K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2010, 01:20   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
"Drøftelse af min sag".

Hej og godt nytår,

Jeg skriver fordi at jeg har til at få jeres mening om hvordan jeg står i min sag frem mod førtidspension. Sagen er den at jeg i næste uge skal mødes med min nye sagsbehandler (eller alles arbejdsmarkeds konsulent) som jeg fik pr. 1 nov. Jeg har ikke mødt hende før og har insisteret på et møde efter at de sidste papirer i min sag burde være kommet. Jeg håber ikke indlægget bliver for langt og selv om jeg ikke kan kopiere alle rapporter og beskrivelser i min sag så hører jeg gerne jeres besyv og evt. spørgsmål.

Min sag er som flg.

Aug, 2006: Sygemeldt fra arbejde som flg. af stress.
Dec. 2006: Opsagt pga. sygefravær.
Aug. 2008: Opstart af visitation mod fleksjob.
Aug. 2008 - Jan. 2009:

Arbejdsprøvning 2 x 3 mdr. Den første: 7 -8 timer ugentlig. Den anden. 10-12 timer ugentligt. Arbejdsprøvningen foregik samme sted, på en rideskole. Hvilket dog ikke er mit vante erhverv, jeg har siddet på kontor i 17 år !!.

Arbejdsevnevurderingen går i retning af ftp. ), og jeg røg yderligere ned i sølet efter arbejdsprøvningerne.

Maj 2009:

Får lavet en psykiatrisk speciel læge vurdering, der konkludere bla. som flg.:

"Prognosen er dårlig, hvad angår tilknytningen til arbejdsmarkedet. Der bør forsøges behandling med medicin for ADHD, men det vurderes, at pt. ikke trods effekt heraf vil kunne fungere på arbejdsmarkedet, men måske have gavn heraf i forbindelse med samvær med børnene. Der vurderes ikke at være nogen arbejdsevne hos denne pt. i noget erhverv og således heller ikke behov for skånehensyn".

Mine børn bor hos deres far, jeg er ikke i stand til at have dem hos mig, da jeg let stresses og nærmest er overfølsom overfor belastninger, specielt hvor jeg skal tage ansvaret. !!

Min psykolog laver tillige en status rapport der indikere noget lign. psykiateren. Hun er dog ikke enig i ADHDén, men skriver ikke herom. Jeg har tidl. været hos en neuropsykolog, ved hende, der afslog ADHDén.

Efter ovenstående vil min tidligere sagsbehandler indstille mig til ftp. og i sept. 2009 får hun en vurdering fra lægekonsulenten der bla. skriver:

"at der ikke forefindes beskrivelse af hvorfor EE´s lidelse blev udviklet i 2006. Samtidig foreslår han at der indhentes status fra behandlende psykiater, journal fra en indlæggelse jeg havde på psykiatrisk skadestue i marts 2009, samt status fra egen læge. Samt vurdering af yderligere eller anden psykiterapi. Herefter stillingtagen til om der er muligt at iværksætte skånsom og hensyntagende aktivering, hvor jeg ikke udsættes for angst provokerende faktorer."

Min sagsbehandler siger at vi kan indstille mig under §17 eller indhente hvad LKén efterspørger. Min sagsbehandler siger at hendes team også siger at min sag ikke vil gå igennem, da alle behandlings muligheder ikke er udtømte. !!

Jeg forsætter ad lægekonsulentens vej. Min psykiater konkludere bla i nov. 2009.:

" Hendes aktuelle funktionsniveau er ringe. Hun formår omtrentlig af få en hverdag til at hænge sammen, men har til egen sorg måtte opgive at have sine børn boende hos sig. De opholder sig nu fast hos faderen. Det er vanskeligt at pege på et skånebehov, i det hun faktisk kun formå at deltage i et par timers aktivitet på en nærliggende rideskole op til to gange om ugen. Af samme grund er det ikke sandsynlit at hun ville kunne medvirke til et afklarende eller opkvalificerende tilbud: Hendes holdning/personlighed er sådan, at hun sandsynligvis vil sige ja til stort set alle krav, men der vil være en betydeligforværring af hendes tilstand. Hun har gennem mere end ½ år fulgt den samme psykolog der arbejder kognitivt. De har et fornuftigt samarbejde og patienten synes at profitere af forløbet. De mødes ca. hver 14 da. Det forekommer ikke sandsynligt at andre tilbud skulle have bedre effekt. Som tilstanden ser ud idag og som den har udviklet sig, forekommer det lidet sandsynligt at patienten inden for de næste år skulle blive i stand til at indtræde på arbejdsmarkedet. Om hun på sigt (dvs. om flere år) skulle have genvundet en balance, der tilladerhede at genoptage en vis erhvervsfunktion, er umuligt at afgøre nu, men noget sådan kan naturligvis aldrig ganske udelukkes. "

Det sidste afsnit fra min psykiater, kunne jeg nok godt have undværet. !! Hvad er jeres mening.

Min egen læge giver de andre speciel læger ret, men skriver dog et sted at jeg ikke har fået en rheumatologisk speciellæge vurdering og det ved jeg ikke lige hvad jeg skal mene om !!??. I mine papirer, er der ikke nævnt noget om firbromyalgi, jeg har masser af smerter, men de syntes alle psykisk stress relateret.

I næste uge skal jeg som sagt mødes med min sagsbehandler for en " drøftelse af min sag". Jeg er spændt på hvad hun siger, jeg må bare have ftp. jeg skal ikke ud at arbejde i mange år frem og måske aldrig. Kan I hjælpe mig med hvordan jeg står ?. Min rp. er ikke færdig, jeg har i al fald ikke set den, hvad mon min sagsbehandler vil sige eller efterspørge yderligere.

Håber på noget råd og vejledning, så jeg kan være forberedt til mødet. Jeg ligner for det meste 1 mill. (he, he) selvom jeg har syg, er det vigtigt at jeg lider så meget jeg kan når jeg er hos hende, for det gør jeg, men det kan ofte være svært at se. !!

Håber I kan hitte hoved og hale, men nu sender jeg indlægget inden det forsvinder.

Godt nytår 2010
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension