K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2009, 12:30   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sad her forleden og tænkte på en jeg kender som er tilkendt førtidspension , vedkommen har også lige rundet en psykolog men psykologen har skrevet at der ikke er mere at komme efter men at vedkommen ville kunne have gavn af langvarig psykologbehandling for at opnå en bedre livskvalitet men IKKE kan opnå arbejdsevne på den måde...

Så nu har vedkommen fået førtidspension men IKKE et tilbud om psykolog behandling , så den taler vel for sig selv, du kan få behandling hvis det kan få dig på arbejdsmarkedet er det "bare"for at du skal få en bedre livskvalitet så drop det ....

Tja så kan det vist ikke siges mere klart vel ....

Jeg er selv sygemeldt og har lige fået diagnosen fib oven i det andet , og ve mig om ikke jeg skal forbi en psykolog inden man fra kommunes side kan gøre sige noget eller behandle en ftp ..

ikke at de har sagt det men det er min hjerne allerede indstillet på jeg vil sq falde ned af stolen hvis ikke jeg skal

Og det selv om speciallægen skriver i sin konklusion "det er velkendt at langvarige smertepåvirkninger kan munde ud i fibromyalgi"

Men mon ikke lige der skal tjekkes op på om ikke det er en eller anden slags hysteri der har givet mig fib

Alle dem der har været forbi psykolog i forbindelse med pension og har på skrift at de kan have gavn af psykolog burde søge dette efter opnået pension , men begrundelsen en bedre livskvalitet , vi er efterhånden i det her land ikke mennesker med et arbejdsredskab for stat og kommune ... og ve den som ikke orker mere ....
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 12:36   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er jo TERM.

Eller også er det registrering af hele samfundet, så man kan lave en analyse over, hvordan man kan spare sundhedsudgifter.

Se lige, hvor meget der tales om medicinudgifter på sygehusene.

Tingene hænger sammen.

Alle bliver jo registreret i hoved og r... i ressourceprofiler, og så har man et samlet billede over en borgers netværk, arbejdsevne, fysiske og psykiske skavanker, boligforhold, økonomi... ALT er registreret i een journal.

Borgeren er blevet totalt gennemsigtig... men behandling, nej... hverken for det psykiske eller fysiske, for det koster for mange penge.

Og arbejdet findes jo alligevel ikke... og har på INTET tidspunkt været der for fleksere.

Så formålet er ene og alene registrering i hoved og r... så regeringen kan lave en cost-benefit-analyse på borgerne.

Pengene og skattelettelser er i fokus.... IKKE borgerne (vælgerne).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 15:33   #13
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jamen tak for den zuza, for hèr gik jeg og troede, jeg efterhånden led af paranoia

Jeg oplever reelt, jeg lever i et mareridtsagtigt samfund a la "1984" bare fordi jeg er syg.

Selv har jeg jo (som det er en del bekendt her i foraet) en klage liggende i Psykolognævnet, som jeg venter en afgørelse på, og den er ikke bare sendt alene for min egen skyld (jo, selvfølgelig også!), da det opleves som et overgreb, at blive intelligenstestet og hvad ved jeg, når man jo "bare" er fysisk syg, under trussel på ens sygedagpenge, hvis man ikke stiller op

Det hjalp heller ikke ligefrem, at jeg, i forvejen, har en kritisk holdning til intelligenstest, som sådan, da jeg mener det svarer til at smide nogle vilkårlige bogstaver i en sættekasse, og så kalde det en avis!!!

(I virkeligheden handler intelligenstest, for mig at se, om hvilke egenskaber arbejdsgiverne, under et givet opstået behov, efterspørger)

Og, ved gud, om den arbejdspsykolog ikke til lige 'broderede mig til' med en "funktionel overbygning på min oplevede smerte" (altså TERM), som så senere viste sig (når lægerne udtaler sig) at hidrøre fra nogle store udvækster på nogle halshvirvler, som så har medført kronisk nervebetændelse ... NÅ???!!!

Og det er også derfor at ressourceprofiler og retssikkerhed er en af mine kæpheste (man er desværre nødt til at vælge sine kampe).

Jeg har også bemærket mig at flere og flere borgere bliver udelukket fra arbejsmarkedet, og at flere og flere bliver syge af at arbejde (det gælder også andre sammenlignelige lande).

Så os, der er syge af den ene eller den anden grund, og bliver analyseret i hoved og r.. , som nogle andre guinea-pigs (vi ER guinea-pigs!), bliver det sq kun, af en eneste årsag (for det koster sq også 'kassen') nemlig, at arbejsgiverne vil have fundet ud af hvordan og hvor meget man kan presse mest ud af arbejdskraften til den mindste pris, uden at øge omkostningerne i samfundet til pension, sygedagpenge og andre sociale foranstaltninger (der vil altid være en vis "spildprocent").

Desuden har man jo stadig brug for en arbejdskraftreserve til at holde lønningerne nede.

Det er vel også god gammel liberalistisk ideologi

Alle disse tvangsforanstaltninger bliver, i samarbejde med hele det propaganda-apparatur, kapitalen (bankerne) og arbejdsgiverne har til rådighed (inklusive den købte presse) selvfølgelig kaldt noget andet (bl.a. "tilbud" osv.). Til at hjælpe sig med dette, har de en yderst samarbejdsvillig regering.
Til sammen har de det ene formål at holde hovedparten af befolkningen i de respektive lande (DK inclusive) i uvidenhed om, hvad der [B]virkelig[B] foregår (man stikker simpelthen befolkningerne blår i øjnene).

Det handler selvfølgelig om at holde ro på 'bagsmækken', for optøjer og social uro er noget de ovennænvte magthavere virkelig frygter.

Så siden "1700-grønhvidkål" er der, i min optik, ikke sket en s..., andet end befolkningerne har lært at læse, så i stedet er der behov for at kalde det noget andet end det reelt er.

Så, ja, man må jo sande at propagandaminster Goebbels så sandelig ikke har levet forgæves

Ja, Hejdien, min bror blev også undersøgt og der blev anbefalet en langvarig terapi; men det fik han nej til, da han røg på pension.

Så kynisk er det samfund vi lever i
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 29-01-2009 kl. 15:46.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 17:20   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man har nu ikke nødvendigvis nødt til at være FP'er blot for at de undlader at følge psykologernes råd om behandlingstilbud, det kan man enda snildt være under afklaring for...

I min udtalelse fra den psykolog der lavede deres første speciallægeerklæring står der, at jeg ville have gavn af psykosocial støtte som jeg kunne få når jeg følte jeg havde brug for det... jeg har ikke hørt så meget som ÉT ord fra sagsbehandleren omkring, om jeg havde brug for sådan et tilbud endnu, og får det da sikkert heller ikke.

De sidder på kassen, og de flytter sig ikke uden kamp... åbenbart.
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 17:34   #15
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, kære Razmo, Det er heller ikke sådan, jeg mener det, for jeg er sq helt på det rene med at mennesker, kommunerne har opgivet at kunne jage ud på arbejdsmarkedet, og som er parkeret på kontanthjælp eller lignende, får samme ligegyldige behandling, som bliver FP'erne til del

Man skal kraftpetervælt'me ligge og 'ringe' helt oppe øverst i deres kategori 1, under sygedagpengeloven, hvis man skal have en kinamands chance, for at få lidt psykologhjælp, det er jeg godt klar over

Jeg beder dig undskylde at jeg ikke har udtrykt mig klart nok.

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 17:54   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sig mig hvorfor får jeg med mellemrum besked om at "You have included more than seven pictures in your message"... når jeg prøver at svare på indlæg her inde? ... har været sket en anden gang også, og jeg har ikke gjort andet end skrive tekst og smileys!? ... WEB?
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 20:50   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
............Razmo, det sker hvis man har lavet mere end 7 smileys i sin tråd - så kommer den der besked frem, så må man lige slette nogle smileys, så kører det hele igen......

Så 7 af de her kan du ikke få, men du kan få et enkelt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 21:43   #18
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
............Razmo, det sker hvis man har lavet mere end 7 smileys i sin tråd - så kommer den der besked frem, så må man lige slette nogle smileys, så kører det hele igen......

Så 7 af de her kan du ikke få, men du kan få et enkelt
Der var 2 smileys, så det kan ikke være derfor... med mindre den tæller dem med i citeringerne?
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 23:25   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Razmo den tæller faktisk den med i det man citere , så når jeg citere nogen så ryger deres smilyer , de har ingen humor så he he

Nej det er derfor , kun 7 smilyer pr indlæg og nok meget godt (i hvert fald for mig ) for mange smilyer så kan jeg slet ikke læse et indlæg ...
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 04:24   #20
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Razmo den tæller faktisk den med i det man citere , så når jeg citere nogen så ryger deres smilyer , de har ingen humor så he he

Nej det er derfor , kun 7 smilyer pr indlæg og nok meget godt (i hvert fald for mig ) for mange smilyer så kan jeg slet ikke læse et indlæg ...
hmm... det forstår jeg stadig ikke, for det var Hyanna's indlæg jeg ville svare på, og det har 3 smileys, og mit indlæg 2... det gir' kun 5 og ikke 7...

Nå... pyt... jeg overlever vel nok... der er flere og andre problemer der er vigtigere ... som Hjort f.eks
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetid Stueplanten Dit og Dat 14 14-03-2012 11:55
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
den ventetid :/ Gaaab Alt det andet 14 14-08-2011 09:59
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension