K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2012, 10:40   #21
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Når man er indstillet til pension, er man automatisk match 3.
Så det kommer lidt an på, hvad din match var vurderet til, inden du søgte pension. Hvis du var match 1, virker det naturligt, at du rykkes til match 1 igen.

Men eftersom det er en vurdering af en persons øjeblikssituation, kan man ikke bare konstatere, at du automatisk skal være match 1, der kan være sket ting, efter du søgte pension, som medfører, at du kunne være match 2 eller 3.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 16:40   #22
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Svært at vurdere... Måske har din sagsbehandler placeret dig i match 2 nu? Mon du har indhentet aktindsigt her på det sidste og se, hvad der står i sagen? Man kan også prøve at høre sagsbehandleren ad, om man fortsat er placeret i match 3 og høre denne ad, om sagen lige nu er forløber korrekt i dette forløb, hvis man fortsat er i match 3 passiv.
Kunne forestille mig, at du måske er i match 2 nu, da du er i et forløb hos din arbejdsgiver. Lyder dejligt, at din arbejdsgiver vil være med til at bevare dig, hvis du blev fleksjobber.... Men din læge har jo også medindflydelse på, om hvorvidt du må arbejde og hvor meget. Hvis f.eks. din læge sagde, at du absolut ikke måtte arbejde i en periode, fordi helbredet kan forværres - så kunne det være match 3. Men det er sådan set en individuel vurdering hver sagsbehandler tager.

Hvis der sker ændringer f.eks. forværring i dit helbred eller der er tilkommet nye diagnoser, kan det være godt at informere jobcentret om dette, da de skal se på helheden i det hele - og finde ud af hvor meget din nedsat arbejdsevne er...
Jeg har aktindsigt i min sag, og er aldrig blevet flyttet mellem de forskellige match, blev allerede sidste forår vurderet af kommunen egne folk, både ergo tep og jobkonsulent - begge med samme konklusion: arbejdsevne på 15 timer ugentlig.

Det der er mit problem er, at lægekonsulenten ikke ville erklære min tilstand stabil, han vurderede dog nedsat arbejdsevne.

Tror ikke altid de kan overskue min sag, er tilknyttet 3 forskellige afdelinger på 2 sygehuse, er jævnligt indlagt, opereret et utal af gange - men vil aldrig blive rask eller blive bedre end pt. Kan jeg bare ikke komme igennem med.

Afventer nok en speciallæge erklæring, håber den kan lukke min sag. Men når jeg er placeret i match 3 må jeg jo gå ud fra de har forstået lidt omkring mine sygdomme, vil bare gerne der snart sker noget. Fik til sidste sundhedssamtale hos arbejdsgiver afvide at NU vil de have en afgørelse (har ventet i 2,5 år), ellers indleder de en afskedelsessag.....
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 16:48   #23
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg har de sidste 9 mrd. været i macht 3 og er blevet tvangsaktiveres 100 % af tiden.

Nu er det lægeligt dokumenteret at jeg ikke kan varetage et job og er arbejdsprøvet, men er nu røget i en match 2, fatter ikke disse......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 22:52   #24
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Match 1 = Kan forventes tilbage i arbejde indenfor 3 måneder.
Match 2 = Arbejdsevne truet, risiko for langvarigt forløb
Match 3 = Langvarigt forløb sikkert, evt. kompliceret med andre problemer
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 39 18-03-2012 18:04
Match 3 Mario Alt det andet 53 19-01-2011 14:11
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension