K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2012, 15:59   #1
odense
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
odense er ny på vejen
Hvor længe kan jeg forvente sygedagpenge?

Jeg er pt. sygemeldt og har fået forlænget mine sygedagpenge pga. afklarende praktikforløb. (Havde været sygemeldt 52 uger ca. 1. dec. 2011)
Jeg har nu afsluttet afklarende praktik og venter nu på afgørelse om videre plan, som jeg formoder bliver enten flexjob på meget lavt timetal eller evt pension. Min lidelse er erklæret varig af læger og kommune.
(Som jeg har forstået, bliver der ikke tale om flere afklaringspraktikker mv, men min sag skal nu vurderes hos flexteam, tror jeg).

Vil mine sygedagpenge mon forlænges indtil en afgørelse?

Kan nogen hjælpe her? Tak
odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 17:38   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Sådan lige hurtigt uden at jeg kender din sag...så burde du kunne forlænges efter §27 stk 4

Du kan læse mere om forlængelses mulighederne her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Kig den side nøje igennem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 21:08   #3
odense
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
odense er ny på vejen
Tak for det.
Jeg vil også helt klart mene § 27 stk 4, betyder jeg er sikret 26 uger udover de første 52 uger.
mvh
odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 21:13   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Som jeg læser indlægget så er du allerede forlænget efter den §.

Dine sygedagpenge stopper når fleks-teamet har truffet en afgørelse, uanset hvad afgørelsen er. Eneste undtagelse er hvis de entydigt peger på pension
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 21:58   #5
odense
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Som jeg læser indlægget så er du allerede forlænget efter den §.

Dine sygedagpenge stopper når fleks-teamet har truffet en afgørelse, uanset hvad afgørelsen er. Eneste undtagelse er hvis de entydigt peger på pension
Tak for svar
Ja, jeg blev forlænget ca. 1. dec. 2011, så jeg håber, at jeg stadig får sygedagpenge, selvom den afklarende praktik netop er stoppet?
Vedr. fleks-teams afgørelsen; det lyder jo ikke så godt.....at sygedagpengene stopper. Men jeg er ret sikker på at det enten bliver fleksjob eller pension de peger på, så i fald det er fleksjob, vil det da bevilges straks?
mvh
odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:00   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det bliver som regel tilkendt fra den kommende 1. hvor sygedagpengene så stopper. Så vil du overgå til ledighedsydelse...

I sjældne tilfælde er det med tilbagevirkende kraft, men det er der ikke umiddelbart basis for i din sag...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:14   #7
odense
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
odense er ny på vejen
Jeg er lidt forvirret. Ud fra jeres svar, kan jeg vel netop regne med sygedagpenge i op til 26 uger, eller?
Kommunen har truffet beslutning om det ikke blive tilbagevenden til arbejdsmarkedet på ordinære vilkår, og som jeg har forstået det, ikke ønsker flere afklarende forløb. Men beslutningen handler vidst udelukkende om flexjob eller pension.
Forvirret hilsen :-)
odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:19   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ja OP til 26 uger, hvis beslutningen bliver truffet før de 26 uger udløber så stopper ydelsen selvsagt der... Men bliver jo så med det samme afløst af ledighedsydelse, som du får som arbejdsløs fleksjobber
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:26   #9
odense
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Ja OP til 26 uger, hvis beslutningen bliver truffet før de 26 uger udløber så stopper ydelsen selvsagt der... Men bliver jo så med det samme afløst af ledighedsydelse, som du får som arbejdsløs fleksjobber
Tak for svar.
Jamen, så håber jeg at afgørelsen falder inden da.
Jeg har ingen ide om sagsgangen/tiden, hvis kommunen indstiller til pension, men jeg kan jo håbe. Jeg har ihvertfald fuld tillid til dem i det hidtidige forløb.
mvh
odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:30   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis arbejdsprøvningen gik fint, så plejer de inde ved mine gamle kollegaer at arbejde jævnt hurtigt :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge hvor længe...... Bruno Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-04-2013 12:21
Sygedagpenge men hvor længe? c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-08-2012 14:41
hvor længe kan man forvente at skulle vente... malenemuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 30-06-2011 09:46
Hvor længe skal man have arbejdet for at have optjent sin ret til sygedagpenge igen? Sivtop Alt det andet 6 23-10-2010 18:16
Hvor meget hjælp kan man forvente af sin fagforening? nilla Spørgsmål ang fleksjob 16 27-03-2010 13:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension