke kan indstille hertil?

På forhånd tak
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 08:02   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at se her fra DUKH

Rehabiliteringsteamet skal afgive en fyldestgørende indstilling, førend der kan træffes afgørelser i kategori 3 sygedagpengesager, i sager om jobafklaringsforløb, fleksjob, tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende, ressourceforløb og førtidspension. Kommunen kan vælge at andre sager skal behandles i rehabiliteringsteamet.

Der er nogle undtagelser for visse typer af førtidspensionssager, som ikke skal forelægges kommunens rehabiliteringsteam. Reglerne herfor er trådt i kraft pr. 1.6.2016. Det drejer sig om sager, hvor

Kommunen konkret vurderer, at det er åbenbart formålsløst at udvikle på arbejdsevnen.

Borgeren har søgt førtidspension på det foreliggende grundlag og kommunen konkret vurderer, at der ikke er tvivl om, at borgeren ikke opfylder betingelserne for førtidspension.


http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 11:01   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Når der søges pension på foreliggende grundlag, er det udelukkende teamets opgave at indstille positivt eller negativt til pensionsteamet.
De skal således blot sige ja eller nej til det som er søgt om.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 16:03   #4
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
[QUOTE=KageØre;349021]Når der søges pension på foreliggende grundlag, er det udelukkende teamets opgave at indstille positivt eller negativt til pensionsteamet.
De skal således blot sige ja eller nej til det som er søgt

Nåh men i det mindste har de indhentet alle papirer fra min tidligere kommune, så selvom jeg får nej har det da ikke været helt spild af tid. Førtidspension er som sagt ikke den rette løsning for mig alligevel. Jeg dropper ud af min nuværende uddannelse efter jul og søger revalidering på det tidspunkt så.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 20:06   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Nåh men i det mindste har de indhentet alle papirer fra min tidligere kommune, så selvom jeg får nej har det da ikke været helt spild af tid. Førtidspension er som sagt ikke den rette løsning for mig alligevel. Jeg dropper ud af min nuværende uddannelse efter jul og søger revalidering på det tidspunkt så.
Der er et eller andet galt her... hvilken lovgivning er der søgt efter ?
Hvis DU har søgt på det foreliggende indhenter kommunen ikke noget, men bedømmer på det der er i sagen på det tidspunkt ansøgningen indgives.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 09:34   #6
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Der er et eller andet galt her... hvilken lovgivning er der søgt efter ?
Hvis DU har søgt på det foreliggende indhenter kommunen ikke noget, men bedømmer på det der er i sagen på det tidspunkt ansøgningen indgives.
Jeg søgte om førtidspension på det foreliggende grundlag tilbage i juni.
Paragraf 17.

Min nuværende kommune indhentede selv med min samtykke, alle papirer fra min tidligere kommune engang i juni/,juli og de fik alle papirene for 3 mdr siden, jeg har netop udfyldt papirer til en forberedende del og skal til partshøring snart.

Fra det brev jeg fik fra kommunen for nogle dage siden:


Jeg har nu udarbejdet en rehabiliteringsplan, den forberedende del, for dig på baggrund af de samtaler, vi har haft, samt øvrige oplysninger, der har været til rådighed.
ehabiliteringsplanen er vedlagt.
Du har mulighed for at komme med dine kommentarer, for eksempel hvis du er helt eller delvist uenig i beskrivelserne.

Lovgrundlag
Bekendtgørelse nr. 996 af 29/06/2016 om rehabiliteringsplan og rehabiliteringsteamets indstilling
om ressourceforløb, fleksjob, førtidspension mv.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 09:55   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Søger du på det foreliggende dokumentationsgrundlag, skal du angive §17.2 og sagen baseres på de informationer, der allerede ligger i sagen.
I tilfælde af en §17.2 ansøgning kan kommunen afvise at sende den til rehabiliteringsteamet, hvis - som tidligere nævnt -

Kommunen konkret vurderer, at det er åbenbart formålsløst at udvikle på arbejdsevnen.

Borgeren har søgt førtidspension på det foreliggende grundlag og kommunen konkret vurderer, at der ikke er tvivl om, at borgeren ikke opfylder betingelserne for førtidspension.


Har du søgt efter §17, som også benævnes §17.1 er det en anden og mere omstændig procedure.

PS Kan se vore indlæg har krydset hinanden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 10:14   #8
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Søger du på det foreliggende dokumentationsgrundlag, skal du angive §17.2 og sagen baseres på de informationer, der allerede ligger i sagen.
I tilfælde af en §17.2 ansøgning kan kommunen afvise at sende den til rehabiliteringsteamet, hvis - som tidligere nævnt -

Kommunen konkret vurderer, at det er åbenbart formålsløst at udvikle på arbejdsevnen.

Borgeren har søgt førtidspension på det foreliggende grundlag og kommunen konkret vurderer, at der ikke er tvivl om, at borgeren ikke opfylder betingelserne for førtidspension.


Har du søgt efter §17, som også benævnes §17.1 er det en anden og mere omstændig procedure.

PS Kan se vore indlæg har krydset hinanden.
17.1 eller 17.2. Jeg anede ikke at der var to forskellige. Jeg må lige finde ud af hvilken jeg har søgt.
Det er jo nok 17.1 så.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 10:49   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
17.1 eller 17.2. Jeg anede ikke at der var to forskellige. Jeg må lige finde ud af hvilken jeg har søgt.
Det er jo nok 17.1 så.
Link til pensionsloven: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=165512

" § 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 2 og 3.

Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension