K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2012, 00:07   #1
Najah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Najah er ny på vejen
Hvordan er chancen for førtidspension?

Hej alle!
titlen siger sig selv..her er lidt om mig.
Jeg er en 49-årig kvinde, der har diskusprolaps 5 steder i ryggen. Lægerne kan ikke tilbyde en operation, da de ikke kan operere flere steder på ryggen. Smerterne i ryggen sniger sig altid ned til begge ben, mest den venstre. Så jeg kan ikke stå op længe, og skal konstant ligge mig ned så snart jeg kan mærke at smerterne er på vej. Nogle nerver i højre arm fungerer ikke så godt. Det sker tit at min arm pludselig sover når jeg bruger den, med smerte. Lægerne har tilbudt en operation, men jeg tør simpelthen ikke tage chancen. Jeg har så også væske i venstre knæ. Udover dette har jeg sukkersyge, højt kolesteroltal og højt blodtryk.
Najah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 00:14   #2
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det er din erhvervsevne det kommer an på - ikke dine diagnoser.
Du skal blandt andet igennem arbejdsprøvninger for at se, om der er en erhvervsevne i forhold til f. ex. fleksjob.
Desuden skal du have lavet speciallægeerklæringer på dit helbred, dine behandlingsmuligheder m.m.

Er du sygemeldt? På sygedagpenge? På kontanthjælp? Har du en sag kørende i systemet?

Du må gerne fortælle lidt mere om din situation. Så kan vi bedre vejlede dig.

Hilsen
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 00:15   #3
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Jeg er langt fra ekspert på området, men ved ihvertilfald at du ikke vil kunne modtage førtidspension hvis du ikke er 100% udtømt for hvad angår behandlingsmuligheder.
Hvis der er en chance for du vil få det bedre med en operation, kan du roligt regne med kommunen vil sige du skal opereres inden du søger pension. Hvis du tror det vil medføre permanent skade at blive opereret, skal du få en læge til at skrive det ned, så det kan vedlægges din sag. Kan du ikke dette vil du sikkert få tilbudt flex/skånejob på deltid, efter hvor mange timer du kan klare.

Held og lykke
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 04:05   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Jytte57....

Dette passer så ikke helt....

Det er rigtigt at de kan tvinge en til at blive behandlet for sine sygdomme.....men de kan ikke tvinge en til operation....

Dette fordi at alle operationer som udgangspunkt er farlige....alene pga narkose, bedøvelse osv....

Så de kan ikke tvinge en borger til en operation....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 07:44   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Her finder du stor viden....

Kære Najah

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

..... og historier der ligner din nøjagtig.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 08:16   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
@Jytte57....

Dette passer så ikke helt....

Det er rigtigt at de kan tvinge en til at blive behandlet for sine sygdomme.....men de kan ikke tvinge en til operation....

Dette fordi at alle operationer som udgangspunkt er farlige....alene pga narkose, bedøvelse osv....

Så de kan ikke tvinge en borger til en operation....
Der er bl.a. skrevet om det i denne tråd, bl.a. i #15 fra Ricky, som er socialrådgiver. http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...=stivg%F8rende

At operere for 5 discusprolapser kan, efter min opfattelse, ikke være uden store risici.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 20:26   #7
Najah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Najah er ny på vejen
Hej igen. Mange tak for svar!


Jeg står i match 3 og har gjort det længe nu. Det var meningen, at jeg skulle mødes med en ny sagsbehandler, hvor jeg skulle ordne ressourceprofilen , men det blev ikke til noget, for jeg havde højt blodsukker, højt blodtryk og rygsmerter igen igen så jeg meldte afbud..nu venter jeg på en ny tid.
I morgen skal jeg mødes med min læge. Hvad er det vigtigste at spørge om hos lægen? Gode spørgsmål jeg kan stille som kan gavne min sag? Nu vil jeg altså gerne vide en gang for alle, om jeg kan bruges ud på arbejdesmarkedet..kan jeg bare stille hende spørgsmålet? Just like that?
For hvis jeg ikke kan bruges til en skid (undskyld sproget)...hvorfor kan jeg ikke få førtidspension og få fred?? ihh altså!!!
Det her er virkelig frusterende og jeg bliver så deprimeret!! Jeg skal kæmpe mod forskellige sygdomme, fysiske såvel som psykiske, og samtidig kæmpe mod kommunen, der åbenbart godt kan lide at køre mig fast i deres system.
Najah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 20:39   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når du ikke er længere i din sag, så kommer du under den nye reform
der skal ud et forløb på i hvertfald et år, før der overhovedet kan tages stilling til pension
så glem alt om pension for nu.
din egen læge vægter ikke meget i systemet.
man får bare ikke en pension fordi man er i gruppe 3 eller fordi man er syg
men udelukkende ens arbejdsevne og den skal være ubetydelig og varig nedsat i alle fag
så du skal have fat i nogle speciallæger og lavet en ordenligt funktionsbeskrivelse
så nej der er absolut ikke nogen nem vej til en pension
man bliver nødt til at følge den afklaring der skal til
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
Hvordan får med en førtidspension... markvart Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-04-2011 04:11
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension