K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 22:42   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Datatilsynet -hvordan?

Hm, ja så sidder jeg her -igen- og funderer, hmm.....

Er bisidder for en god veninde og ved den søde grød om ikke vi finder ud af at i blandt hendes papirer dukker der et papir op, på en for hende, TOTALT UKENDT PERSON

Oplysningerne på denne mandsperson er da i den grad personfølsomme for vi kan se både, adresse, CPRNR og hvad man fremover har aftalt for denne mand

Ingen tvivl om at lovgivningen er overtrådt(vel nok ved en fejl, håber jeg!) -men vi ønsker at videregive disse til Datatilsynet.

Så er det jeg spør:
Hvordan gør vi dette, nogen der har erfaring?

Har søgt herinde og kan jo se at nogen har oplevet noget lign -men det jeg konkret efterlyser er selve ordlyden og evt § for hvilken lovgivning der er overtrådt?

Kan vi fx blot starte brevet m ordlyden: x(venindes navn) har efter modtagelse af kopi af egen journal i x Kommune fundet personfølsomme oplysninger på xxx og?

Er dette ok eller skal brevet indledes anderledes?

Forslag modtages GERNE -og -på forhånd tak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 23:15   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Er jo lidt sløv oven på en svingende portion ... nå ja, så to svingende portioner minestrone ; men jeg har jo klaget til Datatilsynet over at nogle af mine sagsakter havnede hos en tredje part med personfølsomme oplysninger og det hele. Gudskelov var det havnet hos en yderst respektabel borger, så hun kontaktede mig og vi klagede i fællesskab til Datatilsynet.

Godt nok står der på Datatilsynets hjemmeside at man i første omgang skal klage til kommunen; men det valgte vi at ignorere, fordi vi har så dårlige erfaringer med at klage til kommunen (de er ligeglade ), så vi klagede begge til både borgmester og Datatilsynet, der også har grebet ind, og har fået kommunen til at ændre praksis, når der skal kopieres og sendes sagsakter ud til borgerne.

Jeg vil da gerne finde brevet vi skrev sammen til Datatilsyn og borgmester i morgen og sende det til dig .... Så kan du plukke ud, hvad du synes du kan bruge; men jeg skal lige til et vigtigt møde, så det bliver først i morgen eftermiddag jeg kan finde tid til at finde det frem .... Tilgiv.

Håber der er andre der har lignende gode erfaringer med datatilsynet

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 01:47   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak, hyanna, for dit tilbud, som jeg/vi med kyshånd tar imod

Ti hi, kald du det bare vigtigt møde, jeg véd godt hvad det hedder: at slå mave på divaneseren efter al den gode suppe

Vil glæde os til at se hvordan vi kan gøre såååå...tag du bare til møde -vi snakkes
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hvordan ser en syg ud ?!? Bare Mig Alt det andet 20 18-06-2010 12:42
DATATILSYNET utroværdigt? Benny Gerhard Din historie 1 14-12-2008 16:43
Hvordan vil jeg stå? mumle_mund At søge førtidspension 17 06-03-2008 23:14
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension