K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2008, 16:05   #51
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ved at søge på google og fleksjobbeviser, så kom der en masse kommuner, som allerede HAR fleksjobbeviser.

De "glemmer" åbenbart at orientere borgerne om muligheden.

Se her, hvor mange der kom frem på "ingen" tid.

Her er nogle kommuner, der tænker på fleksjobbevis.

Her kan man også læse om, hvordan man tackler fleksjobområdet i Holbæk Kommune.

Holbæk: http://www.holbaeknettet.dk/dokument...hedsydelse.pdf

Kolding: 3 uger om at udstede fleksjobbevis mv.

http://www.kolding.dk/data/0052190.a...9725&uid=19739

Lyngby-Tårbæk Kommune:
Citat:
Beskæftigelsesudvalget - 07-02-2008
Pt. 5 - Til orientering
Til orientering for udvalgets medlemmer.
1.1 Bemærkninger til Nøgletalsrapporten for 3. kvartal for Jobcentergruppe 2
1.2 Fleksjobbevis
1.3 IT- problemer på Jobcentrets område.


Beskæftigelsesudvalget 7.2.2008
Toges til efterretning.
http://www.ltk.dk/composite(37).htm?...8&forum=1&pt=5

Århus Kommune orienterer generelt om fleksjobbevis: http://www.aarhuskommune.dk/portal/o...fakta/fleksjob

Rebild Kommune: Bruger fleksjobbevis http://www.skoerping.dk/usr/skoerpin...%2008%2009.pdf

Så det er vist "bare" at opfordre brugere her på k10 om at bede om at få et fleksjobbevis... hvis de ønsker det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 16:14   #52
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Når Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler, betyder det, at han kan udsende en bekendtgørelse eller vejledning der fastsætte hvilken regel der gælder for for ordningen. Det er denne bekendtgørelse vi mangler for at få mere klarhed.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 19:23   #53
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kimse.... det er jo en "umulig" opgave.

Se her, hvad der står på Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside, når man søger på fleksjobbevis under love etc.

Citat:
Side 1 af 1

Skrivelser
...nr. 741 af 29/06/2006? SKR nr. 9470 af 7. juli 2006, Information om reglerne vedrørende fleksjob, ledighedsydelse og fleksydelse som følge af vedtagelsen af L 233 SKR nr. 9658 af 30. juni 2006...
Dato: 23. november 2005

Bekendtgørelser
...puljer under Arbejdsmarkedsstyrelsens område BEK nr. 756 af 28. juni 2006 Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om fleksjob BEK nr. 679 af 22. juni 2006,, Bekendtgørelse om regnskab, revision og tilsyn med statslige bevillinger til...
Dato: 23. november 2005

Cirkulærer
...CIR nr. 9467 af 23. juli 2004[] [Til top] 2002()..() (FIN) Cirkulære om ændring af cirkulære om fleksjob mv. i staten. (Til ministerier og selvejende institutioner) CIR nr. 43 af 22. maj 2002[] [Til top...
Dato: 23. november 2005

Vejledninger
...nr. 9023 af 17. januar 2006[] [Til top] 2005 Vejledning om modregning af sygedagpengerefusion i løntilskud og fleksjob VEJ nr. 102 af 18. november 2005....,,,, Vejledning om satser m.v. pr. 1. januar 2006. Syge...
Dato: 23. november 2005

Aktuelle satser
...voksenlærlingens løn i praktikperioderne i de første 2 ½ år af uddannelsen Ansættelse med løntilskud af personer i fleksjob Pr. 1. januar 2008: Maksimum for beregning af løntilskud Kr. årligt / kr. time: 416.210 / 216,33...
Dato: 15. september 2005
http://www.ams.dk/sw7975.asp?query2=...e&lid=17066610

Hvis man søger på "kompensationsbevis", kommer der et hav af GAMLE undersøgelser frem.

Beskæftigelsesministeren bliver ved med at sige, at der skal undersøgelser til, og dem er der efterhånden "en mulliard" af.

Han vil åbenbart IKKE gøre mere ved fleksjobordningen.

Andre kan selv prøve at se, hvad der står, når de bruger søgefunktionen på Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside.

Her: www.ams.dk

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 19:50   #54
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Information


Udvikling og test af kompensationsbevis
Arbejdsmarkedsstyrelsen har igangsat et forsøg med at udvikle og afprøve kompensationsbevis. DISCUS A/S er projektleder på forsøget.

Fra april til september 2007 bliver der på seks jobcentre rundt om i landet afprøvet kompensationsbevis til ledige, der er visiteret til fleksjob og til ledige med behov for en af de handicapkompenserende ordninger.
I alt vil godt 300 borgere få udarbejdet et kompensationsbevis i forsøgsperioden.
Derudover vil ca. 35 virksomheder blive bedt om at give respons på beviset og dets anvendelighed i jobsøgningen.



Beviset skal
give arbejdsgivere kendskab til løsninger, der kan kompensere for den jobsøgendes begrænsninger i forhold til arbejdsmarkedet.
sikre, at der i jobsøgningen fokuseres mere på den lediges faglige og personlige kom-petencer.
gøre det muligt for den jobsøgende at søge job uden hjælp fra en myndighed.
sikre, at arbejdsgiveren og jobansøgeren ved, hvem der er den ansvarlige bevillingsmyndighed /kontaktperson, så ansøgningen om kompensationen bliver nemmere.
Citat:
De medvirkende jobcentre er:
Jobcenter Høje-Tåstrup
Jobcenter Ikast-Brande
Jobcenter Middelfart
Jobcenter Odense
Jobcenter Ringkøbing-Skjern
Jobcenter Skanderborg
http://www.fleksjobbevis.dk/
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 22:30   #55
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Forligspartier, redegørelse og fleksjobbevis.

Forligspartierne bag førtidspensionsreformen, som også inkluderer fleksjobbere, har aftalt følgende vedrørende fleksjobbeviser.

Forligspartierne bag førtidspensionsreformen - herunder fleksjobordningen - er:

S og RV, V, KF, SF, CD og KD.

Og redegørelsen er lavet af:
Socialministeriet
Beskæftigelsesministeriet
Finansministeriet

Igen en gang ROD... "Ret til fleksjobbevis"... og "...kan...", ikke SKAL!!!

Til orientering kan oplyses, at Dansk Socialrådgiverforening allerede i cirka år 2000 foreslog, at der skulle laves fleksjobbeviser, og der er lavet et hav af undersøgelser lige siden. Når den ene er lavet, afløses den af endnu en undersøgelse.

Her i nedenstående undersøgelse, nævnes ENDNU en undersøgelse.

Se her, side 64:

Citat:
Herudover vil de nye regler blive fulgt op af to praksisundersøgelser fra Ankestyrelsen.
Den første undersøgelse omfatter tiden frem til 2008, og den sidste undersøgelse
omfatter de følgende to år indtil 2010.
Side 64

Citat:
Ledigheden for visiterede til fleksjob skal ned
Initiativerne til at nedbringe ledigheden er følgende:
1. Individuelt kontaktforløb
2. Sanktionsregler
3. Ret til 6 ugers selvvalgt uddannelse
4. Ret til anden aktør
5. Mulighed for mentor i fleksjob
6. Ret til fleksjobbevis.


Side 65
Citat:
Det er vedtaget, at der kan fastsættes regler om et fleksjobbevis, som ledige, der skal i
fleksjob, kan bruge i ansættelsessituationer. De nærmere regler afventer resultatet af et
forsøg.
http://www.social.dk/ministeriets_om...2-1a86f0547d6e
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 13:18   #56
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Ved et mødet med min kommunen den 13.03 08, oplyste min sagsbehandler at jeg nu som flekser har ret til et fleksjob-bevis, og om jeg ville klage over, at Århus kommune ikke udsteder dem.

Utroligt at et sådan fleksjob-bevis intet er værd ved en flytning til en anden kommune. Spørgsmålet er hvilken bevis der ligger i fleksjob-beviset og hvilken rettigheder det giver udover at skal bruges som en oplysning til en arbejdsgiver.


Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 13:26   #57
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, ved flytning til en anden kommune, så skal man revisiteres til fleksordningen, men KUN hvis man er ledig. Man revisiteres IKKE, hvis man er i fleksjob. Der fortsætter man bare med at arbejde.

Så det er nok derfor, fleksbeviset heller ikke dur i tilflytningskommunen.

Som jeg har forstået det, er fleksjobbeviset indført, så det er nemmere for den ledige SELV at søge job, fordi det skal fremgå - i ubureaukratiske vendinger - hvad man kan tilbyde og hvilke skånehensyn, man har.

Men et er teori - et andet praksis.

Så som sådan er det vist ikke et juridisk dokument, som kan bruges til noget som helst.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2008, 16:31   #58
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hææeeeyy...

Jeg ved ikke, om det allerede er opdaget, men jeg faldt lige over skeamet fleksjobbevis her: http://www.jobcenter.dk/files/Blanketter/abk820.pdf

Hvad synes I om den?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2008, 16:48   #59
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fedt, Curls.

Jeg lægger det ind under "Gode links".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2008, 16:54   #60
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
er det der...skal man selv udfylde det ( det kan man på skemaet med det samme) og få et stempel på af "jobcenteret" eller hvad ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjobbevis Orla Spørgsmål ang fleksjob 10 26-12-2010 08:56
Fleksjobbevis forventet fra februar 2008 zuza Nyt om loven 18 04-02-2009 21:08
Fleksjobbevis baldur Er det overhovdet til at få fleksjob? 4 12-08-2008 18:38
Fleksjobbevis - skema zuza Et godt link! 5 16-04-2008 07:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension